دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران/ 14
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: به اندازه وسع و توان خود از مطبوعات حمایت داشتیم و این حمایت‌ها ادامه دارد. معتقدیم که رسانه‌ها باید به خوداتکایی برسند و به پیشرفت کشور کمک کنند.

حسین حسن‌نژاد روز چهارشنبه 29 آبان‌ماه در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کتاب و سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مازندران که در مجتمع تجاری سعید واقع در فرح‌آباد ساری، فاز 2 شهرک صنعتی که تا اول آذرماه دایر است، از غرفه پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر بازدید کرد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار آوای خزر تاکنون چه اقداماتی در حوزه سمن‌های استان انجام شده است و اساساً اعتقاد شما در حوزه سمن‌ها چیست؟ اظهار داشت: معتقدیم که مردم می‌توانند در موضوعات مختلف مشارکت و اظهار نظر کنند؛ در حوزه خانواده، محیط زیست، آموزش، صنعت و کشاورزی.

حسن‌نژاد ادامه داد: اگر قرار است مردم حرف بزنند باید تشکلی داشته باشند که حرف‌ها را پخته و به یک مطالبه تبدیل و پیگیری کنند که بهترین ابزار آنها سمن‌هاست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در حوزه سیاسی نیز بهترین کاری که می‌شود انجام داد این است که نظرات مختلف در یکجا قرار بگیرد و جوانب آن بررسی شود و این مهم، در احزاب اتفاق می‌افتد؛ اکنون در حوزه احزاب نشست‌هایی که به‌صورت منظم هر سه ماه یک‌بار برگزار می‌شود، قابل توجه است و تلاش داریم که بخشی از وقت خود را برای شنیدن سخنان احزاب بگذاریم.

حسن‌نژاد: رسانه‌ها باید به خوداتکایی برسند

"اساساً در احزاب به دنبال شنیدن و گفتن هستیم. نه به دنبال القا کردن یکدیگر، اگر بگوییم و بشنویم در واقع اقناع کردن اتفاق می‌افتد اما اگر گفت‌وگو با هدف اقناع باشد شکاف و اختلاف زیاد می‌شود".

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به حمایت از رسانه‌ها اشاره و بیان کرد: به اندازه وسع و توان خود از مطبوعات حمایت داشتیم و این حمایت‌ها ادامه دارد. معتقدیم که رسانه‌ها باید به خوداتکایی برسند و به پیشرفت کشور کمک کنند.

حسن‌نژاد درباره مسائل اخیری که در کشور اتفاق افتاده است، گفت: همانطور که رئیس جمهور اعلام کردند؛ اظهار نظر حق مردم است اما اغتشاش و تخریب اموال عمومی را نمی‌پسندیم زیرا این دقیقاً چیزی است که همه مردم درباره آن موضع می‌گیرند و مخالف هستند.

"مردم نسبت به حوادث مختلف نظر موافق یا مخالف و یا نقد دارند، این جای نگرانی نیست، آنجایی جای نگرانی دارد که تبدیل به اغتشاش و از بین بردن اموال عمومی شود. دستگاه‌های ما رصدهای خوبی داشتند و در استان - البته تعدادی نیز شناسایی و دستگیر شدند - اما در مسائل اخیر به‌خوبی مدیریت صورت گرفت".

وی در پایان گفت: هم موضع‌گیری هوشمندانه رهبر، هم مدارا، صبر و تحمل، و هم مجموعه امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و مجموعه استانداری مازندران دست به دست هم دادند و ما بهترین شرایط را در استان داریم و البته مرهون تلاش و همراهی خوب مسئولان نیز هستیم.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1358

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها