دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
فرمانده نیروی انتظامی مازندران:
فرمانده نیروی انتظامی مازندران گفت: در تابستان سال گذشته 17 درصد در بخش تردد و 16 درصد در بخش اقامت نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم و پیش‎بینی می‎کنیم در تابستان سالجاری نیز حداقل 10 درصد در این دو حوزه افزایش داشته باشیم.
پیش‎بینی افزایش 10 درصدی تردد و اقامت در مازندران طی تابستان 96/ بکارگیری 2500 نیروی انسانی در طرح تابستانه پلیس مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، سردار سید محمود میرفیضی صبح امروز در همایش طرح تابستانه و ساماندهی سواحل اظهار داشت: امسال در بحث نوروز جزو استانهای برتر به لحاظ امنیتی و ارائه خدمات به مسافران بودیم، در انتخابات نیز مازندران بعد از تهران و خراسان رضوی که بیشترین صندوقهای اخذ رأی را داشتند، از استانهایی بودیم که با اقدامات خوب در رتبه برتر قرار گرفتیم و کوچکترین حوادثی را نداشتیم.

وی افزود: هر ساله در تابستان بحث حضور میهمانان را به این استان داریم و با سیل عظیمی از گردشگران مواجه هستیم که این تراکم جمعیت می‌تواند فرصتی را برای افراد سودجو ایجاد کند تا برخلاف شئونات جامعه اسلامی عملی را انجام و یا در جهت نارضایتی مردم و مسئولان اقدام کنند. لذا پلیس در برابر این ناهنجاری‎ها با تمام قوا ایستاده است و اقدامات پیشگیرانه را نیز مد نظر دارد.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران بیان کرد: طرح سالمسازی دریا را هرساله داریم، پلیس نیز تکالیفی در این بخش دارد، علاوه بر آن باید از گسترش فساد و درگیری پیشگیری کنیم، حل مشکلات ترافیکی، ارائه خدمات امنیتی انتظامی به مردم در شهرها روستاها و تفرجگاهها را نیز باید مدیریت کنیم.

سردار میرفیضی گفت: تعطیلات تابستان امسال با عید فطر در یک مقطعی قرار گرفتند و تا آخر هفته تعطیلاتی مانند نوروز را خواهیم داشت که به همین دلیل برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم.

وی با بیان اینکه اقدامات انتظامی در دو قالب اجرایی و اجتماعی فرهنگی است، تصریح کرد: ایستگاههای فرهنگی و اجتماعی و مشاورهای و امر به معروف و نهی از منکر را داریم و گروههای مذهبی و تبلیغ و مردم‌نهاد نیز همکاری می‌کنند.

عضو شورای تأمین مازندران اظهار داشت: در بحث اجرایی بیش از 2500 نیرو را در دریا، یگان‌های ویژه و پلیس و سایر بخشهای داریم که در طرح تابستانه همکاری دارند.

پیش‎بینی افزایش 10 درصدی تردد و اقامت در مازندران طی تابستان 96/ بکارگیری 2500 نیروی انسانی در طرح تابستانه پلیس مازندران

سردار میرفیضی گفت: 6 لایحه را برای خدمات پلیس در طرح تابستانه تعریف کردیم که در بحث طرحهای سالمسازی دریا، نقاط حادثه خیز، نقاط خارج از طرح دریا، محورهای مواصلاتی شهرها، ساماندهی واحدهای صنفی و نظارت و کنترل بر تفرجگاهها است.

وی تاکید کرد: در مجموعه یگانها با توجه به تغییراتی که در خدمات‌رسانی داریم از این نیروها می‌خواهیم که اخلاقمداری، حقوق شهروندی، نظم و انضباط، برخورد با ناهنجاریها، برخورد با واحدهای متخلف، همکاری با دستگاههای مختلف و استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه را داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران گفت: در تابستان سال گذشته حدود 25 میلیون نفرشب اقامت در این استان داشتیم که نسبت به سال قبل از آن 16 درصد افزایش داشت، همچنین 127 میلیون تردد یعنی روزانه یک میلیون و 400 هزار تردد را در محورهای مازندران داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 17 درصد افزایش را نشان میدهد و پیشبینی میکنیم در تابستان سالجاری نسبت به سال قبل نیز حداقل 10 درصد در حوزه قامت مسافران و تردد جادهای افزایش داشته باشیم.

این مسئول همچنین از آغاز بکار رسمی قرارگاه امام علی (ع) در تابستان امسال خبر داد و گفت: این قرارگاه در طول سال نیز در بخشهای مختلف، فعالیت دارد.

وی در پایان از پشتیبانی و حمایت استاندار مازندران، همکاری هلال احمر و اورژانس 115 و کمیته های 12 گانه ستاد خدمات سفر مازندران به دلیل همکاری و همیاری با پلیس در طرحهای نوروزی و تابستانه تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار