دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
امام جمعه محمودآباد:
استیضاح ترامپ موجب افول قدرت آمریکا در عرصه جهانی است
امام جمعه محمودآباد گفت: غربی‌ها برای ماندن در قدرت دست به هرکاری می‌زنند و حتی حرمت کشور خود را نگه نمی‌دارند و این رسوایی بزرگ به هر نتیجه‌ای که برسد نشانی از افول قدرت و هیمنه آمریکا در عرصه جهانی است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داود موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: استیضاح آقای ترامپ از موارد نادر در حاکمیت آمریکا بوده که نشانی از دوگانگی و تعارضات جدی درون هیات حاکمه آن کشور است.

وی افزود: غربی‌ها برای ماندن در عرصه قدرت دست به هر کاری می‌زنند و حتی حرمت حکومت و کشور خود را نگه نمی‌دارند پس بنابراین این رسوایی بزرگ به هر نتیجه‌ای که برسد، نشانی از افول قدرت و هیمنه آمریکا در عرصه جهانی است.

امام جمعه محمودآباد خاطر نشان کرد: این پرونده و پرونده‌های مشابه نشان می‌دهد که امروز کسانی بر جهان ادعای حکمرانی دارند که برای ادامه قدرت حتی حاضرند به منافع کشورشان لطمه و به هر دروغی متوسل شوند و رئیس جمهور آمریکا در مهلکه‌ای گرفتار شده ضمن اینکه از رو نرفته با رجزخوانی به اقدامات خیره‌‌‌‌‌‌‌سرانه خود ادامه داده و هر روز بر ابعاد جنایت و دخالت‌ای دولت جبار در عرصه‌های مختلف جهانی افزوده می‌شود.

استیضاح ترامپ موجب افول قدرت آمریکا در عرصه جهانی است

  موسوی با اشاره به نزدیک شدن به میلاد حضرت مسیح(ع)،عنوان کرد: ایام تولد حضرت عیسی که مصادف است با آغاز سال نو مسیحی سرآغازی است که آموزه‌های این پیامبر صلح و رحمت به رخ پیروان این پیامبر الهی کشیده شود و حضرت روح‌الله(ع) اگر به زمین برگردد قطعا شرمنده و خجل از اقدامات حاکمان بر کشورهای مسیحی و سکوت یا همراهی پیروان آیین‌اش خواهد بود.

  وی در ادامه بیان کرد: سقوطی که امروز از نظر اخلاقی بر کشورهای طرفدار آیین مسیحیت و خصوصا در کشورهای غربی حاکم شده صدای وجدان‌های بیدارجهانی را بلند کرده و نتیجه اقدامات کشورهای بزرگ غربی و طرفدار مسیح(ع) به گونه‌ایست که هرچه جنگ و فلاکت و آدم کشی و ظلم و جنایت است مربوط به عملکرد دولت‌های واقع در اردوگاه مسیحیت است.

این مسئول یادآور شد:امید است این ایام و عید طرفداران مسیحیت تلنگری باشد که این ستمگران و تبهکاران حاکم بر کشورهای غربی از ستم به کشورها و ملت‌های مظلوم دست کشیده و بیش از این موجبات نگرانی حضرت عیسی(ع) و آگاهان و منصفان در دین مسیح را فراهم ننمایند.

امام جمعه محمودآباد در خصوص شب یلدا گفت:شب یلدا به این دلیل دارای جایگاه شده که در آن حقایقی نهفته است و شب یلدا اگر شب مهربانی،صله رحم،محبت‌ها و پیوند وثیق و محکم بین اقارب و نزدیکان و همسایگان باشد آنگاه شی مقدس و ممتازی خواهد بود و تقسیم عاطفه بین ارحام و فامیلان و اراده و اراده برای استمرار روابط و نزدیکی‌ها و گسترش سنت‌های حسنه . خدمت فامیلان و نیازمندان می‌تواند این شب و همه شب‌ها را به حسنه و صدقه جاریه تبدیل کند.

موسوی در پایان درباره مشکل زباله محمودآباد بیان کرد: با تلاش و پیگیری فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر و شخص استاندار همه تلاش‌ها به نتیجه رسیده و و به‌زودی این معضل و مشکل چندین ساله دپو زباله در ساحل که خبر آن به رسانه‌های بیگانه هم رسیده برطرف خواهد شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1004

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: