دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
زارعی در جمع خبرنگاران:
تعدد پروژه‌های نیمه‌کاره در ساری
عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های نیمه‌کاره در حال انجام است، اما چون تعدد پروژه‌ها بالاست؛ زیاد چشمگیر نیست.
زهرا شریفی آوای خزر: منصورعلی زارعی عصر امروز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی ندای مردم گرایی در اتاق اصناف ساری، به مزیت‌های مازندران اشاره و کشاورزی را از مزیت‌های مهم این استان عنوان کرد و گفت: بیش از نیمی از جمعیت مازندران کشاورز بوده و ۴۷۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی نیز در این استان وجود دارد.

وی تغییر کشاورزی سنتی به صنعتی را از ضروریات استان دانست که می‌تواند بهره‌وری در این حوزه را افزایش دهد.

عضو کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، صنایع تبدیلی را از ضروریات این استان برشمرد و گفت: برای ایجاد صنایع تبدیلی در شهرک صنعتی ۲۰ پروانه نیز صادر شده است و تعدادی به بهره‌برداری رسیده‌اند و جهت تسهیل در امور با وزارتخانه‌های جهاد و صنعت نیز مکاتباتی انجام شد تا در بخش صنایع تبدیلی کنستانتره و ... بتوان به سهولت محصولات باغداران و کشاورزان را با قیمت مناسب از آن‌ها خریداری کرد.

زارعی از تشکیل شورای سیاستی حمایتی بخش کشاورزی و قیمت‌گذاری در مجلس یازدهم خبر داد و افزود: با تعیین جایگاه کشاورز و موقعیت کشاورزان را اولویت دانسته و با تشکیل شورای سیاستی حمایتی بخش کشاورزی و قیمت‌گذاری دین خود را به کشاورزان را تا حدودی ادا خواهد کرد.

وی به پروژه‌های نیمه‌کاره در مرکز استان اشاره کرد که حتی برخی از این پروژه‌ها بیش از ۲۵ سال از عمرشان می‌گذرد و در دولت سیزدهم بنا را بر اتمام پروژه‌ها گذاشتیم و دیگر، پروژه جدید تعریف نشود.

زارعی به نیروگاه زباله‌سوز ساری اشاره کرد و افزود: این پروژه از سال ۹۰ شروع شد، اما در این دولت با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد برخوردار است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از افتتاح پروژه ساری- تاکام در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: پروژه‌های نیمه‌کاره در حال انجام است، اما چون تعدد پروژه‌ها زیاد است زیاد چشمگیر نیست.

وی به مشکلات شهرداری اشاره کرد و‌گفت: معتقدم شهرداری باید سرمایه‌گذاری کند و پروژه‌های درآمدزایی را فعال و نباید حقوق کارکنان را از تسهیلات پرداخت کند، اما برخی جا‌ها نتوانست خوب عمل کند.

زارعی به شمار زیاد نیرو‌های انسانی در شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: همیشه تعداد زیاد نیرو‌ها تهدید نیست؛ می‌توان این موضوع را در جهت ترقی شهری به فرصت تبدیل کرد. البته نگاه استانی به مرکز استان باید ویژه‌تر باشد.

وی، تولید برنج را مزیت‌های مهم استان عنوان کرد و گفت: برنج مازندران یکی از محصولات کاربردی در کشور است که جزء کالا‌های پر تولید در مازندران بوده و حدود ۴۵ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

زارعی حوزه گردشگری را از دیگر مزیت‌های استان دانست و افزود: تبدیل سرمایه‌های غیر مولد به مولد بهترین راهکار در این حوزه محسوب می‌شود.

رئیس فراکسیون امنیت غذایی مجلس فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از جمله اقدام خوب استانداری مازندران عنوان کرد و گفت: البته سرمایه‌گذاری نیاز به بستر سازی و سرمایه دارد.

زارعی به احداث صنعت «پتروشیمی» در استان مازندران اشاره کرد و گفت: با احداث صنعت پتروشیمی در استان مخالف نیستیم، اما باید الزامات محیط زیست رعایت شود.

وی با بیان اینکه مسائل محیط زیست از مزیت‌های اول استان است، ادامه داد: احداث صنعت در استان نباید به حوزه گردشگری آسیب بزند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی به احداث «سد فینیسک» اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات مهم ما در مجلس دستور برای توقف کردن سد فینسک بوده است.

وی صادرات را مهم‌ترین راه برون رفت مشکلات استان دانست و یادآور شد: استاندار در حوزه صادرات خوب عمل کرده است، اما همچنان مشکلاتی همچون نبودن  شرکت حمل و نقل باربری در استان وجود دارد.

زارعی در بخش دیگر از سخنانش به افتتاح «هایپر قدمت» در جاده ساری- قائمشهر اشاره کرد و گفت: این مجموعه مجوز فعالیت ندارد؛ تغییر کاربری مسکونی به تجاری از جمله تخلف این مجموعه است.

وی به بزرگ‌ترین طرح گردشگری در ساری اشاره کرد و افزود: این طرح ۱۰ میلیون متر مربع وسعت و به طول ۴۰ کیلومتر از رودخانه تجن آغاز و تا دریای خزر در فرح‌آباد ادامه دارد.

زارعی به «نهضت ملی مسکن» اشاره کرد و گفت: استان مازندران در اجرای این طرح جزء ردیف‌های آخر قرار دارد.

وی به وجود ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در مرکز استان اشاره کرد و افزود: ما باید دولت را متقاعد به نوسازی این بافت‌ها کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، گفت: برای اینکه مشکل زمین در مرکز استان حل شود باید به سمت بلند مرتبه سازی حرکت کنیم و به ۳۰ طبقه برسد.

زارعی اجرای ۴۰۰ میلیارد تومان طرح هادی طی دو سال گذشته را از اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: امسال ۷۰ میلیارد تومان قیر در ساری و میاندورود تهاتر شد.

وی مهم‌ترین دغدغه نمایندگان و مسئولان استان مازندران را اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: اشتغال و سرمایه‌گذاری در این چند سال مهم‌ترین موضوع و دغدغه ما محسوب می‌شود که باید ریشه‌ای حل شود چرا که این امر با زندگی و اقتصاد مردم به‌طور مستقیم در ارتباط است و ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم آنچه با معیشت آن‌ها ارتباط دارد را بررسی و مشکلاتشان را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار