دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴
بابایی کارنامی:
مجلس یازدهم جایگاه مردم در نظام را محکم کرد
بابایی کارنامی گفت: بعد از چله انقلاب اسلامی جایگاه مردم کم‌کم داشت از جایگاه اصلی انقلاب دور می‌شد، اما مجلس یازدهم جایگاه نظام جمهوری اسلامی را به نفع مردم رقم زد.
آوای خزرزهرا شریفی: به مناسبت ایام فاطمیه، گرامیداشت دهم آذرماه روز مجلس و دوازدهم آذرماه روز تصویب قانونی اساسی، همچنین گرامیداشت یاد و خاطره نمایندگان ادوار مختلف مجلس در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود به ویژه نمایندگان درگذشته، شنبه‌شب مراسمی همراه با مداحی، و سخنرانی احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و علی بابایی کارنامی منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم، در سالن همایش هلال احمر مازندران – ساری برگزار شد.

بابایی کارنامی با گرامیداشت یاد و خاطره نمایندگان دوره‌های پیشین ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، گفت: شانیت مجلس تنها استانی و شهرستانی نیست بلکه از منظر قانون اساسی آنجا که اراده ملت ضرورت داشته باشد بی‌شک مجلس منشأ اثر پیدا خواهد کرد و به تعبیر حضرت امام (ره) در راس امور قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به دهم آذرماه سالروز شهادت مجاهد بزرگ، آیت‌الله مدرس، ساده‌زیستی و مردمی بودن را از ویژگی‌های این عالم برشمرد و افزود: باید از حقوق مردم به خوبی دفاع کرد نه اینکه امیال و خواسته‌های شخصی را به رخ دیگر جریان‌ها کشید.

این عضو خانه ملت گفت: توصیه همه عالمان دین از گذشته تاکنون خدمت‌رسانی صادقانه به مردم است و این نقشه راه ما برای تحقق این مهم در جامعه است و نباید آن را فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم، انقلابی و آشنا به مشکلات مردم است، ادامه داد: بعد از چله انقلاب اسلامی جایگاه مردم کم‌کم داشت از جایگاه اصلی انقلاب دور می‌شد، اما مجلس یازدهم جایگاه نظام جمهوری اسلامی را به نفع مردم رقم زد.

بابایی کارنامی اظهار داشت: اگر چه هنوز مشکلاتی وجود دارد و ما نیز از برخی وضعیت موجود ناراضی هستیم، اما هیچ نماینده‌ی تراز انقلاب به‌طور یقین نمی‌گوید همه مشکلات را طی این مدت مرتفع کرده است این امر امکان‌پذیر نیست، اما اقدامات نسبی بر اساس آنچه که به مردم وعده دادیم؛ عملیاتی شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود، دامنه انقلاب را متکی به وجود مردم دانست و گفت: البته برخی بی‌تدبیری‌ها از سوی مسئولان گلایه مردم را نیز به همراه دارد، اما ما مردمی داریم که در سخت‌ترین شرایط پای انقلاب در کنار مسئولان بودند.

وی گفت: مسئولی که در نظام جمهوری اسلامی تعریف شده است سهمی به‌نام دایره خودی و غیر خودی تعریف نمی‌کند مردم را در کنار خود و خود را در کنار مردم می‌بیند.

این نماینده مجلس بیان کرد: برخی‌ها به بهانه انتخابات مختلف به سرعت دایره محدود تعریف کرده و در مقابل اندیشه‌های مردم راهی را باز می‌کنند که خودشان، ولی مردم هستند؛ عموما انقلاب اسلامی این را نپذیرفت و نخواهد هم پذیرفت.

بابایی کارنامی با بیان اینکه دولت، مجلس و حتی قوه قضائیه باید درد مردم را شنیده و برای درمان آن تلاش کنند، افزود: اکنون کارنامه مجلس یازدهم در روز‌های میانی سال چهارم، گواه این است که بخش اعظم این وعده‌ها عمل شده است.

وی با اشاره به برخی از عملکرد‌های دولت در مجلس شورای اسلامی و اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود، گفت: البته مردم برخی از ناکارآمدی‌های مسئولان را به ما گوشزد می‌کنند.
 
مجلس یازدهم جایگاه مردم در نظام را محکم کرد
نماینده مردم ساری و میاندورود اظهار داشت: ما هر آنچه انجام دادیم وظیفه بود و آنچه را که انجام ندادیم از مردم عذرخواهی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم به وعده‌های محقق نشده جامه عمل بپوشانیم.

بابایی کارنامی متذکر شد: مردم می‌دانند طرح ساری- تاکام، طرح هادی و دیگر طرح‌های عمرانی به دلیل نداشتن منابع مالی است و این را هم می‌دانند و می‌بینند جذب استخدامی برگزار می‌کنند، اما کارمندی در یک اداره هفت میلیون و کارمندی دیگر ۵۰ میلیون حقوق دریافت می‌کند، این ناامنی شغلی است.

عضو خانه ملت با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی‌ها به بهانه رای، سفر استانی هم دارند وقتی عدالت اجتماعی از گفتمان مجلس یازدهم روی میز آنان قرار می‌گیرد، شک و تردید دارند، مگر شما از مردم رای نمی‌خواهید! اجازه دهید مردم برای خانه ملت تصمیم بگیرند و بگویند چگونه بر این کشور حکومت کنند.

وی ادامه داد: اگر مردم این مسیر را طی نکنند پس مردم انحرافاتی را از جنس تقابل ایجاد می‌کنند که این موضوع با اندیشه پاک و مطهر امام راحل، شهیدان والامقام همچون شهید علمدار‌ها و شهید رادمهر‌های شهر ما مغایرت دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در آینده جوانان، بانوان و دیگر افراد این استان برای اصلاح امور کشور کار کنند و قامت مجلس را در حد و اندازه ملت ایران طراحی کنند.

بابایی کارنامی افزود: ملت ما در ۱۲ اسفند علاوه بر حضور پرشور در انتخابات و مشت محکم بر دهان دشمنان خارجی ثابت خواهند کرد که مجلس انقلابی را در تراز انقلاب اسلامی ادامه خواهند داد.

وی در پایان از رسانه‌ها خواست تا کمک کنند که اندیشه‌های پاک مردم در جامعه حاکم شود، کرسی مجلس نباید به دست ناپاکانی بیفتد که به ظاهر نماینده، اما در باطن ضد آیت‌الله مدرس‌ها و مردم باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار