دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
مدیرکل انتقال خون مازندران اعلام کرد
ثبت‌نام 60 نفر در مازندران برای اهدای سلول‌های بنیادی خون/ پویش
مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه در این استان تاکنون 60 نفر براي اهدای سلول‌های بنیادی ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد، نمونه 16 اهداکننده به مرکز سپاس انتقال خون ایران ارسال شده است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، دکتر اسماعیل پوریانی با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه در مجموع 88 هزارو 577 داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون و تیم‌های سیار در استان مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد 67 هزارو 777 اهداکننده شامل 65 هزار و 997 نفر مرد و یک هزارو 780 زن موفق به اهدای خون شدند.

وی تعداد آمار اهداکنندگان مستمر خون در 6 ماهه نخست امسال را 47 هزار و 403 نفر برشمرد که 19 هزار و 350 نفر نیز دارای سابقه اهدای خون و مابقی اهداکنندگان باراولی بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزایش آمار مراجعه داوطلبین اهدای خون در سال جاری را در مشابه با مدت زمان سال گذشته بیش از 3 درصد عنوان و اظهار کرد: آمار مراجعه و اهدای خون در شهرهای بهشهر، قائم شهر، بابل، نور و چالوس در مشابه با مدت زمان سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

ثبت‌نام 60 نفر در مازندران برای اهدای سلول‌های بنیادی خون بند ناف/ پویش

پوریانی با توجه به نیاز همیشگی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی، از مردم نوع‌دوست استان مازندران خواست تا با مراجعه به مراکز اهدای خون در ایام محرم و صفر در پویش نذر خون شرکت کنند و با ترویج فرهنگ حسینی و ایثار و همبستگی در جامعه، انتقال خون استان را در تامین ذخایر خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران همراهی کنند.

وی با تبریک فرا رسیدن 7 مهرماه "روز ملی تقدیر از اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز" به اهداکنندگان سلول‌های بنیادی استان، اعلام کرد که در استان مازندران تاکنون 60 نفر براي اهدای سلول‌های بنیادی خون ثبت نام کردند که از این تعداد، نمونه 16 اهداکننده به مرکز سپاس انتقال خون ایران ارسال شد.

وی بیان کرد: افزایش میزان جمعیت داوطلبان اهدای سلول‌های بنیادی خونساز شانس یافتن نمونه مناسب برای درمان بیماران نیازمند را نیز افزایش می‌دهد.

دکتر پوریانی در پایان یادآور شد که انتقال خون مازندران با دارابودن 14 مرکز ثابت و سیار اهدای خون نیاز خون و فرآورده‌های خون  47 مرکز درمانی استان را تامین می‌کند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها