دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
گزارش خسارات سیل در گلوگاه/
استاندارمازندران: اختصاص 5 میلیون بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به سیل‌زدگان/ فرماندار گلوگاه: برآورد اولیه خسارت سیل در گلوگاه 35 میلیارد تومان است
استاندار مازندران می‌گوید: 5 میلیون تومان وام بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به سیل‌زدگان گلوگاه اختصاص یافته است. در همین حال، فرماندار گلوگاه نیز اظهار می‌دارد که براساس برآورد اولیه 35 میلیارد تومان خسارت به مناطق شهری و روستایی گلوگاه وارد شده است.

به گزارش آوای خزر، احمد حسین‌زادگان امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‎زده گلوگاه در گفتگو با خبرنگار آوای خزر بیان کرد: تسهیلات حمایتی دولت به‌زودی در اختیار مردم خسارت‌دیده قرار خواهد گرفت و مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی پای کار خواهند بود.

وی افزود: مبلغ پنج میلیون تومان بلاعوض و 15 میلیون تومان نیز تسهیلات کم‌بهره جهت تعمیرات و خرید لوازم خانگی به خسارت‌دیدگان تعلق می‌گیرد.

* برآورد اولیه خسارت در گلوگاه 350 میلیارد ریال است

فریدون کلبادی فرماندار گلوگاه نیز به خبرنگار آوای خزر گفت: با توجه به بارش 142 میلیمتری باران شنبه‌شب و روز یکشنبه 12 آبان در این شهرستان و درگیر شدن بخش بزرگی از روستاها و مناطق شهری با سیل گسترده و براساس ارزیابی‌های اولیه میدانی کارشناسان و مدیران مدیریت بحران شهرستان و استان در حوزه‌های کشاورزی، دام و طیور، تاسیسات زیربنایی، راه‌های مواصلاتی، معابر شهری و روستایی، منازل مسکونی، ٣۵٠ میلیارد ریال برآورد خسارت‌های سیل اعلام شده است.

وی افزود: از صبوری مردم فهیم شهرستان به خصوص عزیزان خسارت‌دیده، از همدلی و همراهی و پشتیبانی مسؤولین دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، قضایی و بسیج و سپاه شهرستان، دکتر شاعری نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی، استاندار محترم، معاونین استاندار و ستاد بحران استان، سپاس و قدردانی را دارم.

نماینده عالی دولت در گلوگاه ابراز امیدواری کرد که با حمایت ادارات کل در استان، ستاد بحران استانی و شهرستانی بتوانیم در این حادثه بزرگ مرهمی بر دل مردم عزیز باشیم.

به گزارش آوای خزر، حدود 200 منزل مسکونی در سیل گلوگاه دچار خسارت شد که 30 واحد مسکونی خسارت بالای 50 درصدی دارند و دو واحد نیز به‌طور کامل تخریب شدند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها