دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران:
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه محیط زیست مهم‎ترین چالش مازندران است، گفت: محیط زیست یک ارث نیست، بلکه یک امانت است زیرا اگر ارث بود قبلاً پدران ما آن را مصرف می‌کردند.
محیط زیست مهم‎ترین چالش مازندران است/خواهان رشد و توسعه متوازن هستیم

به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، جعفر قمی اویلی عصر امروز در جمع جوانان نخبه، اعضای تشکل‎های مدنی و برخی رؤسای ادارات و دانشگاه‎های این شهرستان اظهار داشت: بهره‎گیری از نیروی جوان هر کشوری را به اهداف خود می‎رساند و جوانان در یک جامعه، حکم نخاع را در بدن دارند تا تحول و حرکت را در جامعه ساری و جاری کنند، جوانان همواره به دنبال آرمانهایی هستند که برآمده از فطرت پاک آنهاست.

وی افزود: نقش جوانان در کشور ما نسبت به بقیه نقاط دنیا در عرصه‎های حساسی مانند حضور در جبهه‎های حق علیه باطل و سازندگی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر امروز این پویایی را در جوانان نداشته باشیم، دیگر هیچ چیز نخواهیم داشت.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه بهشهر در شمال ایران دارای ساحل زیبا، جلگه‎های حاصلخیز، تنوع زیست‎محیطی و افراد بااستعداد در این شهرستان جمع شده است، افزود: مجموع این خصوصیات در یک شهرستان، آن را به یک موقعیت مهم و ارزشمند تبدیل کرده است اما متأسفانه از این امکانات استفاده خوبی نشده است و مسئول آن خود ما هستیم.

قمی اویلی با بیان اینکه منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی یک فرصت است، اظهار داشت: امروز در این شرایطی که خواهان رشد و توسعه متوازن هستیم؛ باید براساس بسترهای موجود و شرایطی که منتهی به رشد متوازن می‎شوند عمل کنیم.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین چالشی که در مازندران داریم و شخص آقای روحانی آن را مورد توجه قرار دادند؛ بحث محیط زیست است، محیط زیست یک ارث نیست، بلکه یک امانت است زیرا اگر ارث بود قبلاً پدران ما آن را مصرف می‌کردند.

وی ادامه داد: مسائل زیست‌محیطی را باید جدی بگیریم و آن را همانند مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در اولویت قرار دهیم؛ دریاچه ارومیه در کمتر از 10 سال از بین رفت و با صرف هزینه هزاران برابری مانند اول نخواهد شد، مگر چند میانکاله داریم؟ لذا باید آن را حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: کارگروه جوانان و فرهنگ در بیشتر فرمانداری‎ها تشکیل شده و نیاز به شورای عالی جوانان داریم؛ اکنون مشکلات زیادی داریم و استان مازندران به سمت پیری می‎رود که یکی از معضلات در این بخش، تک‎فرزندی است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراها و ریاست‎جمهوری گفت: همه سعی کنیم تا شایستگان بهترین‌ها و متخصصان را انتخاب کنیم، آینده ما به انتخاب امروز بستگی دارد، انتخابات ریاست جمهوری نیز حساسیت‎های خاص خود را دارد، هنوز دولت روی کار است اما مخالفان آن جدی و ناجوانمردانه با آن برخورد می‎کنند.

این مسئول با بیان اینکه ایران رنگین کمانی از اقوام و مذاهب و پذیرای همه خوبی‎هاست، خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی و اصناف (کسبه و بازار) از قدیمی‌ترین گروه‎های مردمی بودند.

وی در پایان گفت: شهرستان بهشهر دارای خصوصیات ممتازی است و مجموعه این ویژگی‎ها، آن را به یک موقعیت استرتژیک تبدیل کرده که دروازه اقتصاد و تجارت در مازندران و شمال محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار