دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران:
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، گفت: دستگاه ورزش ما امروز یک نهاد تربیتی و فرهنگی است.
به گزارش آوای خزر،حبیب حسین‌زادگان شب گذشته در نهمین آیین تجلیل از برترین‌های ورزش مازندران که در دانشگاه پیامبر اعظم (ص) مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: استان مازندران علاوه بر اینکه در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از انقلاب تاکنون درعرصه صیانت از آرمانهای کشور عزیزمان خطشکن بوده‌ است، امروز نیز میدان‌دار عرصه های مختلف ورزشی از سطح ملی تا جهانی است.
وی با اشاره به کسب ۳۳۳ مدال ورزشی رنگارنگ توسط مازندرانی ها در سال گذشته و کسب رتبه نخست مدال آوری و قهرمان پروری در کشور، گفت: همین امر باعث شد که رئیس جمهور در سفر به مازندران و در جمع مردم مازندران به این مهم اشاره کند و وزیر ورزش و جوانان نیز درباره لیاقت فرزندان این دیار بارها و بارها سخن بگوید.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه ۴۰ درصد مدالهای المپیک آسیایی در سال گذشته را نیز ورزشکاران استان به دست آوردند، افزود: امیدواریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد و بیشترین رکورد را بزنیم؛ چرا که مازندران هم به لحاظ تعداد و هم تنوع مدال‌های به دست آمده یکی از استانهای برتر کشور است.
حسین‌زادگان با بیان اینکه ورزش کشور در یک جهت معنادار قدم برمی‌دارد، اظهار داشت: شاید از لحاظ کمی مدالهای ما کم باشد ولی به لحاظ کیفیت پیام آور خوبی است، زیرا این تلاشها محصول یک کار تیمی باارزش است.
این مسئول بیان داشت: ورزش به لحاظ ساختار و ماهیت کارکردی که دارد؛ میتواند اثرگذار باشد، لذا اگر میخواهیم به بالندگی و پیشرفت برسیم؛ مسیری جز ورزش به نظر نمیرسد.
وی در پایان گفت: اگر جامعه ای شاداب و بانشاط میخواهیم باید جوانانی سرشار از انرژی داشته باشیم، دستگاه ورزش ما امروز یک نهاد تربیتی و فرهنگی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار