دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آمل گفت: این شهرستان درزمینهٔ ابتلا به کرونا، از روز چهارشنبه در وضعیت هشدار قرارگرفته و سرعت ابتلا و بستری شدن بیماران شتاب گرفته است.

به گزارش آوای خزر، دکتر فرامرز اکبری اظهار کرد: شهرستان آمل در حدود یک ماه گذشته درزمینهٔ ابتلا به کرونا در مقایسه با دیگر شهرها در وضعیت تقریباً معمولی قرار داشت و تعداد بیماران بستری‌شده جدید روزانه در بیمارستان امام خمینی(ره ) ۲ رقمی شد و دیروزهای گذشته متأسفانه با افزایش موارد ابتلا و بستری، این تعداد اکنون به بیش از ۷۰ نفر بستری رسید.

وی بابیان اینکه در یک ماه گذشته تعداد بیماران بستری در تنها بیمارستان کرونایی شهرستان آمل کمتر از ۳۰ بیمار بوده است، تصریح کرد، متأسفانه از حدود یک هفته گذشته، تعداد موارد بستری در این شهرستان به بیش از دو برابر افزایش یافت و این وضعیت متأسفانه هشداردهنده شده است.

آمل در وضعیت قرمز

رئیس شبکه بهداشت ودرمان آمل، بابیان اینکه متأسفانه عادی انگاشتن مردم و کم شدن حساسیت‌های کرونایی توسط مردم باعث افزایش ناگهانی شیوع کرونا در موج دوم این بیماری در این شهرستان شده است، گفت: باوجود هشدارهای بهداشتی مبنی بر رعایت موارد پیشگیرانه، متأسفانه آمار بیماران کرونایی درآمل روبه افزایش هست.

دکتر اکبری هشدار داد: در صورت افزایش موارد ابتلا به کرونا در روزهای آینده، احتمال رسیدن تعداد بیماران بستری‌شده به حتی از تعداد بستری‌ها وجود دارد و با این وضعیت شهرستان در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت.

هم گیری درهمه سنین

وی بابیان اینکه ابتلا به کرونا در میان گروه‌های سنی جوانان و میان‌سالان نیز افزایش‌یافته است، افزود: این موضوع گویای افزایش ابتلا به کرونا در میان افرادی است که بیشتر در سطح جامعه تردد دارند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان بدون ذکر آمار تعداد جان‌باختگان ناشی از بیماران کرونا درآمل تصریح کرد: تعداد جان‌باختگان ناشی از کرونا در شهرستان آمل تاکنون تغییر زیادی نکرده است، اما اگر وضعیت ابتلا به کرونا با همین شتاب پیش رود احتمال افزایش مرگ‌ومیر در روزهای آینده به‌ویژه در میان افراد بدحال وجود دارد.

محروم بودن آمل از انجام آزمایش‌های کرونا

رئیس شبکه بهداشت ودرمان آمل در بخش دیگری در خصوص اینکه انجام آزمایش‌های مربوط به تائید مراجعه‌کنندگان به بیماری کرونا در این شهرستان انجام می‌شود، گفت: خوشبختانه امکانات موردنیاز برای انجام این آزمایش در شهرستان آمل فراهم‌شده است، اما مجوز انجام این آزمایش‌ها به شهرستان داده نشده است.

دکتراکبری اظهار کرد، که نمونه‌های بیماران و حتی افرادی که مشکوک به بیماری کرونا هستند وتوسط دولت انجام می‌شود، به مرکز استان در ساری ارسال می‌شود.

شهروندان همچنان بی‌توجه و شلوغ در تجمع‌ها

رئیس شبکه بهداشت ودرمان آمل بابیان اینکه فعالیت تالارها بیش از ۵۰ درصد ظرفیت تعیین‌شده واوج گیری عروسی‌ها و برخی مشاغل پرخطر که جمعیت‌های زیاد را پذیرا هستند، از عوامل مؤثر درافزایش شیوع بیماری کرونا در موج دوم این بیماری دانست و تأکید کرد، در صورت مشاهده فعالیت و سرویس‌دهی تالارها بیش از ۵۰ درصد ظرفیت پیش‌بینی‌شده باید توسط اتحادیه مربوطه، شبکه بهداشت ودرمان، نیروی انتظامی جلوگیری شود.

دکتر اکبری، الزام‌آور شدن شهروندان به استفاده از ماسک را یکی از جدی‌ترین وبهترین روش برای پیشگیری اولیه از بیماری کرونا دانست ودرعین حال تأکید کرد، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات ازجمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار