دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
امام جمعه موقت ساری:
رنج‌های هیأت‌های علمی رفع شود
امام جمعه موقت ساری در بخشی از سخنان خود در جمع نمازگزاران مرکز مازندران با اشاره به کمبودهای هیأت‌های علمی کشور و دغدغه‌های آنها، خواستار رفع مشکلات و رنج‌های آنها شد.

به گزارش آوای خزر، حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی با بیان اینکه زمان و مکان نماز جمعه بهترین فرصت برای استجابت دعا است، خواستار بهره‌گیری از فیوضات این روز و فریضه عبادی و سیاسی شد.

وی وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت ام‌البنین سلام الله علیها از مناسبت‌های پیش رو اعلام کرد و ضمن تسلیت این روز گفت: سالروز وفات این بانوی بزرگ به حق به عنوان سالروز تکریم از مادران شهید نام‌گذاری شده و فرصت مهم برای تجلیل از خانواده‌های شهدا است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری خانواده‌های شهید در ثواب و مجاهدت شهدا شریک هستند بنابراین باید قدر و احترام خانواده شهیدان را دانست.

امام جمعه موقت ساری همچنین با گرامیداشت ایام میلاد با سعادت حضرت عیسی علیهم السلام، گفت: مسیحیان در طول تاریخ انسان‌های متعادلی بوده‌اند و انتظار ما این است که مسیحیان مقابل ظلم و ستم و حکومت‌های جور ایستادگی کنند.

وی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل در غزه را محکوم کرد و ادامه داد: ۷۷ روز از مسأله فلسطین و غزه می‌گذرد، عملیات طوفان الاقصی دستاوردهای زیادی را داشته که آزادی زندانیان در بند یکی از این دستاوردها بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی، مهاجرت معکوس را از دیگر دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی عنوان کرد.

وی به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میزان باسوادی در کشور بالای ۹۷ و در استان مازندران هم بالای ۹۹ درصد است؛ امیدواریم که این ناهنجاری زودتر ریشه کن شود.

 

کمبودهای هیأت‌های علمی رفع شود

امام جمعه موقت ساری با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در کشور بالای ۱۰۰ هزار نفر عضو هیئت علمی هستند و ۷ هزار نفر در گروه‌های معارف دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند که این گروه‌ها از کمبودهایی رنج می‌برند و باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

خطیب نماز جمعه ساری به هفته حمل و نقل اشاره کرد و خواستار تامین تجهیزات لازم برای راهداران شد.

وی به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و مشارکت حداکثری را مهم‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: باید زمینه برای مشارکت جریان‌های مختلف سیاسی و گروه‌ها در انتخابات فراهم شود.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر حجاب و شئونات اسلامی، گفت: بیش از ۲۴۰ هزار شهید در راه دین و اسلام تقدیم کردیم؛ بنابراین حفظ شئونات دینی ضرورت جامعه است.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار