دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: در مهرماه امسال، 20 میلیون جلد کتاب به کتابخانه‎های مدارس مازندران اضافه می‌شود و به دلیل نداشتن کتابدار، از همیاران کتاب برای عضویت دانش‎آموزان در کتابخانه مدارس استفاده می‎شود.
محمد شعبانی‌ورکی امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر با بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید در بخش آموزشی و فرهنگی با چالشهایی مواجه بودیم و برای رفع آنها اقداماتی انجام شده است، اظهار داشت: تکثر بخشنامه‎ها نگران کننده بود به حدی که مربیان نیز درگیر بخشنامه‎ها بودند، پرداختن مربیان به گزارش عملکرد و بعضاً گزارشات سوری و نبود نقشه راه جامع برای فعالیتهای پرورشی ازجمله مشکلاتی بود که در بخش پرورشی با آن روبرو بودیم.
وی با اعلام اینکه مازندران در بخش پرورشی جایگاه مناسبی نداشت و در کشور مطرح نبودیم، افزود: در سه سال گذشته، برای داشتن نقشه راه جامع و جلوگیری از گزارشات سوری در بخش پرورشی، کتابچه «در مسیر تربیت» چاپ شد و مسیر روشن‌تری در فعالیتهای 2100 مربی پرورشی شاغل در استان مازندران گشوده شد، بخشنامه‎های پایدار را نیز به مدارس ابلاغ کردیم و با این اقدام، تکثر بخشنامه‌ها تا 90 درصد کاهش یافت.
** 26 دارالقرآن مازندران احیا شدند
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تبدیل کانونهای فرهنگی تربیتی یا دارالقرآن‌ها به فضای آموزشی در دولت قبل، خاطرنشان کرد: این امر شتابزده، سبب بدهی کانونها و دارالقرآن‌ها شده بود، اما با سازوکارهای جدید در دولت یازدهم، 26 دارالقرآن مازندران احیا و حتی دارالقرآن‌های جدید و مهمی مانند محمودآباد نیز کلنگ‎زنی شد.
‌شعبانی‌ورکی با بیان اینکه کانونهای فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش نیز در وضعیت بدی قرار داشته و تنها 10 تا 12 واحد آن فعال و بقیه دچار روزمرگی شده بودند، گفت: انگیزه مدیران نیز از بین رفته بود، اما اکنون با قوت به کار و تلاش می‌پردازند، برای آنها برنامه‎هایی در نظر گرفته شده و حتی هفته آینده، مدیران نمونه کانون‎های فرهنگی تربیتی به همایشی در تهران اعزام می‎شوند.
وی با اشاره به نبود کتابدار در کتابخانه‎های مدارس و استفاده از دانش‎آموزان به عنوان همیار کتاب در طرح جدید، اظهار داشت: تمام همیاران کتاب سازماندهی می‎شوند و به آنها آموزش می‎دهیم.
** 20 میلیون جلد کتاب به کتابخانه‎های مدارس مازندران اضافه می‎شود
معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: میانگین نرخ مطالعه در کشور پایین است و دانش‎آموزان نیز فقط کتابهای درسی را مطالعه می‌کنند، لذا یکی از فعالیتهای مستمر در سال تحصیلی جدید، برگزاری منظم مسابقات کتابخوانی است.
این مسئول گفت: 800 کتابخانه مستقل در 800 مدرسه مازندران داریم و در مقاطع ابتدایی نیز کتابخانه‌های کلاسی وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 3 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس مازندران وجود دارد، افزود: در مهرماه سالجاری و در هفته کتاب و کتابخوانی، 20 میلیون جلد کتاب به این کتابخانه‌ها اضافه می‎شود.
** 1200 نمازخانه مستقل در مدارس مازندران داریم
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه 90 درصد مدارس مازندران دارای نمازخانه مستقل یا فضایی برای خواندن نماز هستند، گفت: 1200 نمازخانه مستقل و 1000 امام جماعت در مدارس مازندران داریم که بطور رسمی در ساعات نماز حضور دارند.
این مسئول تصریح کرد: تقرییاً همه مدارس شهری مازندران دارای نمازخانه هستند و یکی از فعالیتهای مربیان پرورشی، ترغیب دانش‌آموزان به نماز است، افزایش انگیزه دانش‌آموزان در این زمینه نیز مهم بوده و نمازخانه‌های مدارس باید با حضور دانش‎آموزانی پُر شود که با شور و عشق به نماز، وارد این مکان مقدس می‌شوند.
وی بیان داشت: نمازخانه‌های مدارس نباید تبدیل به مکان دیگری شوند، اما میتوان در آنها برای ساعاتی، جلسات یا مراسم برگزار شود.
** کتاب سال فرهنگیان در مهرماه رونمایی می‌شود
شعبانی‌ورکی با بیان اینکه برگزاری 2 هزار یادواره شهید در 2 هزار مدرسه مازندران با هدف معرفی یک شهید شاخص، طرح فرهنگی پرورشی خوبی بود که در سال گذشته در مازندران انجام شد، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید نیز از این دست یادواره‎ها برگزار می‎شود.
وی با بیان اینکه برای تقویت نگارش نیز در نظر داریم تا کتاب سال فرهنگیان را رونمایی کنیم، تصریح کرد: کتابهایی که در حوزه تربیتی و پرورشی از سوی فرهنگیان نوشته میشود؛ برای تشویق صاحبان اثر، حمایتهای مادی و معنوی را در دستور کار قرار دادیم.
** دبیرخانه همیاران مشاور در مازندران تشکیل می شود
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برگزاری همایش اخیر همیاران مشاور به مدت 6 روز در هتل بادله میاندرود، اظهار داشت: به دلیل برگزاری و تأثیرگذاری خوب همایش، وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد که دبیرخانه همیاران مشاور در مازندران تشکیل شود.
** کسب رتبه نخست قرائت قرآن مجید در جشنواره قرآنی فرهنگیان
شعبانی‌ورکی با بیان اینکه هشت نفر از فرهنگیان به مسابقات قرآنی فرهنگیان در مشهد مقدس اعزام شدند، گفت: خانم رحیمی در رشته قرائت قرآن مجید، رتبه نخست کشور را به دست آورد و یک مقام چهارمی نیز توسط یکی دیگر از فرهنگیان مازندران کسب شد.
وی در پایان یادآور شد: مازندران در جشنواره‎های متعدد ازجمله پرسش مهر و تدریس، رتبه‎های خوبی داشته و توانسته است از جایگاه خود دفاع کند.
انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار