دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
سرپرست بهزیستی مازندران خبر داد
سرپرست بهزیستی مازندران از انجام ۳۸۶۰۰ مشاوره تلفنی با خط تلفن رایگان ۱۴۸۰ خبر داد و گفت: از طریق خطوط ۱۴۸۰ مشاوره‌های لازم در جهت برطرف نمودن نیازهای فوری روانشناختی و تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی و رفع و کاهش مسائل و مشکلات فردی و خانوادگی افراد ارائه می‌شود.

به گزارش آوای خزر  به نقل از فارس جمال باقری  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشاوره‌ها توسط تیم تخصصی و آگاه به دانش روز ارائه می‌شود، اظهار کرد:  در این فرآیند مشاور کمک می‌کند تا تماس گیرنده نیازهای خود را مشخص نموده و راه حلی برای مسایل خود بیابد و توانایی تصمیم‌گیری در وی تسهیل شود.
 وی با اشاره به اینکه مشاوره تلفنی از طریق خطوط ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۸ شب انجام می‌شود، تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره در حوزه‌های مختلف خانواده، ازدواج، طلاق، تربیت کودکان، ارتقاء بینش و آگاهی فردی و اجتماعی،  رفع یا کاهش مسائل و مشکلات فردی و بین فردی خانواده، تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی، کاهش آسیب‌های فردی و خانوادگی، ارتقاء سطح سلامت روان فردی، کاهش مسائل و مشکلات خانوادگی و بین فردی مواردی‌ست که در آن مشاوران و روانشناسان بهزیستی به ارائه خدمت می‌پردازند.
سرپرست بهزیستی مازندران با اشاره به استقبال مردم استان از  مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ خاطرنشان کرد: کلیه تماس‌ها از سراسر استان با تلفن ۱۴۸۰ به مرکز مازندران وصل شده و مشاوره به راحتی انجام می‌شود.
باقری با اشاره به تعداد ۳۸۶۰۰ تماس گیرنده در ۶ ماه نخست سال جاری بر رعایت کرامت انسانی و حفظ اسرار خانوادگی در این حوزه تاکید کرد و افزود: افزایش تماس گیرندگان با خط تلفن ۱۴۸۰ به جهت ناشناس بودن مشاوران و تماس گیرندگان با خطوط مشاوره گویای اعتماد مردم به بهزیستی و کارآمدی این نوع خدمت است.

انتهای پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار