دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
ستاد خدمات سفر مازندران/ 11 فروردین
دبیر کمیته شهرداری‎های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت: از 25 اسفندماه 95 تا پایان دهمین روز از نوروز 96، 150 هزار و 370 دستگاه خودرو وارد پارکهای جنگلی مازندران شده‎اند.
سید حسین حسینی در حاشیه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری، اظهار داشت: از 25 اسفندماه 95 تا پایان 10 فروردین، 11 هزار و 784 مورد بازدید از مراکز اقامتی موقت شهرداریهای مازندران صورت گرفت و این بازید در سطح شهر و توسط بازرسان شهرداریها، 18 هزار و 3 مورد بوده است.

وی افزود: در همین مدت، 46 هزار و 557 چادر در پارک‌ها، حاشیه بلوار، خیابانها و ... در سراسر مناطق شهری مازندران برپا شده است.

دبیر کمیته امور شهرداریهای ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت: طی 17 روز گذشته، 150 هزار و 370 دستگاه خودرو وارد پارکهای جنگلی مازندران شده است.  

حسینی ادامه داد: در این مدت، 93 هزار و 798 لیتر بنزین معمولی و سوپر در جایگاه‌های سوخت مازندران مصرف شده و میزان مصرف نفت گاز 19 هزار و 709 لیتر و میزان مصرف CNG 10 هزار و 169 کیلوگرم بوده است.

وی اظهار داشت: از 25 اسفندماه 95 تا پایان روز 10 فروردین 96، 287 جنگ شادی، کنسرت و جشنواره فرهنگی و بومی محلی در سراسر مازندران برگزار شده است.

دبیر کمیته امور شهرداری‎های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در پایان گفت: در این مدت، 32 مورد رفع عیب در حوزه مخابرات، 2 هزار و 475 مورد در زمینه برق و 573 مورد رفع عیب در حوزه آب و فاضلاب در سراسر مازندران انجام شده است.

انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار