دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران/ 20
حق‌شناس: 90 درصد از آرمان‌های بسیج رسانه مازندران محقق شد
رئیس بسیج رسانه مازندران گفت: 90 درصد از آرمان‌ها و هدف‌گذاری‌های بسیج رسانه در این استان محقق شده است.

عبدالمهدی حق‌شناس در بازدید از سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران، بازدیدی از غرفه آوای خزر داشت و در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه بیان کرد: سازمان بسیج رسانه از سال 94 فعالیت خود را با این هدف که افراد بسیجی و علاقمند به حوزه رسانه ورود تخصصی به بخش اخبار و اطلاعات داشته باشند؛ کار خود را آغاز کرد.

وی در پاسخ به اینکه چرا باوجود اداره ارشاد، بسیج رسانه شکل گرفته است، گفت: بسیج رسانه می‌تواند یک بال و ستون برای کمک به ارشاد باشد برای اینکه از تخصص فعالان خبری برای شناساندن دستاوردهای انقلاب استفاده و فعالیت‌های بسیج از سوی رسانه‌های انقلابی عنوان شود.

رییس بسیج رسانه مازندران با بیان اینکه تاکنون به 90 درصد از آرمان‌‌های خود رسیده‌ایم، اعلام کرد: 545 خبرنگار و 300 همکار عضو بسیج رسانه مازندران هستند، این مجموعه در 22 کانون شهرستانی فعال است و اعضای آن در قریب به اتفاق برنامه‌های بسیج اعم از ملی، مذهبی و آیینی شرکت دارند.

حق‌شناس: 90 درصد از آرمان‌های بسیج رسانه مازندران محقق شد

"حتی در حادثه سیل، افرادی که عضو بسیج رسانه هم نبودند برای بازدید از مناطق سیل‌زده و تهیه گزارش، عکس و خبر، همراه ما بودند، این نشان می‌دهد که در واقع مردم ما بسیجی هستند و دلشان با انقلاب است".  

این مسئول همچنین از برگزاری مسابقه رسانه‌ای ابوذر در بخش‌های مختلف گفت که پیش‌بینی می‌شود تعداد آثار از بیش از 500 مورد به 650 اثر برسد.

حق‌شناس درباره آموزش سواد رسانه اظهار داشت: باتوجه به اینکه طرح "هر مسجد یک خبرنگار" به اجرا درآمده است؛ لذا 30 درصد از فعالیت‌های ما به امر آموزش و سواد رسانه‌ای اختصاص دارد،  برای این منظور از علاقمندان دعوت می‌کنیم که در کلاس‌ها شرکت کنند و پس از آن، آزمون اولیه‌ای برگزار می‌شود که مشخص می‌کند تا چه اندازه افراد توانایی پرداختن به مطالب و نوشتن یک خبر و گزارش خوب را آموخته‌اند.  

رئیس بسیج رسانه مازندران با بیان اینکه تولید محتوا در خور رسانه‌های انقلابی‌ست و قطعا تولیدات بررسی می‌شود، افزود: برای مسابقه رسانه‌ای ابوذر نیز به دنبال آثار فاخر هستیم تا جایی که آثار برتر را به چاپ خواهیم رساند. برنامه‌ریزی ما نیز برای انتخاب 50 اثر برتر است و احتمال می‌دهیم به همین تعداد باشد.

این مسئول در پایان از فعالان رسانه‌ای خواست که نیک گفتار و نیک نوشتار باشند و اخبار آنها بتواند به پیشرفت و موفقیت کشور کمک کند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار