دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
امام جمعه قائمشهر:
امام جمعه قائمشهر با اشاره به فرسوده بودن بیمارستان این شهرستان با قدمت بالای 70 سال گفت: بیمارستان جدید نیز 4 سال می‎شود که راکد مانده است.
بیمارستان رازی قائمشهر فرسوده است/ بیمارستان جدید قائمشهر 4 سال راکد مانده است

به گزارش آوای خزر از شهرستان قائمشهر، آیت‎الله علی معلمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قائمشهر با بیان اینکه آدم اگر ساکت باشد و یک گوشه‌ای بنشیند پشت سرش حرف نخواهد بود، اما اگر انسان زبان داشته باشد، در مسائل ورود پیدا کند، قطعاً آن حرفها برای عده‌ای خوشایند و برای عده‎ای نیز ناخوشایند است، اظهار کرد: آنهایی که خوشایندشان است حرف را در دل خود نگه می‌دارند، آنهایی که ناخوشایندشان است، می‌روند و حرف می‌سازند و شایعه‌پراکنی از همین‌جاها شروع می‌شود ، در هر صورت از همه‌ی این گرفتاری‌های دنیا به خدا پناه می‌بریم.

وی با اشاره به انتخابات آمریکا بیان کرد: به هیچ کدام‌شان نمی‌شود دل خوش کرد و نه خوشحالیم که آن خانم رأی نیاورده و این آقا رأی آورده و نه بدحالیم، باید منتظر باشیم ببینیم که این آدم (ترامپ) چگونه عمل خواهد کرد.

امام جمعه قائمشهر با تسلیت درگذشت حجت الاسلام آقای حاج شیخ جعفر شجونی یکی از نیروهای مخلص انقلابی، گفت: ایشان واقعاً از یاران با اخلاص شهید نواب صفوی بود و بعد از آغاز نهضت امام(ره) در مسیر انقلاب بوده و بحمدالله تا آخرین لحظه عمر و حیاتش در سایه امامت و ولایت، قرص و محکم ایستاده بود.

آیت‌الله معلمی با اشاره به روز جهانی دیابت، اظهار داشت: این بیماری بسیار خطرناک و از جمله بیماری‎‎های شایع است، عوارض فراوانی ایجاد می‌کند و زمینه‌ساز بیماری‌های مختلف میشود؛ گاهی کلیه و گاهی چشم را از کار می‌اندازد، لذا مراقبت کردن و آگاهی داشتن به این بیماری می‎تواند بسیار کمک‎کار باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائمشهر با اشاره به تودیع و معارفه رؤسای بیمارستان رازی قائمشهر گفت: این بیمارستان و تجهیزات آن فرسوده است، چندی پیش شنیده بودید که یک بیمار در داخل آسانسوری که بین راه متوقف می‌شود، از روی تخت افتاد و متأسفانه فوت شد، رئیس بیمارستان نیز خیلی آزرده شده بود، خودش اصرار داشت که برود، اما موضوع، مشکل مدیریتی ایشان نبود، بلکه بیمارستان رازی با بیش از 70 سال سابقه، فرسوده است و مشکل دارد، ساختمان جدید آن نیز از چهار سال پیش راکد مانده است و نمی‌دانیم چرا؟ از نماینده مجلس(رضیان) خواهش کردیم که به جد پیگیر باشند، ایشان هم توضیحاتی دادند و دیدم که واقعاً از قبل هم پیگیری داشتند.

وی در پایان گفت: اداره بهداشت و درمان، اخیراً مرکزی را در همین مجاورت به نام مرکز طوبی در حال راه‌اندازی دارد و به من گفتند که اگر این مرکز درست بشود از شهرهای دیگر هم ارباب‌رجوع خواهد داشت، و واقعاً اینجا هم ارباب رجوع دچار زحمت و مشکل می‌شود و هم خود همسایه‌ها و کارمندان، و اگر افرادی از سوادکوه ، جویبار و سیمرغ به این مرکز مراجعه کنند، فضایی برای پارکینگ ندارد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار