دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۱۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
اقتصاد و بازآفرینی شهری- بخش سوم
دیپلماسی اقتصادی؛ غایب بزرگ در حوزه مدیریت شهری
در دیپلماسی اقتصادی، آنچه که هدف است هدایت پول، سرمایه و فرصت از بیرون شهر و یا استان به داخل شهر است به عبارت روشن‌تر تعریف منابع جدیدی افزون بر منابع داخلی فعلی، باید هدف باشد.
آوای خزر-روزبه رفاکار:حوزه مدیریت شهری، حوزه‌ای گسترده با پتانسیل‌های فراوان و همچنین نهادی تصمیم‌ساز، چون شورای شهر است که به دلیل شباهت کارکردهایش با «خانه ملت» به آن «پارلمان محلی» نیز می‌گویند.
شورای شهر با کمک اتاق‌های فکر و همچنین با مشورت گرفتن از نخبگان حوزه‌های مختلف، می‌تواند «دیپلماسى اقتصادى شهر» را با رویکرد «جهش تولید» و «رونق اقتصاد شهر» تدوین کند.
همراهی سیاست و اقتصاد و تدوین «دیپلماسی اقتصادی» از الزامات دوران جدید و همراستا با سیاست‌های راهبردی کشور و در جهت بیانیه گام دوم انقلاب است، هرچند اعمال نگاه چندوجهی، پرهیز از تکروی، طرح‌ریزی هوشمندانه و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و در نهایت تعریف منابع جدید درآمدی در حوزه مدیریت شهری در شرایط کرونایی ازجمله مواردی است که امروزه نباید از نظر دور داشته شود.
یکی از اقدامات پیش‌نیاز برای تدوین دیپلماسی اقتصادی در حوزه مرکز استان شناسایی همه ظرفیت‌هاى موجود اعم از طبیعى و انسانى، فصلی و پایدار و در حوزه‌های مختلف است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌گردد.
استان مازندران و به‌طور مشخص، مرکز استان در مسیر خودرو‌های در حال عبور به سمت استان‌های مختلف مثل خراسان و یا بالعکس است که در برخی فواصل زمانی، چون تعطیلات تابستانی و نوروز و اعیاد و... با موجی از این مسافران مواجه می‌شود که با چند طرح و برنامه هوشمندانه، می‌توان این خودرو‌های در تردد را به منبع درآمدی فصلی تبدیل نمود و گردش مالی شهر را افزایش داد، این نکته وقتی مهم و محوری جلوه می‌نماید که بدانیم در دیپلماسی اقتصادی، آنچه که هدف است هدایت پول، سرمایه و فرصت از بیرون شهر و یا استان به داخل شهر است به عبارت روشن‌تر تعریف منابع جدیدی افزون بر منابع داخلی فعلی، باید هدف باشد.
جانمایی درست و استقرار بازارچه‌های کوچک‌مقیاس و در معرض فروش گذاشتن تولیدات محلی اعم از صنایع دستی، محصولات باغی و کشاورزی و نصب تابلو‌ها و بنر‌هایی که در ورودی‌ها و خروجی‌های اصلی شهر در دیدرس باشد و تعیین مکانیسم‌های بازاریابی و فروش مجازی در شرایط کرونایی یکی از مصادیق مورد نظر است و تأکید می‌شود با توجه به شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور، با مصوبه شورای شهر، فعالان حاضر در این واحد‌ها رقمی ناچیز بابت اجاره این غرفه‌ها بپردازند. این بازارچه همچنین باتوجه به فاصله منطقی و معقولی که مرکز استان با پایتخت دارد، می‌تواند محل تردد شهروندانی باشد که دو روز آخر هفته به مرکز استان سفر می‌کنند.
تدوین دیپلماسی اقتصادی توسط حوزه مدیریت شهری می‌تواند صورت بین‌المللی نیزبه خود بگیرد و در این بستر نیز می‌توان اقدام به گسترش مناسبات خواهرخواندگی و عقد قرارداد‌های اقتصادی، تبادل گردشگر و معرفی سرمایه‌گذار با کشور‌های همسایه را نام برد.

انتهای پیام/۱۰۰۰
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
0
0
آقا ی محترم حتما شما هم قصد دارید؟ در یک کار انتخاباتی شرکت کنید که این همه از خودت تبلیغات میزاری بس کن برادر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها