دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
رئیس اداره محیط زیست بهشهر خبرداد
آغاز برداشت انار از شبه‌جزیره میانکاله/ فروش انار میانکاله از طریق بازارچه
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از آغاز برداشت انار از انارستان‌های شبه‌جزیره میانکاله خبرداد که همانند سال‌های گذشته توسط شرکت‌های تعاونی و زیست‌محیطی بومی انجام می‌گیرد.

به گزارش آوای خزر، شهرستان بهشهر در شرق استان مازندران قطب انار ارگانیک کشور است و چندی دیگر نیز هفتمین جشنواره "انار اشرف" را برگزار می‌کند.

سالانه بین 10 تا 12 هزار تن انار در بیش از 10 رقم، از 1000 هکتار از باغات بارور این شهرستان برداشت می‌شود، علاوه بر آن در دامنه‌های جنوبی مناطق شهری و برخی روستاهای بخش مرکزی آن نیز انار به صورت خودرو وجود دارد که غالباً ترش هستند.

پناهگاه حیات وحش میانکاله نیز دارای 12 هزار هکتار جنگل انار ترش است که در چند سال اخیر با آتش‌سوزی‌های عامدانه، حدود هزار هکتار از آن قربانی شد و بازیابی آن یک دهه به طول خواهد انجامید. اما همچنان در فصل پاییز طراوت و زیبایی این جنگل انبوه، تماشایی است.

"سالانه به طور میانگین، 800 تن انار از انارستان میانکاله برداشت می‌شود".

غاز برداشت انار از شبه‌جزیره میانکاله/ فروش انار میانکاله از طریق بازارچه

امسال نیز همانند سال‌های گذشته برداشت انار از این زیست‌کره در مهرماه آغاز شده است، اما چیدن انار در میانکاله با در نظر گرفتن ملاحظات زیست‎محیطی صورت می‌گیرد زیرا اکوسیستم شکننده آن اجازه نمی‌دهد که در این فصل، هر شهروندی بخواهد به این منطقه وارد و انار برداشت کند.

زمان رضااحمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر می‌گوید: برداشت انار از شبه جزیره میانکاله امروز آغاز شده و تا دوهفته دیگر(غیر از روز جمعه) ادامه دارد.

غاز برداشت انار از شبه‌جزیره میانکاله/ فروش انار میانکاله از طریق بازارچه

وی اظهار می‌دارد که این برداشت با مشارکت جوامع محلی و در واقع توسط شرکت‌های تعاونی و زیست‎محیطی که بومی منطقه هستند انجام می‌شود که فروش انار در خارج از محوطه صورت می‌گیرد و تا حدودی می‌توان گفت امسال یک "بازارچه انار" راه‌اندازی می‌شود.

رضااحمدی با بیان اینکه بیش از 400 نفر از بومیان پس از آموزش و توجیه، کار چیدن انار را آغاز کردند، می‌افزاید: برداشت انار در خارج از زون امن منطقه است، شاخه درختان نباید شکسته شود، 30 درصد انار باید جهت تغذیه حیات وحش روی درخت بماند، زباله‌ها جمع‌آوری و به بیرون از منطقه منتقل شوند؛ یعنی یک "برداشت اصولی" از انار در میانکاله صورت می‌گیرد که بومیان پس از چند سال، تجربه این کار را دارند.

غاز برداشت انار از شبه‌جزیره میانکاله/ فروش انار میانکاله از طریق بازارچه

وی در پایان می‌گوید: اگرچه 12 هزار هکتار از پناهگاه حیات وحش میانکاله به انار اختصاص دارد اما در مجموع تنها در 3 هکتار از آن اجازه برداشت داده شده است.

به گزارش آوای خزر، پناهگاه حیات وحش میانکاله دارای دو اکوسیستم آبی و خشکی شامل تالاب و شبه‌جزیره است که 68 هزار و 800 هکتار وسعت دارد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها