دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش آموزش و پرورش مازندران خبرداد
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش آموزش و پرورش مازندران گفت: ازجمله اقدامات پیشرو در این استان، تدوین شیوه‌نامه تشکیل اتاق کارآفرینی است که تلاش داریم تا میزان سهم هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از مجموع دانش‌آموزان دوره متوسطه را از 40 درصد به 48.26 درصد تا پایان برنامه ششم برسانیم.

تدوین شیوه‌نامه تشکیل اتاق کارآفرینی در مازندران

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، اسفندیار نظری عصر امروز در جشنواره کارآفرینان آینده ویژه هنرجویان هنرستان‌ها و دانشجویان دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای مازندران اظهار داشت: گرایش به رشته‌های غیرمهارتی یکی از چالش‌های امروز آموزشی است و تنها راه برون‌رفت از این چالش، تربیت دانشجویان و دانش‌آموزان کارآفرین به صورت آگاهانه، نظام‌مند و هدف‌گرا و ترویج گسترش فرهنگ کار و تلاش است.

وی افزود: اکنون 80 درصد مشاغل کنونی در ایران مستلزم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی هستند، و بی‌تردید در دنیای پرشتاب امروز کامیابی نصیب جوامعی است که باوجود همه کمبودها، کاستی‌ها و منابع محدود موجود بتواند با قابلیت‌های مدیریتی و کارآفرینی منابع انسانی خود را ارتقا دهند.

عضو شورای آموزش و پرورش مازندران گفت: استقرار فرهنگ کار و تلاش در هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها موجب ارتقای ارزش‌های مثبت و هنجار‌ها می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: تعامل بین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در این استان بی‌نظیر است و جشنواره امروز نیز حاصل همین تعامل ارزنده است.

نظری ادامه داد: این جشنواره‌ها می‌تواند روحیه کارآفرینی را تقویت کند تا منتخبان به عنوان الگوهای برتر به جامعه معرفی شوند، ایجاد نشاط و رقابت در فضای کسب و کار، تقویت اکوسیستم کارآفرینی بین دستگاه‌ها، حمایت معنوی از کارآفرینان توسط صندوق کارآفرینی و امید و ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری و توسعه مهارت‌های کسب و کار از دیگر مواردی است که در این راه مورد توجه قرار گرفته است.

* کارآفرینی؛ فرآیندی فرصت‌گرایانه

وی بیان کرد: کارآفرینی فرآیندی است که با نگاه فرصت‌گرایانه آغاز می‌شود و نتیجه آن عرضه خدمات و محصولات جدید و ایجاد اشتغال و رفاه در سطح جامعه و در واقع ایجاد «یک چیز ارزشمند» از «هیچ‌چیز» است.

این مسئول بیان کرد: یکی از عوامل مؤثر بر توسعه کارآفرینی، توجه خاص به تقویت نظام آموزشی است، در استان مازندران ازجمله اقدامات پیش‌رو، تدوین شیوه‌نامه تشکیل اتاق کارآفرینی جهت بهره‌برداری در سطح هنرستان‌های استان است.

* شرکت 350 نفر در جشنواره کارآفرینان آینده

نظری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارمندی و کارگری، و کاسبی و کارفرمایی و کارآفرینی، بخش‌های جشنواره بودند که جامعه هدف آن نیز هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و دانشجویان فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی استان هستند.

این کارشناس آموزش و پرورش ادامه داد: جشنواره کارآفرینان آینده 350 شرکت‌کننده داشت، که 9 نفر در بخش هنرجویی و 6 نفر در بخش دانشجویی انتخاب شدند. به نفرات اول تا سوم نیز علاوه بر هدایای تعیین‌شده در جشنواره، به‌ترتیب 10،  6 و 4 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی صندوق توسعه کارآفرینی امید اعطا می‌شود.

نظری با اعلام اینکه 345 هنرستان در مازندران فعالیت دارند، تصریح کرد: از این تعداد 228 واحد دولتی و 57 واحد نیز غیردولتی هستند که در مجموع 41 هزار و 947 نفر در این هنرستان‌ها اعم از فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که 2 هزار و 394 نفر در حوزه غیردولتی و بقیه در بخش دولیت مشغول تحصیل هستند.

* تحصیل 40 درصد دانش‌آموزان مازندران در هنرستان‌ها

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر میزان سهم هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از مجموع دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم 40 درصد است که باید تلاش کنیم این میزان تا پایان برنامه ششم به 48.26 درصد برسد.

وی بیان کرد: میزان استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها یا موسسات دولتی و غیردولتی در آموزش‌های مهارتی در شاخه کار و دانش در استان، 29.2 درصد است.

نظری همچنین با اشاره به سه ساله شدن هنرستان‌ها و استقرار پایه دوازدهم بیان کرد: کمبود فضای فیزیکی به تعداد 258 باب کلاس درس، کمبود فضای کارگاهی به تعداد 233 مورد، کمبود نیروی انسانی تخصصی به تعداد هزار و 76 و کمبود تجهیزات برای استانداردسازی به میزان 40 میلیارد تومان، در استان وجود دارد.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: طی دو سال گذشته حدود یک میلیارد تومان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران و حدود 2.8 میلیارد تومان توسط آموزش و پرورش درباره تامین و استانداردسازی تجهیزات هنرستان‌ها مساعدت شد.

به گزارش آوای خزر، المپیاد شایستگی‌محور ویژه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، جشنواره ملی ایده‌بازار ویزه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور به میزبانی مازندران، جشنواره هنرهای تجسمی، جشنواره مهارت‌های هنری، مسابقات علمی کاربردی شاخه کار و دانش، مسابقت و جشنواره‌های در حال برگزاری است.

 اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354                                 

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: