دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
یک متخصص طب سنتی گفت: کم کردن کالری غذا (کم کردن غذا) به اصطلاح یک نوع روزه‌داری طبی است اگر روزانه حدود ۲۰ درصد از کالری مصرفی کمتر شود باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بلع عوامل بیماری‌زا شده و به تقویت آن نیز کمک می‌کند.

آوای خزر: نرجس خواصی روز گذشته (۵ فروردین) در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از کادر درمانی استان و کسانی که با در خانه ماندن به قطع زنجیره انتقال بیماری کمک می‌کنند، در رابطه با نقش طب سنتی برای مقابله با کروناویروس، اظهار کرد: طب سنتی که اکنون به صورت آکادمیک وجود دارد، صحیح است. این طب از دیدگاه خاصی گرفته شده و برای درمان هر بیماری‌ که اکنون از طریق طب سنتی انجام می‌شود، مدرک و سند موجود است به این معنی که در گذشته روی آنان کار شده است.

وی با اشاره به اینکه برای درمان بیماری کووید - ۱۹ نیز تئوری‌ها و توصیه‌هایی براساس بیماری‌های مشابه آن مانند بیماری سارس داده می‌شود و اقداماتی برای درمان این بیماران انجام می‌شود، افزود: در بیماری سارس هم در کشور چین و هم در سایر کشورهایی که طب مکمل در آنان رایج است، یکسری اقداماتی در این راستا انجام شد؛ ولی هیچ‌وقت طب سنتی نمی‌تواند طب نوین را نفی کند و به طور کلی طب سنتی مکمل علم پزشکی برای درمان بیماری‌ها است.

این متخصص با اشاره به اینکه قطع زنجیره کرونا مانع شیوع بیشتر آن خواهد شد، ادامه داد: داروهای گیاهی اگر نابه‌جا استفاده شود باعث ایجاد عارضه خواهند شد. در رابطه با بیماری کرونا نیز برخی از افراد به مصرف دمنوش‌ها روی آورده‌اند،. ولی باید متوجه باشند که این بیماری یک بیماری ناشناخته بوده و درمان آن نیز سخت‌تر است و نمی‌توانیم بگوییم که کدام داروی گیاهی برای درمان بیماری مفید است.

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه حتی‌الامکان در فضای بسته قرار نگیرید زیرا آلوده است و افراد بیمار از ماسک استفاده کنند، ادامه داد: سلامت آب و هوا، خواب کافی به مدت ۶ الی ۸ ساعت براساس مزاج و ژنتیک افراد، خوردن و آشامیدن از جمله موارد اصول شش‌گانه طب سنتی است.

خواصی با اشاره به اینکه در برخورد با بیماری‌ها رعایت سبک زندگی ضروری بوده و تقویت سیستم ایمنی بدن باعث غلبه بر بیماری‌ها خواهد شد، اظهار کرد: داشتن خواب  و بیداری مناسب به معنی به اندازه و به موقع خوابیدن مهم است، زیرا دیرخوابی‌ جزو مواردی هستند که علاوه بر سندروم متابولیک بر سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی می‌گذارد؛ همچنین کم کردن کالری غذا (کم کردن غذا) به اصطلاح یک نوع روزه‌داری طبی است. اگر حدود ۲۰ درصد از کالری کمتر شود این کار باعث تقویت سیستم ایمنی که می‌تواند باعث جلوگیری از بلع عوامل بیماری‌زا شده و به تقویت آن نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه آشامیدن نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه‌ در حال حاضر بیشتر منع می‌شود، افزود: غذاهای غلیظ و سخت هضم مانند پیتزا، حلیم، آش‌های خیلی غلیظ، موز و غیره کمتر مصرف شود و همچنین برای شستن میوه‌ها از الکل استفاده نشده و آب و سرکه بهترین گزینه برای این کار است.

این متخصص در ادامه با اشاره به خاصیت دم‌نوش آویشن برای تقویت سیستم دفاعی بدن با بیان اینکه این دمنوش برای مادران باردار توصیه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اگر دچار سینوزیت نیستید می‌توانید با آب گرم و بابونه بینی و مجاری تنفسی خود را شست‌وشو دهید. زنجبیل، سیر و زردچوبه به عنوان دارو بوده، هرچند مصرف آن برای بیماران قلبی و انعقادی توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار