دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
فرمانده انتظامی مازندران خبر داد
فرمانده انتظامی مازندران از به‎کارگیری 9 هزار نیروی انسانی در طرح نوروزی خبر داد و گفت: این افراد از مجموعه انتظامی، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، یگان‎های خدماتی مثل اورژانس، امداد خوردو و راهداری در طرح نوروزی 96 همکاری دارند.
به‎کارگیری 9 هزار نیروی انتظامی و امدادی در طرح نوروزی مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، سردار محمود میرفیضی امروز در رزمایش نوروزی استان مازندران با اشاره به شرایط ویژه جغرافیایی و نزدیکی به پایتخت و مسافرخیز بودن این استان، اظهار داشت: هرساله افزایش سفرها را در مازندران داریم، از طرفی نیز در سال 95 حدود 1.5 میلیون نفر به کاربران ترافیک اضافه شدهاند، لذا برنامه‎ریزیهایی در بخش بین‌بخشی و انتظامی انجام شده است.

وی افزود: دو وظیفه‌ی برقرار کردن نظم و امنیت و ساماندهی مسافران در سطح استان و بحث روان‌سازی ترافیک و شُدآمدی را داریم، طرح ترافیک پُرمشغله‌ترین عملیات امدادی است و از اواخر خرداد تا اوایل مهرماه ادامه دارد اما در یک پیک 20 روزه (نوروز) بار مضاعفی از میهمانان را داریم.

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: دستگاههای مرتبط با این حوزه اعم از راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر و آتش‎نشانی سعی کردند از همه ظرفیت‎های خود استفاده کنند تا نوروز کمحادثه‌ای را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی از مبادی ورودی استان تا دل شهرها که مسافران حضور دارند، اقداماتی را پیش‎بینی کرده است، اظهار داشت: در رزمایش نوروزی 96، 7 هزار نیروی انتظامی و کمکی به همراه بیش از هزار گشت خودرویی و موتورسوار استفاده میشود.

میرفیضی گفت: قرارگاه امام علی(ع) نیز جزو اقدامات نوروزی انتظامی قرار دارد که هدایت مأموریت‌ها را به عهده دارد و برنامهریزی میکنیم هم‌پوشانی برای ارائه خدمات را انجام بدهیم، ایستگاه هلال احمر، پلیس، امداد و نجات و اورژانس را نیز در اماکن تفریحی داریم، از ظرفیت‌های همیاران پلیس و پلیس افتخاری نیز استفاده می‎کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکه حدود 650 دستگاه وسیله نقیله در حوزه پلیس راه، هلال احمر، راهداری و اورژانس به‌کارگیری می‌شوند، افزود: 281 پایگاه ثابت و سیار و ایستگاه پلیس داریم و در مجموع با حضور همه عوامل در حوزه خدماترسانی شهری و جادهای اعم از مجموعه انتظامی، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، یگانهای خدماتی مثل اورژانس، امداد خوردو و راهداری استفاده می‎شود که حدود 9 هزار نفر به‌کارگیری شدهاند و این رقم در کل کشور 500 هزار نفر است.

وی بیان کرد: بیشترین نقش را مردم دارند، از آنها توقع داریم با توجه به اینکه همه دستگاه‌های خدماترسان خادم مردم هستند و کار خود را بهنحو شایسته انجام میدهند؛ آنها نیز حتما به موارد ایمنی توجه کنند.

سردار میرفیضی با اشاره به اینکه امسال نوروز پُربارشی را در کشور داریم، تصریح کرد: این امر بطور طبیعی سبب لغزندگی و کندی عبور و مرور میشود، لذا مردم باید در رفت و آمدهای خود دقت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران در پایان از مجموعه دستگاه‌هایی که در حوزه شهری و جاده‌ای اعم از هلال احمر، اورژانس، راهداری و استانداری مازندران که با همکاری خود در کاهش تصادفات و کشته‌های جادهای نقش داشته و این استان بعد از خراسان رضوی رتبه دوم را در کاهش تلفات جادهای داشته است، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار