دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۴۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
معاون پارلمانی رییس جمهور:
کشور با فرهنگ فداکاری باقی می‌ماند/ ایثار
نکا - معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه اگر فرهنگ فداکاری، ایثار و گذشت نباشد هر کسی به فکر خودش، باند و دسته خودش باشد معلوم است که آن کشور نمی‌تواند کاری کند، معتقد است که امثال سردار شهید محمد حسن طوسی را باید مرتب به جوانان یادآوری کنیم چرا که آنها نمونه بارز از خود گذشتن هستند.
به گزارش آوای خزر، سید محمد حسینی پنج‌شنبه شب در شانزدهمین یادواره شهدای نکا و گرامیداشت شهادت سردار محمدحسن طوسی و بزرگداشت سی و پنجمین درگذشت آن سرباز رشید اسلام، اظهار کرد: مردانی که با خداوند وارد معامله می‌شوند جایگاه بلندی دارند و "عند ربهم یرزقون هستند".

او با اشاره به اینکه شهادت عالی‌ترین درجه اخلاص و عبودیت و افتخار بزرگی برای فرزندان و رزمندگانی است که این راه را طی کردند، اشاره به این سخن امام خمینی داشت که " بکشید ما را مردم ما بیدارتر می‌شوند".

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه خطه مازندران در بحث شهدای حرم در کنار سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی، دارای یک قوام و سند روشن است، افزود: جایی که شهید دارد؛ یعنی نشاط و شادابی و سرزندگی دارد و هر یک از شهدا، داستان و رمز و راز و حکایتی در زندگی دارند که باید ساعت‌ها نشست و درباره آن‌ها سخن گفت.
 
نسل امروز و فردا باید شهید طوسی‌ها را بشناسد

حسینی، به طور ویژه آشنایی نسل جوان با داستان شهدا را مورد تاکید قرار داد و گفت: نسل امروز و فردا باید بداند که این‌ها [شهدا]که بودند، از همان دوران کودکی در چه خانواده‌ای بزرگ شدند، تحت تعلیم چه خانواده‌ای بودند که آن‌ها را با قرآن و عترت آشنا و مأنوس کرده‌اند، جوان‌ها و نوجوان‌ها باید زندگی این عزیزان را بخوانند.

او از عنایت رهبری و تاکید ایشان بر ماندگارشدن زندگی شهدا و سرداران اسلام و انقلاب و از تقریر بر آثار مکتوب گفت که باید فرهنگ ایثار و شهادت همانند فرهنگ عاشورا زنده بماند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه شهید طوسی فرزندی از فرزندان انقلاب بود، گفت: اینطور نبود که این شهید در دوران مدرسه فقط به درس بسنده کند بلکه دنبال مسائل انقلابی و مبارزاتی و ارتباط با علما و مبارزین بود که انسان را می‌سازد و در جوار آن‌هایی که تحلیل سیاسی دارند و جنایات رژیم پهلوی را می‌دانند، حضور داشت.

حسینی ادامه داد: شهید طوسی از دوران ستم‌شاهی مبارزه خود را آغاز می‌کند و پس از آن در سپاه و کمیته، در کردستان، در خوزستان و در جای جایی که نیازمند حضور او هستند، حضور پیدا می‌کند. ایشان چهار بار مجروح می‌شود و باز هم برمی‌گشت اما اینطور نبود که از هدف خود دست بکشد.

او بیان کرد: در خاطرات شهید طوسی خواندم که به همسر خود می‌گویند" من خیلی دلتنگ شما می‌شوم، اما اسلام را ترجیح می‌دهم"، بالاخره در این انتخاب بزرگ – این‌ها افراد بی‌عاطفه نبودند، خیلی به خانواده و اقوام علاقه داشتند –، اما وقتی بحث تکلیف شرعی می‌شود، حرکت می‌کردند. (اشاره به افرادی، چون حنظله و داماد‌هایی که در میدان نبرد به شهادت رسیدند)

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه اگر فرهنگ فداکاری، ایثار و گذشت  نباشد هر کسی به فکر خودش، باند و دسته خودش باشد معلوم است که آن کشور نمی‌تواند کاری کند، اظهار کرد: امثال سردار شهید محمد حسن طوسی را باید مرتب به جوانان یادآوری کنیم، آن‌ها را بشناسند، اینکه در وصیتنامه شهید آمده است که امروز تمام اسلام در برابر تمام شرک و کفر قرار گرفته است، این همان تعبیر پیامبر اسلام است.

حسینی بیان کرد: اگر در این صحنه [در برابر کفر]کم بیاوریم؛ معلوم نیست چیزی از اسلام باقی بماند، اول پیروزی انقلاب همین حالت بود، یک نهالی بود تازه داشت رشد می‌کرد، متجاوزان و همه آن‌هایی که ژست حقوق بشر دارند همین کشور‌های اروپایی از صدام جنایتکار حمایت می‌کردند، اما این فرزندان شما بودند که با دست خالی و امکانات کم ایستادند و سینه سپر کردند و اکنون فرهنگ ایستادگی به سایر کشور‌های آزادیخواه سرایت کرده است.

او ادامه داد: هر چه درباره شهدا گفته بشود کم گفتیم، هر چه کمالات و خوبی‌ها هست، در وجود این‌ها هست، از عبادت و طاعت و ایمان و از اخلاص، فداکاری و خدمت به مردم، صبر و استقامت و پایداری.

شهدای حرم امام هشتم در سنگر خدمت به مردم بودند

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به شهادت دو روحانی در حادثه حرم مطهر امام هشتم، افزود: آن‌ها روحانیون مجاهد، عالم، مردم‌دار و دستگیر فقرا و حاشیه‌نشینان بودند؛ شهید اصلانی خود رزمنده است و برادر دو شهید است، اینطور نبود که بعد از جنگ نادم و پیشمیان شود و دنبال کار خودش برود، بلکه در سنگر خدمت به مردم و در مسیر جهاد تبیین است.

حسینی بیان کرد: این‌ها افراد گمنامی هستند، وقتی به شهادت می‌رسند مردم آن‌ها را می‌شناسند. همچنان که شهید حججی را نمی‌شناختند، یک تصویری از ایشان تحرکی در مردم ایجاد می‌شود. یک جوان رعنای حدود ۲۵ ساله در دست دژخیمان خبیث قسی‌القلب می‌رسد، انگار نه انگار.

او ادامه داد: روحانیون در دل مردم جای دارند. فرد قاتل تبعه افغان و یک فرد تکفیری جاهل است. مثل خوارج صدر اسلام که در برابر علی علیه السلام ایستادند و درک و درستی نداشتند.

معاون رییس جمهور، اما از افغانیونی گفت که در کنار سردار سلیمانی در دفاع از حرم جنگیدند، مردمانی از افغانستان حتی در دفاع مقدس حضور داشتند و کمک ما بودند، اما برخی نیز تحت تاثیر تفکر وهابیت دست به چنین اقداماتی زدند و خیلی باعث تاسف بود، اما واقعیتی است که پیروان این تفکر دست‌بردار نیستند. دنبال این هستند که نیرو‌های متقی را مورد هدف قرار بدهند. این دو شهید در این دنیا جز سختی و رنج نداشتند و داشتند خدمت می‌کردند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما وارد یک قرن جدید شدیم، اشاره‌ای به جنگ روسیه و اوکراین داشت و در ادامه نیز از دولت مردمی، انقلابی، ولایی و دلسوز آقای رییسی گفت که الگوی آن سردار سلیمانی است.

حسینی از پیشگام بودن مردم نکا در دوران انقلاب هم گفت که به رهبری مرحوم لائینی وارد صحنه مبارزه شدند و همین‌هاست که همواره می‌گوییم؛  این تکلیف دولتمردان است که با تمم توان در خدمت امنیت، سلامت رفاه، و بهبود شرایط زندگی مردم باشند.
 
کشور با فرهنگ فداکاری باقی می‌ماند/ ایثار

اگر کسی اهل میدان نیست جای خود را به نیرو‌های وفادار بدهد

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه دولت در این هفت ماه نشان داد که می‌تواند کار‌های بزرگ را انجام بدهد، اشاره‌ای به سفر‌های استانی و فعالیت‌های مداوم دولت گفت که دغدغه اصلی آن، مردم است.

او اشاره‌ای هم به سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گفت که در راستای منویات رهبری، از آغازین روز‌های سال جدید، دولت جلسات خود را برگزار کرد و ساعت‌ها درباره اینکه چگونه بتواند فرمان رهبری را عملی کند و نباید شعاری باشد بلکه نجات‌بخش باشد، بحث و تبادل نظر کرد.

حسینی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما متخصصان بزرگی داریم که در حل مشکلات کشور کمک می‌کنند، گفت: اگر دست به دست هم بدهیم؛ دیگر تحریم‌ها بلااثر و مشکلات حل می‌شود و اگر کسی اهل میدان و کار نیست جای خود را به نیرو‌های وفادار بدهد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی اکبر رنجبر بایع کلایی. نکا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
0
0
به نام خداوند بخشنده مهربان.
سلام برشهدا که با خونشان نهال انقلاب را آبیاری کردند.و سلام بر
آقای حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور که با سخنان گهربارش
ما‌به این انقلاب و نظام امیدوار تر شدیم.و همواره راه شهدا و رهبر
عزیزمان را ادامه خواهیم داد.و‌با تحریم دشمن به ایران مبارزه
خواهیم کرد.التماس دعا.ارادتمندشما. علی اکبر رنجبر.نکا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار