دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۸
حاجی‌میرزایی گفت: برای سال تحصیلی آینده بر این موضوع کار می کنیم که هر صفحات کتاب بارکد داشته باشد تا آموزش مجازی تسهیل شود.

به گزارش آوای خزر، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه جمع ایرانی با اشاره به اینکه دوره تحصیلی مهم ترین دوره زندگی هر فردی است و شاکله اصلی شخصیت در این دوران شکل می‌گیرد، اظهار کرد: کرونا اتفاقات تلخ و ناگواری را در جامعه رقم زد و مناسبات اجتماعی را محدود کرد، اما از طرفی ما را با ظرفیت های جدیدی آشنا و وارد زیست بوم جدیدی شدیم.

او ادامه داد: دنیا سال ها در حال انتقال به این زیست بوم بود اما کرونا به یکباره سرعت انتقال را چند برابر کرد و حدود ۶۷ درصد از معلمان دنیا اولین بار آموزش مجازی را تجربه کردند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این زیست بوم دستاوردها و محدودیت هایی را هم به همراه داشت، گفت: مهم‌ترین کارکرد مدرسه ارتباط با همسالان و افرایش ظرفیت‌های اجتماعی و مهارت های جمعی است.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه با ورود کرونا مهم ترین کارکرد مدرسه یعنی حضور دانش آموزان تضعیف شد، اظهار کرد: البته در مقابل آموزش مجازی عدالت آموزشی را گسترش داد و دسترسی به آموزش را برای همگان تسهیل کرد.

او با بیان اینکه اکنون هر تبلت یک مدرسه برای دانش آموز است، گفت: دانش آموز می تواند از آموزشی یکسان بهره گیری کند و کرونا عامل این موضوع بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با شیوع کرونا تعادل های قدیمی به هم خورد و تعادلی جدید شکل گرفت  و بسیاری از کاستی ها را می توان از طریق آموزش مجازی جبران کرد.

حاجی‌میرزایی با اشاره به کارکرد شبکه شاد اظهار کرد: کار را از صفر شروع کردیم البته براساس سند تحول بنیادین قرار بود آموزش و پرورش به چنین سمتی برود، در ایام کرونا فرصت تمرین نداشتیم.

او ادامه داد: با شروع تعطیلی ها تلویزیون یه خوبی به میدان آمد البته مشکل تعامل یکسو  وجود داشت بنابراین نیاز به شبکه شاد داشتیم و اکنون ۳۰۰ هزار ارتباط زنده روزانه در این شبکه داریم.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه با تعطیلی مدارس معلمان به سمت پیام رسان های خارجی برای آموزش رفتند، اظهار کرد: ماهیت کار خوب بود اما نمی توانستیم بر دانش آموزان نظارت کنیم در عوض سامانه شاد منحصرا سامانه آموزشی است و ارتباط میان معلم و دانش آموزان و اولیا را برقرار می کند.

او افزود: برای سال تحصیلی آینده بر این موضوع کار می کنیم که هر صفحات کتاب بارکد داشته باشد تا آموزش مجازی تسهیل شود.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه ۵ هزار مدرسه ما کمتر از پنج دانش آموز دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش جز تکالیف دولت هاست بابد آموزش پایه و عمومی در دسترس همه باشد و اکنون ۱۵ میلیون دانش آموز در ۱۱۶ هزار مدرسه داریم.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: مهم ترین کارکرد نظام تعلیم و تربیت آماده کردن انسان ها برای زندگی است، همه ما این تجربه را داریم که بچه ها قبل از مدرسه شگفتی ما را از حیث خلاقیت، پویایی و نوآوری بر می انگیزند اما به محض اینکه وارد مدرسه می شوند، اگر گرفتار نظام آموزشی شوند که پرسش‌گری را سرکوب می‌کند، کودک دچار مشکل می شود؛ اگر نظام تعلیم و تربیت نتواند در ارتقای توانمندی افراد موثر باشد، مسیر نزولی را طی می کند و سیر پویایی اس محدود می شود.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: در دوره مدرسه مهم این است که فضا و مجال لازم برای ارتقای توانمندی دانش آموزان ایجاد شود.

راه اندازی مدرسه مجازی برای ایرانیان خارج از کشور

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد مدرسه مجازی ایرانیان خبر داد و گفت: مرکز این مدرسه در دبی بوده و تمام محتوای درسی در این دیتا بیس قابل دسترسی است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در ۴۳ کشور مدرسه ایرانی داریم، گفت: ۶۲ شهر با ۹۵ مدرسه پذیرای دانش آموزان ایرانی خارج از کشور هستند که ۸۲ مدرسه دولتی هستند و اخیرا شرایطی فراهم شده است که مدارس غیردولتی در خارج از کشور هم داشته باشیم.

او ادامه داد؛ همه افرادی که علاقه مند به آشنایی و تحصیل هستند از طریق این مدرسه مجازی امکان بهره مندی از آموزش ها را دارند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار