دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:
صید با
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه صید به روش‌های کرس، گذر و دام هوایی هرگز مورد قبول محیط زیست نیست و تنها، صید سنتی را تایید می‌کنیم؛ از دوماداران خواست تا با عنایت به اینکه "صید بدون مجوز، جرم محسوب می‌شود" به ادارات محیط زیست حوزه خود مراجعه و پروانه شکار دریافت کنند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در حاشیه یکی از نشست‌های استانداری مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 2 سال گذشته با توجه به حساسیت‎های مناطقی که در فصل زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر دستخوش آسیب می‌شدند، سعی کردیم نیروهای محیط‌بان را افزایش دهیم و حتی یگان اداره‌کل و شهرستان‌های همجوار را جهت حفاظت فیزیکی به این مناطق اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه با حمایت رسانه‌ها و تشکل‌ها در فرهنگ‌سازی قدم‌های خوبی برداشته‌ایم، این نکته را یادآور شد که عده و عده محیط زیست با مسئوولیت‌های واگذار شده همخوانی ندارد، اما در این میان، مردم هم اخبار و اطلاعات خوبی  می‌دهند و هم به نوعی امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، اگرچه تا حد ایده‌آل خیلی راه داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه برخی نقاط مانند محمودآباد و فریدونکنار به‌شدت آسیب‌پذیر هستند و شکار و صید بی‌رویه در آنها صورت می‌گیرد؛ اظهار امیدواری کرد که امسال شاهد کشتار دسته‌جمعی و غیرگزینشی نباشیم.

صید با

ابراهیمی از نیاز محیط زیست به همت مسئولان محلی گفت و اینکه در سال‌های گذشته عدم همکاری برخی از مقامات محلی سبب شد با مشکلاتی مواجه شویم؛ همچنین تاکید دارد که اگر مسئولان در جهت اشتغال جایگزین و اعمال قانون در مناطق هدف وارد عمل شوند و با محیط زیست همکاری کنند تا در نتیجه به‌جای پرنده‌کشی و قتل‌عام پرندگان شاهد پرنده‌نگری باشیم، درآمد خوبی دارد و دنیا نیز این کار را تجربه کرده است. متخلفان شکار هم ذخایر را از بین می‌برند و هم استان را در مجامع ملی و بین‌المللی بدنام می‌کنند.

"متخلفان شکار هم ذخایر را از بین می‌برند و هم استان را در مجامع ملی و بین‌المللی بدنام می‌کنند".

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند "معیشت ما از طریق صید پرنده است"، اظهار کرد: بنده به هیچ وجه چنین چیزی را قبول ندارم، مستندات این را نمی‌گوید و باید به‌جای این بهانه‌ها و قتل‌عام پرندگان، با محیط زیست همکاری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه به تکلیف قانونی خود عمل خواهیم کرد و پرنده‌نگری در کنار روش‌های صید سنتی(دوما) باید جایگزین پرنده‌کشی شود، به پیشنهادی که در نشست اخیر با استاندار و فرماندار فریدونکنار صورت گرفت؛ اشاره و تصریح کرد: پیشنهاد شد که نوع خاصی از اردک و چنگر توسط سرمایه‌گذاران یا دامگاه‌دارانی که تعاونی دارند، از طریق ایجاد یک "کرس" به‌عنوان مولد پرورش و تکثیر شود؛ فعلا فقط این دو نوع پرنده را داشته باشیم و به مرور زمان، کرس باید الزاماً جمع شود.

وی تاکید کرد: از نظر محیط زیست، صید مجاز فقط روش سنتی یعنی "دوما"ست و غیر از آن(گذر، کرس، دام هوایی و ...) جرم محسوب می‌شود، به همه دوماداران اعلام کردیم که به شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند و پروانه بگیرند.

ابراهیمی با بیان اینکه عده بسیار قلیلی هستند که با اقدامات خود فریدونکنار را بدنام می‌کنند، افزود: اجازه نمی‌دهیم که خطاهای این افراد به نام مردم خوب فریدونکنار تمام شود، مردم و سمن‌های محیط زیستی با ما همکاری دارند، بسیاری از سمن‌های مردم‌نهاد از اوایل مهر تا بهار در حفاظت از پرندگان می‌کوشند.

صید با

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: تمام هم و غم این است که کشتار دسته‌جمعی در منطقه جمع بشود، حتما با شبکه‌های محیط زیستی در ارتباط هستیم و از تجربیات و حساسیت‌های آنها نسبت به محیط زیست آگاهیم و احترام می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه البته خطا هست و برخی از سودجویان علیرغم همه هشدارها دست به تخلف می‌زنند و یا برخی از مسئولان محلی نیز با آنها همراهی می‌کنند، اظهار کرد: باتوجه به اینکه دستگاه قضایی به کمک محیط زیست آمده است، با متخلفان در این حوزه چه شکارچی و چه مسئولان حتما برخورد می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: محیط زیست فراتر از تکلیف و توان خود برای مبارزه با قتل‌عام پرندگان وقت گذاشته است، سال 97 بیش از 10 عملیات برای جمع‌آوری تورهای هوایی داشتیم اما برای امسال گام‌های بهتری برخواهیم داشت و کمی از تنهایی سال‌های قبل بیرون آمدیم! (سال 96 محیط زیست تنهای تنها بود، سال 97 دستگاه قضایی به کمک آمد و محیط زیست در این سال‌ها به‌تنهایی "شق‌القمر" کرده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه قانون برای همه است، گفت: اجرای این قانون می‌طلبد که همه ورود پیدا کنند، اکوسیستم یک حلقه یا زنجیره به‌هم پیوسته است، اگر یکی از حلقه‌ها از بین برود همه ضرر می‌کنند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها