دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۸ ماه نخست امسال ۱۶۴ نفر عابر پیاده که ۱۱۱ نفر از آن‌ها مرد و ما بقی زن بودند، در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشت.

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در ۸ ماه امسال را ۴۵۰ اعلام کرد و افزود: ۳۶ درصد کل تلفات حوادث رانندگی ۸ ماه امسال عابرین پیاده بودند.
وی تصریح کرد: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند افراد بالای ۶۱ سال و کمترین سنین کمتر از ۱۰ سال هستند و براساس آمارهای موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با ۷۰ نفر، معادل ۴۳ درصد در گروه سنی ۶۱ سال به بالا قرار دارند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان گفت: شهرستان‌های  بابل با ۳۳، ساری با ۲۵ و  آمل با ۱۵نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده را در ۸ ماه امسال به خود اختصاص داده‌اند و شهرستان گلوگاه با یک فوتی کمترین عابران متوفی در آن ثبت شده است.
عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده خاطرنشان کرد: ۹۱ نفر ازعابران پیاده در مسیرهای برون شهری و روستایی و ۷۳ نفر درون شهری جان خود را از دست دادند که براساس آمار ۷۵ نفر از عابرین پیاده در محل حادثه و ۸۹ نفر در بیمارستان فوت کردند.
وی یادآور شد: براساس آما ارجاعی مراکز پزشکی قانونی مازندران خرداد با ۲۸، مردادبا ۲۷، مهر آبان با ۲۲ نفر بیشترین ماه، تیر و فروردین هر کدام با ۱۵ نفر کمترین فوتی در آن گزارش شده است.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در خصوص افزایش سن سالمندی خاطرنشان کرد: این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین به‌خصوص عابرین سالمند داشته باشند چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.

عباسی بیان کرد: از طرف دیگر به علت بیماری‌های مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می‌یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می‌برد.

انتهای پیام/2000

برچسب ها: استانی-اجتماعی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار