دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
استاندار مازندران:
استاندار مازندران، گفت: یک درصد از اعتبار بودجه مازندران را به ورزش اختصاص دادیم.
به گزارش آوای خزر، ربیع فلاح شب گذشته در نهمین آیین تجلیل از برترینهای ورزش مازندران که در دانشگاه پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت در زمینه ورزش یک سرمایه گذاری بزرگ محسوب می‎شود، اظهار داشت: نقش ورزش در ارتقای جامعه یکی از فرازهای مهمی است که برای ایجاد نشاط و اعتماد به نفس، ارتقای روحیه و اخلاقیات همچنین برای از بین بردن بسیاری از امراض و بیماریها ضرورت دارد.
وی با اشاره به اینکه ورزش برای امروز و آینده جامعه ضروری است، افزود: جوانان مازندرانی میدان‌دار عرصه های مختلف ورزشی هستند، سال گذشته ۳۳۳ مدال رنگارنگ از آوردگاه های مختلف دریافت کردند و در مسابقات اینچه‎ئون کره جنوبی موفق شدند ۱۷ مدال از ۵۷ مدال ایران را کسب کنند که افتخار بزرگی است.
استاندار مازندران گفت: توسعه فعالیتهای ورزشی و تقویت هیئتهای ورزشی از سیاستهای ما برای توسعه ورزش و همگانی کردن آن است، لذا تشویق ورزشکاران و نخبگان در ستادی که به همین عنوان تشکیل شده، از وظایف ما است.
نماینده عالی دولت در مازندران از اختصاص یک درصد بودجه مازندران به ورزش خبر داد و گفت: نخستین استانی هستیم که نسبت به این مهم اقدام کردیم.
فلاح با اشاره به واگذاری پروژه ها و طرحهای عمرانی به بخش خصوصی، افزود: همه دستگاه ها اعم از نظارتی و اجرایی برای تصمیم گیری در این زمینه و به دست آوردن مشارکت حداکثری مردم برای به سرانجام رساندن طرح ها، تلاش کنند.
وی ادامه داد: ما هیچ محدودیتی برای واگذاری طرحها و پروژه های ورزشی به هیچ قشری را نداریم.
فلاح در پایان گفت: در سال گذشته علیرغم تنگناهای مالی که وجود داشت؛ برای معرفی بیشتر جویبار به عنوان پایتخت کشتی کشور، مسابقات لیگ کشتی جهان را در این شهرستان برگزار کردیم که یکی از توفیقات ما بوده است، همچنین المپیاد کارگران کشور نیز که در بیشتر شهرهای مازندران برگزار شد، از دیگر موفقیتهای مازندران به‌شمار می‎رود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: