دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران/ 25
معاون توسعه ورزش همگانی: جاده سلامت از حرف به عمل تبدیل شود
معاون توسعه ورزش همگانی مازندران گفت: طرح جاده سلامت باید به‌طور جدی توسط شهرداری، شورای شهر، ادارات ورزش و جوانان و فرمانداری‌ها پیگیری، و از حرف به عمل تبدیل شود.

به گزارش آوای خزر از ساری، حسین دلیری در سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مازندران در مرکز تجارت بین‌المللی سعید ساری، با حضور در غرفه آوای خزر و در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار داشت: آمارها نشان از پایین بودن تحرک بدنی در خانواده‌های ایرانی دارد. عدم آگاهی مردم در خصوص محسنات تحرک بدنی و همچنین 45 دقیقه ورزش کردن سبب شده است که مشکلات عدیده‌ای را در اضافه وزن، چاقی و بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و قلبی عروقی داشته باشیم.

"کارشناسان ورزشی معتقدند که 50 درصد مردم از ورزش دور هستند و لازم است که مسئولان زیرساختهای ورزش همگانی را کاملا مهیا کنند و مردم نیز توجه داشته باشند که با وقت و برنامه‌ریزی می‌توانند سلامت خود را به دست بیاوردند".

وی با بیان اینکه هیات ورزش‌های همگانی و هیات ورزش روستایی و بومی محلی دو هیات مهمی هستند که در کنار هم می‌توانند مشارکت حداکثری مردم به سمت ورزش عمومی را فراهم آورند، این را هم گفت که هیات ورزش روستایی و بومی محلی، بیش از چهار سالی می‌شد که با مشکل مواجه بود اما اخیرا انتخابات آن بدون حاشیه برگزار و فرد مورد نظر به عنوان رییس هیات انتخاب شد. که این اتفاق خوشایند می‌تواند سرآغاز خوبی برای ارتقای ورزش همگانی به‌ویژه در روستاها باشد.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به مدت کوتاهی که در این سمت منصوب شده است، اظهار داشت: در همین مدت کوتاه توانستیم موفقیت‌های خوبی را به دست بیاوریم؛ در جشنواره بازی‌های سنتی و بازی‌های بومی که در تهران برگزار شده بود؛ مازندران توانست با اقتدار مقام نخست را از آن خود کند، در مسابقات جام خوشه‌چین نیز در 6 رشته والیبال، فوتبال، دارت، هفت سنگ، چوب‌کشی و طناب‌کشی با کاروان 58 نفره خانم و آقا به مسابقات کشوری در البرز اعزام و با اندک امتیاز نسبت به تیم اول، نایب قهرمان شد.(البته با توجه به عدم رعایت ضوابط مسابقه از سوی تیم نخست با به‌کارگیری افراد غیربومی، پیگیر حق ورزشکاران مازندران برای رسیدن به مقام قهرمانی هستیم).

معاون توسعه ورزش همگانی: جاده سلامت از حرف به عمل تبدیل شود

دلیری می‌گوید: ورزش همگانی نیاز به مشارکت همه دستگاه‌ها دارد، این ورزش باید مستمر باشد. تنها به روزها و برنامه‌های خاصی اختصاص نداشته باشد. بحث جاده سلامت باید به طور جدی توسط شهرداری، شورای شهر، ادارات ورزش و جوانان و فرمانداری‌ها پیگیری، و از حرف به عمل تبدیل شود. ما نیز در اداره‌کل ورزش و جوانان پیگیر هستیم.

وی در پایان اظهار داشت: مردم ما نشان دادند که به ورزش علاقه‌مند هستند، استعدادهای خوبی را در ورزش قهرمانی داریم، ورزش همگانی نیز به موازات آن باید نهادینه شود. تلاش داریم که بستر مناسبی را برای این مهم فراهم آوریم تا خانواده‌ها بتوانند به راحتی به ورزش بپردازند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها