دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
مازندران
هزینه پایش و نظارت آنلاین خطوط انتقال برق با رونمایی از پهباد عیب یاب ۳ میلیارد تومان کاهش یافت.
رصد آنلاین خطوط انتقال برق با پهباد‌به گزارش آوای خزر به نقل از  صداوسیمای مرکز مازندران، افضلی پایش و رصد خطوط و پست‌های برق را از کاربرد‌های این پهپاد دانست و گفت: با همکاری شرکت توانیر، از این پهپاد برای بازدید و عیب یابی خطوط و کنترل پست‌های برق مناطق صعب‌العبور استفاده می‌شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران کاهش هزینه‌های پایش را از مزایای استفاده از این پهپاد عنوان کرد و افزود: در گذشته برای رصد این پست‌ها از نیروی انسانی استفاده می‌شد که خطرات جانی زیادی را به همراه داشت، ولی با رونمایی از این پهپاد علاوه بر آن که موجب کاهش خسارات جانی به نیرو‌های انسانی می‌شود، افزایش سرعت عمل برای رصد و عیب یابی خطوط و کنترل پست‌های برق و کاهش زمان قطعی برق را میسر می‌کند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر گفت: ۴۴ طرح انتقال شبکه برق در کشور در الویت است که بخش عمده آن به شبکه برق مازندران و گلستان اختصاص دارد.
رجبی مشهدی افزود: هزار مگاوات آمپر ترانسفرماتور‌های جدید در مازندران و گلستان و علاوه بر آن ۲۰۰ کیلومتر مدار خط انتقال با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان تا تابستان ۹۹ در صنعت برق تامین می‌شود.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر همچنین از ساخت سیکل ترکیبی برای توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکا در آینده نزدیک خبر داد.
رجبی طراح این پهباد نیز گفت: این نرم افزار از راه دور از طریق کارفرما در اتاق کنترل با هر تعداد پرواز به صورت آنلاین می‌تواند بر روند فعالیت شبکه‌های انتقال برق نظارت کند.
وی با اشاره به صرف هزینه یک و نیم میلیاردی برای ساخت این پهباد خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این تکنولوژی، هزینه‌های بازدید سنتی، که در هربار ۲ تا ۳ میلیارد تومان بود صرفه جویی شد.

انتهای پیام/2000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها