دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه گفت: حضور حماسی در انتخابات به اقتدار و صلابت نظام همچنین به اهمیت وجود نورانی ائمه اطهار (ع) در دنیا کمک می کند، امروز ایران ما پایگاه ارسال پیام ائمه اطهار (ع) است.


به گزارش آوای خزر، آیت الله صادق لاریجانی شنبه شب در همایش مردمی شهرستان نکا با اشاره به اهمیت تکیه بر ذات مقدس خداوند همچنین وجود نور امام و اولیای الهی در قلوب مؤمنین، اظهار داشت: امام زمان (عج) با شماست اما باید حجاب را برداشت، حق با شماست و فقط نیاز به برداشتن حجابهایی است که ما را از دیدن این نور محروم میسازد، لذا این خسارت بزرگی است که یک روزی چشم باز کنیم و ببینیم که نظر نکردیم به وجه الله؛ به او که در تمام عوالم متجلی است.
وی با بیان اینکه خداوند در همه عوالم حاضر و و همه چیز به وجود خدا قائم است، افزود: باید یک برنامه ای را در زندگی برای راهیابی به این نور داشته باشیم، نور امام معصوم (ع) نیز در قلوب مردم بارزتر از نور خورشید وجود دارد و باید حجابها را برداشت.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه خداوند هر فردی را که بخواهد، به سمت خود هدایت می کند، تصریح کرد: روایات ما مملو از مضامینی است که اشاره به مقامات امامان معصوم (ع) دارد و معلوم میشود که امام به همه عوالم محیط است و نور او نیز در قلوب مؤمنان است، لذا باید راهی برای اتصال به این نور پیدا کنیم.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه ما در غربت افتاده ایم و عمری است در غفلت سپری می کنیم، گفت: امروز نیز دچار غفلت و خفقان شدیم، امروز موبایلها و اینترنت و فضای مجازی نیز روی غلفتهای دیگر انباشته شده است، یک زمانی چشم باز میکنیم که عمر از دست رفته و غفلت فایده ای ندارد.
وی ادامه داد: عمری است از کنار این انوار در حال گذر هستیم، این غفلتها منجر به حسرت است، راه وصول به این انوار الهیه الوهیت حق و توسل به ائمه اظهار (ع) است، اگر میخواهیم به این انوار راه پیدا کنیم باید عبد باشیم، راه روشن است، صراط مستقیم همین عبودیت است.
آیت‎الله آملی لاریجانی با بیان اینکه خداوند رب شماست و شما باید او را بندگی کنید، خاطرنشان کرد: اگر به نور حق متوسل شویم، نور حق به طور دائم در دل ما می تابد و از آن جدا نخواهیم شد، نمونه بارز آن در حادشه عاشوراست که بندگان خالص خدا راه درست را انتخاب کردند.
وی با اشاره به این آیه قرآن که "لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی"، افزود: اگر میخواهیم راه ائمه را دنبال کنیم و از اولیای آنها محسوب شویم، باید فقط بنده خدا باشیم، از خدا بخواهیم که دوست داریم بنده تو باشیم، کمرها را باید سفت بست و حرکت در این مسیر را باید شروع کرد، قلبی که محبت خداوند در او قرار می گیرد، اگر دعا کند خداوند نیز اجابت می کند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه گفت: به جای اینکه انتخابات را ملعبه قرار دهیم، باید آن را فرصتی برای رسیدن به قرب الهی بدانیم، حفظ این نظام در این دنیای پرتلاطم بالاترین عبادت است، مسیر را در جهت حق قرار دهیم، قدم را برای خدا برداریم.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: حضور حماسی در انتخابات به اقتدار و صلابت نظام همچنین به اهمیت وجود نورانی ائمه اطهار (ع) در دنیا کمک می کند، امروز ایران ما پایگاه ارسال پیام ائمه اطهار است، باید قدم بگذاریم برای عزت اسلام، ما مشکلات زیادی در کشور داریم و نباید انکار کنیم، ما مسئولان باید با تمام وجود برای برطرف کردن آن تلاش کنیم، پیام اسلام و ائمه اطهار (ع) را باید در عالم منتشر کنیم، به این کشور ولایت و برای ایجاد مقدمه ظهور حضرت حجت (ع) کمک کنیم.
وی در پایان گفت: امروز ولایت فقیه رکن رکین نظام است، رهبر معظم انقلاب در این شرایط سخت، ما را از گذرگاه های سخت عبور دادند، امیدواریم در زندگی شخصی و اجتماعی و سیاسی قدم در راه رضایت و حب خداوند داشته باشیم.
انتهای پیام

































































مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند نکایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
0
0
بازهم تصاویری از فرصت طلبان نون به نرخ روز خور دیده شد خدا عاقبتان را به خیر کند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها