دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
آوای خزر- روزبه رفاکار: امروزه و در وضعیت خاص پیش‌آمده و با در نظر گرفتن پتانسیل‌های موجود، توجه و تغییر رویکرد تک بعدی از ساخت و ساز به رونق گردشگری برای تجدید حیات اقتصاد شهری، امری ضروری است.

با توجه به سایه رکود سنگین بر اقتصاد جهان و کشور، حوزه مدیریت شهری می‌تواند با ورود و التفات به این حوزه در ایجاد پروژه‌های پیشران اقتصادی که فراتر از بخش مسکن و ساخت و ساز باشد، اقدام کند و شورای محترم شهر هم دراین مسیر یاری گر باشد وهمراهی نماید.

صنعت گردشگری به‌ویژه در شهر‌های مازندران بر اساس اسناد بالادستی یکی از بستر‌های بکر و حوزه پیشران تلقی می‌گردد و شاید تاکنون شاهد فعالیت چشمگیر و خلاقانه‌ای در قیاس با کلانشهر‌ها در این بخش نبودیم، به‌جز اقدامات کمرنگ و روتین و گام‌هایی مختصر که توسط بخش خصوصی برداشته شده است.

توقع این است که مدیریت شهری، نقش خود را به‌عنوان یکی از متولیان اقتصادی شهر، بازنویسی نماید و در این بستر شاید بهتر باشد به مقوله جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری با دقت نظر بیشتر ونگاهی متفاوت نگریسته شود.

در گذشته اجرای پروژه‌های بزرگی با اعتبار ملی هدف‌گیری شده بود، اما اختلاف سلیقه در سطح محلی و رکود و فقدان اعتبارات ویا میزان کم تخصیص اعتبارات مالی، سبب کند شدن حرکت برخی از این پروژه‌ها و عواقب ناخوشایند برخی دیگر شد.

امروزه و به‌رغم وجود مشکلاتی، چون تحریم‌های ظالمانه، رکود و نوسانات ارزی، بازهم می‌توان به ثمربخش بودن برخی فعالیت‌های اقتصادی در شهر‌های شمالی امیدوار بود. " رونق تابستانه " برای فصل تابستان و " گردشگری مجازی " برای تمام فصول، نمونه‌هایی از صنعت گردشگری است که باید به آن پرداخته شود.

شهرچشم انتظار ریل‌گذاری صحیح و چشم اندازآینده است و از جمله این اقدامات، برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه، راه‌اندازی واحد‌های مدیریت توسعه خدمات و مدیریت دارایی است که متولی اقتصاد فضا و بهره‌برداری از قدرت اقتصاد شهر هستند.

در آخر و با نگاهی واقع‌گرایانه خواهیم پذیرفت که رکود و بحران، موضوعاتی مانند گردشگری را نیز تحت شعاع قرار داده است، اما شهر باید آماده باشد تا به محض مهیا شدن فضا، از فرصت‌ها استفاده کند و حتی باید برنامه‌ریزی کرد تا در فصول مختلف شاهد رونق اقتصادی در حوزه خدمات باشیم و با یاری خداوند آینده‌ای مملو از سلامت، آرامش، آسایش و رفاه داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۰۰۰
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار