دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
استاندار مازندران:
استاندار مازندران در زمینه خرید کشتی کیلکا گفت: هر فردی که تمایل به خرید این کشتی دارد می‎تواند حتی با سود کم و یارانه دولت آن را خریداری کند.
دولت به خریداران کشتی «کیلکا» تسهیلات کم‎بهره ارائه می‎کند/سرمایه‎گذاران خوبی در بخش آبزیان داریم

به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح عصر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: ابلاغ عادی‌سازی روابط تجاری با اتحادیه اروپا یکی از دستاوردهای دولت است همچنین ابلاع قانون موافقت حل و نقل بین‌المللی کالا و مسافر با قزاقستان از طریق جاده‌ای نیز به تصویب رسیده و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است.

وی افزود: کاهش سود صادرات به 11 درصد از دیگر اتفاقات خوبی است که در دولت ایجاد شد، زیرا این رقم در گذشته تا 27 یا 28 درصد بوده است، با این روند در سال‎جاری در مسیری هستیم که انشاالله مشکلات یکی پس از دیگری حل میشود و بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی مسئول باید به وظیفه خود عمل کنند، سود صادرات در مناطق محروم نیز از 11 درصد به 7 درصد کاهش یافته که امتیاز خوبی برای این مناطق است.

استاندار مازندران با بیان اینکه جلسه امروز با بخش خصوصی در واقع تعامل بین دولت و بخش خصوصی است، افزود: بخش خصوصی در تمامی جلسات بسیار مؤثر و قوی عمل می‎کند، از اتاق بازرگانی مازندران نیز تشکر می‌کنیم که بحث صادرات مرکبات و کیوی را پذیرفتند و این حرکت خیلی خوبی است که باید در جهت رفع موانع کسب و کار و تولید قدمهایی را برداریم.

فلاح با بیان اینکه براساس آخرین آمار مرکز آمار هم فضای کسب و کار و هم میانگین نرخ مشارکت در مازندران خوب است، تصریح کرد: در بهار 94، میزان نرخ مشارکت در این استان 39.5 و نرخ بیکاری 12.3 درصد بوده و این رقم به 42.6 درصد و بیکاری نیز به 9.8 درصد رسیده است که با همین آمار، مازندران جزو 14 یا 15 استان اول در زمینه شاخص مشارکت و کاهش بیکاری بوده است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه هنوز بخش خصوصی به جایگاه اصلی خود نرسیده است، افزود: بخش خصوصی باید از حالت رکود بیرون بیاید، هنوز نتوانستیم بخش خصوصی قوی و توانمندی داشته باشیم که ارتباطات قوی داخلی و خارجی داشته باشد اما با این اوضاع می‎بینیم که به دلیل ظرفیت‎های مازندران از آن سوی دنیا به این استان سفر کرده و به‎عنوان مثال مرکبات (پرتقال و کیوی) را خریداری می‎کنند.

وی در زمینه خرید کشتی کیلکا اظهار داشت: هر فردی که تمایل به خرید این کشتی دارد می‎تواند حتی با سود کم و یارانه دولت آن را خریداری کند، البته در این زمینه وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را انجام داده است.

فلاح ادامه داد: در مازندران سرمایهگذاران خوبی در بخش آبزیان داریم، به‌عنوان مثال، تأسیسات و سرمایهگذاری آقای اسلامی در مجتمع خاویاری جویبار در حال حاضر به 400 میلیارد تومان میرسد که بیشتر آن را با سرمایهگذاری شخصی انجام داده و از کمک دولت نیز استفاده کرده است.

استاندار مازندران در پایان گفت: بخش خصوصی کمک‌کار دولت است و نباید این بخش را تهدید کنیم بلکه مجموعه مسئولان اجرایی باید به سرمایه‎گذاران بخش خصوصی کمک کنند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها