دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
نتایج تازه‌ترین پژوهش محققان اروپایی نشان می‌دهد که بین سطح بالای آهن در بخش‌های خاصی از مغز و میزان اختلالات شناختی، ارتباط مستقیم و شاخصی وجود دارد.

به گزارش آوای خزر، محققان اروپایی با استفاده از یک فناوری‌ جدید تصویربرداری توانستند ارتباط بین بیماری آلزایمر و تجمع غیرعادی آهن در مغز را تایید کنند. بر اساس این تحقیقات بین سطح بالای آهن در بخش‌های خاصی از مغز و میزان اختلالات شناختی، ارتباط مستقیم و شاخصی وجود دارد.

این تحقیقات با کمک دو گروه ۱۰۰ نفری از داوطلبان هم سن انجام شد که یک گروه آن‌ها مبتلا به آلزایمر بوده و گروه دیگر فاقد هرگونه اختلال شناختی بودند. این داوطلبان به مدت ۱۷ ماه تحت نظر قرار گرفتند و میزان تجمع آهن در بافت مغز آن‌ها با استفاده از تصویربرداری MRI اندازه‌گیری شد. در نتیجه این بررسی‌ها ارتباط مستقیمی بین میزان آهن جمع‌شده در نوقشر، ماده خاکستری مغز، لوب گیجگاهی و لوب پس‌سری داوطلبان مبتلا به آلزایمر و میزان اختلال شناختی در این افراد کشف شد.

البته به اعتقاد محققان، این امر به معنای نقش داشتن آهن در اختلال شناختی نیست؛ بلکه صرفا به این معنی است که بین این دو فاکتور، رابطه وجود دارد. در نتیجه هنوز مشخص‌ نیست که هدف‌گیری تجمع آهن در مغز با استفاده از داروها می‌تواند تاثیر مثبتی بر بهبود بیماران مبتلا به آلزایمر داشته باشد یا اقدامی بی اثر است. با وجود این، میزان تجمع آهن در بخش‌های خاصی از مغز می‌تواند به عنوان یک شاخص برای ردگیری انحطاط سیستم اعصاب ناشی از آلزایمر مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها