دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
نگاهی به هنر – صنعت ایرانی در مازندران/۱
استاندار مازندران: تفاهمنامه با همسایگان خزر جهت تعمیرات کشتی/مدیرعامل صدرا شمال: تعمیر و ساخت هم‌زمان ۱۲ شناور در اسکله و مجتمع کارگاهی خزر
استاندار مازندران در صدد است که با توجه به ظرفیت‌های شرکت «صدرا» در شمال که به گفته مدیرعامل این شرکت، علاوه بر ساخت همزمان ۴ فروند شناور، توان تعمیر همزمان ۸ شناور را در اسکله و مجتمع کارگاهی دارد، تفاهمنامه‌ای با همسایگان خزر جهت تعمیرات کشتی صورت بگیرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: شرکت صنعتی دریایی ایران شعبه شمال که در شهرستان بهشهر واقع است، از سال گذشته در پی اتخاذ سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه تجارت از مسیر دریا و فعال‌کردن راهگذر شمال – جنوب و رسیدن به بازار‌های اروپا و جهان، با پیگیری‌های استاندار مازندران و نماینده حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه و در پی بازدید‌های مکرر مقامات عالی حوزه اقتصادی کشور، مسیر تازه‌ای را آغاز کرد.

روز گذشته یکشنبه ۳۰ مهرماه، استاندار مازندران بازدیدی از این شرکت داشت و آن را از افتخارات بزرگ دانشمندان دریایی ایران توصیف کرد که صد درصد فعالیت‌های آن توسط فرزندان متخصص کشور انجام می‌شود.

استاندار مازندران در بازدید‌های انجام شده صحبت‌هایی با مدیرعامل و تعدادی از تکنسین‌های مجموعه صدرا داشت و درباره برخی مسائل سوالاتی را عنوان و پاسخ‌هایی را دریافت کرد.

سید محمود حسینی‌پور تأکید دارد که با توجه به ظرفیت‌های ویژه در مجموعه صدرا – شمال تفاهمنامه‌ای با پنج کشور حاشیه خزر برای تعمیرات کشتی صورت بگیرد که این مهم برای بحث تامین مالی و ایجاد اشتغال منطقه حائز اهمیت است.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای نخستین‌بار شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ساخت چهار فروند شناور را به این مجموعه سفارش داده است، تصریح کرد: دو فروند از آنها، کشتی رو - رو و دو فروند نیز کشتی ۳ هزار و ۵۰۰ تنی است که با تمام تجهیزات و امکانات داخلی در حال ساخت است.
 
استاندار مازندران: تفاهمنامه با همسایگان خزر جهت تعمیرات کشتی/مدیرعامل صدرا شمال: تعمیر و ساخت هم‌زمان ۱۲ شناور در اسکله و مجتمع کارگاهی خزر
او در جمع خبرنگاران با عنایت به اینکه نیازمندی‌های دریای خزر به تولید شناور حالا - حالا‌ها جدی است و هر چقدر در آن سرمایه گذاری کنیم جای کار دارد، اعلام کرد: صدرا در صدد اجرای طرح توسعه‌ای خود در این مجموعه است و نیاز به تامین مالی دارید که باید آن را دنبال کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: مهندسان شرکت صدرا نتن‌ها در تولید شناور داخلی اهتمام دارند بلکه شناور‌های کشور‌های همسایه مانند روسیه را به دلیل شرایط مناسب هزینه‌ای که برای کشور مبدأ صرفه اقتصادی دارد، تعمیر می‌کنند.

حسینی‌پور با بیان اینکه در ریل‌گذاری جدید استان به شناور‌هایی نیاز داریم که در بخش صادرات بتواند مورد استفاده قرار بگیرد، به طور ویژه به کانتینر‌های یخچال‌دار اشاره کرد که از چهار شناور در حال ساخت، یکی از آن‌ها برای همین منظور در حال آماده‌سازی است.

او با اشاره به فعالیت نزدیک به ۵۰۰ نفر در مجموعه صدرا – شمال اعلام کرد: با انجام طرح توسعه‌ای امکان افزایش نیرو‌ها تا سه برابر میزان فعلی وجود دارد.
 
استاندار مازندران: تفاهمنامه با همسایگان خزر جهت تعمیرات کشتی/مدیرعامل صدرا شمال: تعمیر و ساخت هم‌زمان ۱۲ شناور در اسکله و مجتمع کارگاهی خزر
استاندار مازندران در پایان اعلام کرد که مقرر شد هنرستان جوار کارگاهی متناسب با نیاز‌های این مجتمع را ایجاد کنیم که دانش‌آموزان از همان ابتدا آموزش ببینند و در نهایت نیز در همین مجموعه مشغول کار شوند، علاوه بر آن نیز با دانشگاه‌های علم و فناوری و نوشیروانی بابل قرارداد خواهیم داشت که رشته‌های مورد نیاز شرکت کشتیرانی را در این مراکز آموزش عالی تدریس کنند.

مدیرعامل جوان شرکت صنعتی دریایی ایران – شعبه شمال به خبرنگار ما گفت: نیاز به نیروی انسانی در دو بخش طراحی و ساخت است و البته اقداماتی برای تربیت نیروی متخصص آغاز شده است به عنوان نمونه؛ ۵۰ سرباز در رشته‌های مرتبط با کشتی‌سازی به‌کارگیری شدند که پس از دوره خدمت و آموزش، در همین مجتمع جذب می‌شوند.

میثم رعیت آزاد با بیان اینکه در حال حاضر به صورت هم‌زمان می‌توانیم چهار شناور را در این مجموعه و چهار شناور را در اسکله‌ها به صورت تعمیراتی داشته باشیم، افزود: ظرفیت کارخانه طوری است که به صورت همزمان می‌توانیم چهار شناور را بسازیم، اما نیازمند نیروی انسانی هستیم که مهمترین سرمایه‌گذاری شرکت محسوب می‌شوند.

او با عنایت به اینکه زیرساخت‌ها و زنجیره تامین کشتی‌سازی نیاز به حمایت دارد، حضور استاندار مازندران را مایه امیدواری برای تحقق این مهم دانست و گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده و تامین مالی در آینده نزدیک، زیرساخت‌ها را افزایش می‌دهیم و ظرفیت‌های فعلی دوبرابر می‌شود.

این مهندس جوان با اعلام اینکه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان جهت توسعه زیرساخت‌ها در فاز نخست مورد نیاز است، افزود: برای طرح توسعه‌ای در فاز دوم، زمینی را در بالادست داریم که پس از بهره‌برداری از فاز نخست، آن را فعال می‌کنیم.
 
استاندار مازندران: تفاهمنامه با همسایگان خزر جهت تعمیرات کشتی/مدیرعامل صدرا شمال: تعمیر و ساخت هم‌زمان ۱۲ شناور در اسکله و مجتمع کارگاهی خزر
رعیت آزاد، اظهار داشت: با پیش‌بینی انجام شده اگر یارد اول به بهره‌برداری کامل برسد؛ حدود دو هزار شغل مستقیم در مجتمع کشتی‌سازی شمال مشغول به کار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران – شمال اعلام کرد: شناور‌های فله‌بر ۳ هزار و ۵۰۰ تنی هستند که نمونه‌هایی از آن را در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داریم و در حال کار هستند، ولی ساخت شناور رو-  رو برای نخستین‌بار در حال ساخت است.

او در پایان گفت: در حال حاض ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم متشکل از پیمانکاران و کارگاه‌های خارج از مجموعه با این شرکت همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار ما، ساخت کشتی رو- رو در شرکت صنعتی دریایی ایران – شمال نمونه بارزی از هنر – صنعت ایرانی است که برای نخستین‌بار در کشور صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار