دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
رییس اداره پیشگیری از ایدز و کنترل بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت:
رییس اداره پیشگیری از ایدز و کنترل بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا ابتدای دی‌ماه سال 96 حدود ۳۶ هزار و ۵۷۱ مورد ابتلا به ویروس این بیماری تشخیص داده شده‌اند، گفت: ۵۰ درصد آنان در گروه سنی ۲۱ تا ۳۵ سال اتفاق افتاده است.
شناسایی 36 هزار و 571 بیمار ایدزی در کشور تا پایان دی‌ماه 96/ نیمی از مبتلایان به HIV بین 21 تا 35 سال دارند

به گزارش آوای خزر به نقل از وبدا، دکتر پروین افسر کازرونی امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جوان برگزار شد، با اشاره به برنامه استراتژیک کنترل و پیشگیری از ایدز، اظهار داشت: این مصوبه، مصوبه شورای عالی سلامت است و براساس آن ۱۱ استراتژی داریم که اولین و محوری‌ترین موضوع آن آموزش است و در همین راستا، آموزش و کسب مهارت برای جوانان و نوجوانان برای شناخت بیماری های آمیزشی و نحوه پیشگیری و رفتار سالم و انتقال ایدز بر اساس دستورالعمل استاندارد ارائه شده است.

رییس اداره پیشگیری از ایدز و کنترل بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت با بیان این که یکی از شرکای اصلی وزارت بهداشت در این برنامه، وزارت آموزش و پرورش برای گروه دانش آموزان و نوجوانان بود که برنامه‌های زیادی را پیش می‌برند، است، گفت: همچنین برای گروه نوجوانان جمعیت هلال احمر و برای جوانان با وزارت علوم تفاهم نامه‌های جداگانه ای امضا شد تا آموزش‌های لازم در خصوص این بیماری را ببینند و با نیروهای مسلح نیز تفاهم نامه‌ای برای آموزش سربازان در حین خدمت امضا شده است.

دکتر کازرونی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت، آموزش به نوجوانان و جوانانی است که به دلیل زمینه خانوادگی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارند یا به رفتار پرخطر گرایش دارند و آن را انجام می‌دهند که در این زمینه برنامه‌ای به نام باشگاه سلامت جوانان و نوجوانان اجرا می‌شود که در نظر داریم فعالیت‌های آن را گسترش دهیم و یکی از شرکای اصلی ما برای تعالی فرهنگی، روحانیون و رهبران مذهبی هستند و امیدواریم امسال بتوانیم اجرای این بخش از برنامه‌ها را در اولویت خود قرار دهیم.

دکتر کازرونی در خصوص آخرین آمار ابتلا به اچ آی وی/ایدز در کشور نیز توضیح داد و گفت: تا ابتدای دی‌ماه حدود ۳۶ هزار و ۵۷۱ مورد ابتلا به این بیماری تشخیص داده شده که ۵۰ درصد آن در گروه سنی ۲۱ تا ۳۵ سال اتفاق افتاده است .

دکتر کازرونی با بیان این که بیشتر موارد ابتلا به اچ آی وی/ایدز در سنین کمتر از ۱۵ سال به دلیل انتقال بیماری از مادر به کودک درگیر آن شده‌اند، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های ما در زمینه درمان افرادی که وارد مرحله ایدز شده‌اند، آغاز درمان به محض تشخیص است. چون درمان امروز به عنوان راهکاری برای پیشگیری محسوب می‌شود و فرد زندگی عادی‌تری خواهد داشت. علاوه بر آن با توجه به اینکه حجم ویروس در بدن بیمار کاهش پیدا می‌کند، از انتقال به دیگران نیز جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار