دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
در بیانیه انجمن مهرورزان زمین پاک ساری اعلام شد
پادگان 9 هکتاری ساری که باید براساس قانون به فضای سبز تبدیل می‎شد اما متاسفانه به عمارت‌های بلندمرتبه تجاری مسکونی و پارکینگ تبدیل می‌شود.
عمارت‌های بلند جایگزین فضای سبز/ بلایی که بر سر پادگان 9 هکتاری ساری آمد!

به گزارش آوای خزر از ساری، انجمن مهروزان زمین پاک شهر ساری در بیانیهای از احداث بناهای سر به فلک کشیده در زمین قبلی پادگان 9 هکتاری ساری انتقاد کرد.

در این بیانیه با اعلام اینکه پادگان 9 هکتاری ساری که باید براساس قانون به فضای سبز تبدیل میشد اما متاسفانه به عمارت‌های بلندمرتبه تجاری مسکونی و پارکینگ تبدیل می‌شود؛ آمده است: این خبرخوبی برای شهروندان ساروی نیست، چرا که برای شهروند آسایش و تندرستی بیش از هر چیز اهمیت دارد، آمار بیماران سرطانی در مازندران، بیش از هر جای ایران است، افزایش خودروها و کمبود فضای سبز شهری فاجعه‌بار است، پژوهش‌های علمی ثابت کرده که هوای آلوده احتمال سکته و سرطان، بیماریهای تنفسی، کمبود ویتامین دی و پوکی استخوان، تضعیف سیستم ایمنی، دیابت و اختلال غدد داخلی را بالا می‌برد و سبب اختلال در تکوین مغز جنین می‌شود.

بالا رفتن شیوع اوتیسم و اختلالات یادگیری بایستی به مثابه زنگ خطری جدی برای مسئولین باشد، گیاهان منبع تولید اکسیژن بوده و دی اکسید کربن و سایر آلاینده‌ها را جذب می‌کنند، به علاوه سبب خنک شدن هوا و لطیف شدن منظره شهر شده و با زیبا کردن چشم‌انداز شهری آرامش روانی ایجاد می‌کنند.

نظر کارشناسان محیط زیست سازمان بهداشت جهانی این است که سرانه مناسب فضای سبز در شهرها بایستی در حدود 20-25 مترمربع باشد، در کشور ما کارشناسان این عدد را به 7-12 مترمربع کاهش داده‌اند، اگر ما برای شهر 300 هزار نفری ساری همان حداقل سرانه 7 مترمربع را هم در نظر بگیریم، بایستی در حدود 285 هکتار فضای سبز شهری داشته باشیم، که متاسفانه از آن فاصله زیادی داریم.

سالها بود که با تصویب مجلس و دولت قراربود پادگان‌ها از شهرها خارج شده و زمین آنها به مصارف عمومی شهر برسد، از 2 سال و نیم پیش، انجمن مهرورزان زمین پاک ساری با جمع‌آوری 5 هزار امضا از شهروندان خواستار تسریع در این امر و تبدیل پادگان به فضای سبز شد، در تاریخ ۹۴/۰۴/۰۸ شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب کرد که تمام عرصه پادگان، بدون امکان تغییر کاربری بایستی به فضای سبز عمومی تبدیل شود، ولی متاسفانه شهرداری ساری با انعقاد قراردادی سه هکتار از 9 هکتار را برای احداث برج‌های بلندمرتبه واگذار کرده بود و قرار شد مابقی را به فضای سبز تبدیل کند که با تأسف بیشتر شاهد بودیم که در آن 6 هکتار، نه‌تنها بناهای قبلی را بازسازی کردند بلکه سازه‌های گوناگونی را نیز به آن افزودند.

9 ماه پیش گودبرداری برای ساخت برج تعاونی ارتش آغاز شد که با مخالفت مهرورزان زمین پاک ساری و مهندسین ادواری کانون مهندسین ساری، عملیات متوقف شد، اینک دوباره شاهد گودبرداری هستیم و حتی پیش‌فروش واحدها آغازشده است، برای برج بلندمرتبه ، 286 هزار متر مربع بنا و 5800 واحد پارکینگ طراحی شده است، هر روز انبوهی ازخودروها وارد این منطقه شده و هوا را با آلودگی‌شان اشباع خواهند کرد.

انجمن مهرورزان زمین پاک ساری با در نظر گرفتن کمبود شدید فضای سبز شهری، با این ساخت و ساز بی‌رویه در مرکز شهر مخالف و خواستار متوقف کردن عملیات گودبرداری در محل پادگان است.

از مسئولین شهر انتظارداریم تا برای سلامت و آسایش شهروندان درمقابل این ساخت و ساز غیرقانونی بایستند.

شهر بایستی در جهت سلامت شهروندان توسعه پیدا کند نه برای خودروها و مغازه‌ها و پاساژها!

ما خواهان توسعه پایدار برای شهر خودمان هستیم.

"انجمن مهرورزان زمین پاک ساری"

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار