دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
امکان خاص فورد
صاحبان خودروهای فورد یکی از ویژگی های این کمپانی را دوست دارند که در هیچ کمپانی دیگری به آن پرداخته نشده است.

به گزارش آوای خزر به نقل از سایپانیوز، 40 سال است که فورد در محصولاتش صفحه کلیدی به نام SecuriCode به کار می برد که سایر خودروسازان از آن استفاده نمی کنند و خاص کمپانی فورد است. چند باری هم فورد اقدام به حذف آن کرده اما به شکل بسیار قوی با اعتراض مشتریان مواجه شده و مجبور شده دوباره این ویژگی را به خودروها بیفزاید.

این صفحه کلید، تخصص فورد باقی مانده و هیچ خودروسازی هنوز به فرمول آن دست پیدا نکرده است. 90 درصد خودروهای فورد که به بازار عرضه شده اند از این ویژگی برخوردارند. هزینه تولید کارخانه ای آن به ازای هر خودرو 50 دلار بیشتر نیست. و این امکان مخصوص به فورد بیشتر مورد علاقه کوهنوردان، دوچرخه سواران، شناگران و به طور کلی ورزش دوستان است. به منظور آن که صاحبان خودرو، سویچ را حین ورزش مثل کوهنوردی گم نکنند، آن را داخل خودرو می گذارند و خودرو را با صفحه کلید SecuriCode قفل می کنند و هنگامی که بازمی گردند مثل باز کردن گاوصندوق، خودرو را بدون کلید و سوئیچ تنها با رمزی که از قبل به آن داده اند باز می کنند. جالب این که این صفحه کلید با فناوری های روز هم به روز می شود. برای مثال صاحبان این خودرو می توانند با گوشی هوشمند خود درب خودرو را باز یا بسته کنند و این صفحه کلید ها هم قابل تنظیم با این گوشی های هوشمند هستند. گاهی برای غواصان و اسکی بازان لازم است که تلفن همراه خود را هم در ماشین بگذارند تا آسیب نبیند که در آن صورت صفحه کلید SecuriCode به کار آنان می آید.

از ویژگی های این صفحه کلید این است که در تمامی آب و هوا کار می کند و دچار مشکل نمی شود. طراحان آن به این موضوع فکر کرده اند که این خودرو به کارواش می رود و در باران و برف باید سلامت خود را حفظ کند و هیچ وقت صاحب خود را مضطرب نکند و در تمامی موارد درست عمل نماید.

این امکان خاص اولین بار در سال 1980 در خودروی تاندربرد فورد و سپس در مرکوری کوگار و لینکلن به کار گرفته شد. در سال 2009، صفحه های لمسی جای صفحه های دکمه ای را گرفت. به تدریج جای این صفحه کلید از دسته ی روی درب به روی ستون B نقل مکان کرد اما کماکان 5 دکمه برای 10 رقم دارد. در وانت های جدید، دکمه های فیزیکی حفظ شده، چون برخی از رانندگان وانت های اف 150 دستکش های کلفت می پوشند و لازم است بدون در آوردن دستکش، درب خودروی خود را باز کنند.

اکنون فورد با توجه به فناوری به کار رفته در تلفن های هوشمند، به فکر آن است که در خودروهای خود از فناوری تشخیص چهره استفاده کند، طوری که وقتی صاحب خودرو به خودرواش نزدیک می شود، قفل درب باز شود.

منبع: Detroit Free Press

انتهای پیام/1000

برچسب ها: فورد ، صفحه کلید ، ورزش ، قفل
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار