دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: فرهنگ "تبادل دانش" در سازمان‌ها، به جای "نگهداشتن دانش" باید نهادینه‌سازی شود و این چیزی است که از دوباره‌کاری و تلف‌شدن وقت و هزینه جلوگیری می‌کند.

به گزارش آوای خزر از ساری، عسکری نیکزاد در نشست شورای آموزش استان مازندران با اشاره به اهمیت مدیریت دانش یا مدیریت اندوخته‌های علمی، این نکته را حائز توجه دانست که در حال حاضر 75 درصد اطلاعاتی که افراد برای کارهای تخصصی خود نیاز دارند در مستندات سازمانی یافت نمی‌شود و حدود 30 درصد وقت کارکنان صرف یافتن پاسخ برای مشکلاتی می‌شود که قبلَا در سازمان اتفاق افتاده است.

وی با اعلام اینکه براساس پیش‌بینی سازمان ملل متحد، تا سال 2025 به ازای هر 75 روز، حجم دانش در جهان 2 برابر می‌شود، اظهار امیدواری کرد که فرهنگ "تبادل دانش" در سازمان‌ها، به جای "نگهداشتن دانش" نهادینه‌سازی شود و این چیزی است که سبب افزایش راندمان کاری در سازمان‌ها می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه سرعت بازنشستگی در آموزش و پرورش بسیار شدید شده است، اظهار می‌دارد که انتقال و جابجایی مدیران، نخبگان و متخصصان و اصلاح ساختار سازمانی در آینده نزدیک سبب می‌شود تجربیات و دانش این افراد بدون آنکه در جایی ثبت و ضبط شود به همراه آنها از سیستم خارج خواهد شد.

نیکزاد معتقد است که عدم ثبت و ضبط اندوخته‌هاو نبود مدیریت دانش سبب دوباره‌کاری و تحمیل هزینه‌هایی می‌شود که قبلاً انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سند اجرایی مدیریت دانش در اداره کل آموزش و پرورش مازندران با تلاشهای گروه فکری رسا (راهبری سیستمی آموزش و پرورش) تدوین گردیده است یادآور شد: اجرای این سند نیازمند پیمایش 4 گام و 6 مرحله می باشد.

وی افزود: گام اول فرهنگ‌سازی و مطالعات اولیه، گام دوم  زمینه‌سازی برای استقرار مدیریت دانش در سازمان، گام سوم مطالعه و طراحی توصیفی نظام مدیریت دانش و گام چهارم استقرار نظام مدیریت دانش است.

"مرحله اول: آموزش کارکنان، مرحله دوم: تشکیل کمیته راهبری مدیریت دانش،  مرحله سوم: تدوین چشم‌انداز دانشی سازمان، بیانیه ماموریت سازمان درباره چرایی اجرای مدیریت دانش، تدوین اهداف اجرایی مدیریت دانش، شرح وظایف و ماموریت‌های عمده مدیریت دانش در سازمان، مرحله چهارم: استقرار ابزارهای فن‌آوری اطلاعات، مرحله پنجم: ارزیابی سطح دانشي سازمان و مرحله ششم: تدوین استراتژی‌های دانشی است".

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در استقرار مدیدیت دانش، بیان می‌دارد که با توجه به اینکه یکی از پایه‌های استقرار مدیریت دانش استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های تکنولوژیک است؛ سامانه مدیریت دانش و آمار با دو هدف مدیریت دانش سازمانی و مدیریت داده‌ها و آمارهای سازمانی طراحی شده است.

وی با اشاره به امکاناتی که سامانه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، لیست این امکانات را شامل موارد زیر برشمرد:

امکان تعریف و مدیریت تمام پرسنل سازمان (حذف، بلاک، ویرایش)

امکان ثبت انواع دانش برای تمام پرسنل

تالارهای گفتگوی تخصصی برای بررسی ایده‌ها و همچنین تایید دانش‌ها

قرار دادن امتیاز برای پرسنل بر اساس دانش‌های ثبت‌شده

سیستم خبرگان سامانه مدیریت دانش

بانک ایده‌های تمام پرسنل سازمان برای واحدها و بخش‌ها

سیستم مدیریت آمار تمام واحدها و بخش‌های سازمان (امکان گزارش‌گیری از آمارها)

"جست‌وجوگر ویژه سامانه رسا با اهداف آموزشی (در جستجوگر تمامی مردم، به ویژه دانش‌آموزان و معلمان و تمام رده‌های پایه سازمان آموزش و پرورش می‌توانند از  طریق آدرس اینترنتی  www.mazandrasa.ir دانش‌ها و اطلاعات ثبت شده در سیستم استفاده کنند) راه‌اندازی شده است".

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها