دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
دبیر کنگره بین‌المللی غدیر:
ساری کنگره بین‌المللی غدیر و ترویج نهج‌البلاغه را میزبانی می‌کند/ ارسال ۳۰۲ مقاله
دبیراجرایی بین‌المللی غدیر از میزبانی شهر ساری مرکز دیار علویان از کنگره بین‌المللی غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در ۲۷ مهرماه خبر داد.

آوای خزر- زهرا شریفی: حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی ابراهیمی صبح امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران به برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان اشاره کرد و گفت: این کنگره ۲۷ مهر ماه امسال در دو محور گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در شهر ساری مرکز مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: ۳۰۲ مقاله در دو بخش گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه به سه زبان فارسی، عربی، فرانسوی و انگلیسی به این کنگره ارسال شد که از این تعداد ۲۸ مقاله عنوان برتر را به خود اختصاص داد.

دبیر کنگره بین‌المللی غدیر با بیان اینکه ۳۶۷ پژوهشگر این مقالات را قلم زدند، گفت: ۶۹ درصد از مقالات ارسالی به این کنگره از استان مازندران بوده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی مشارکت آقایان را در این کنگره ۵۱ درصد عنوان کرد و افزود: چکیده ۱۶۷ مقاله نیز انتخاب شده است.

وی آشنایی بافرهنگ غدیر به‌عنوان الگوی حکومتی برای جوامع انسانی، آشنایی با نهج‌البلاغه به‌عنوان گنجینه بیکران معارف اسلامی، گشودن افق‌های جدید با بهره‌گیری از سرچشمه‌های غدیر و نهج‌البلاغه، تأمین نیازهای ضروری جوامع انسانی از طریق گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه به‌عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر را از اهداف این کنگره برشمرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی مقابله علمی با بحران‌های مختلف اجتماعی حاکم بر جوامع انسانی از منظر نهج‌البلاغه، گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه خوانی در جامعه را از دیگر اهداف این کنگره عنوان کرد.

وی افزود: غدیر و پیام جهانیان، تبیین مبانی معرفتی فرهنگ غدیر در قرآن مجید به سیره معصومین، فرهنگ غدیر از نگاه متفکران و اندیشمندان غیرمسلمان، غدیر از منظر حضرت علی (ع)، نقش و رسالت رسانه‌ها در گسترش جهانی فرهنگ غدیر و مروجان و پژوهشگران شناسایی غدیر از جمله محورهای این کنگره محسوب می‌شود.

دبیر کنگره بین‌المللی غدیر با تأکید بر اینکه باید غدیر را به‌عنوان الگوی حکومتی در جامعه و جهان معرفی کنیم، گفت: تبیین آموزه‌های نهج‌البلاغه و نقش نهج‌البلاغه در زندگی مسالمت‌آمیز در جهان معاصر از محورهای این همایش است.

وی افزود: این کنگره با حضور ۳۰ مهمان خارجی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود و سخنران برجسته ملی در آئین‌های اختتامیه و افتتاحیه آن شرکت دارند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی، معرفی مشاهیر و مفاخر، برپایی نمایشگاه جنبی، نمایشگاه ترویج ایثار و فرهنگ و شهادت را از جمله برنامه‌های جنبی این کنگره عنوان کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار