دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
قائم مقام وزیر کشور:
قائم مقام وزیر کشور در سفر به مازندران گفت: این استان می‌تواند در بخش صنایع کشاورزی، غذایی و تبدیلی پیشتاز باشد، خیلی به دنبال صنایع آلاینده در مازندران نروید زیرا صنایع غذایی و کشاورزی در استان معجزه می‌کند.
به گزارش آوای خزر از ساری، سید حسین هاشمی شامگاه امروز در دومین جلسه اقتصاد مقاومتی مازندران که در پلاژ بهزیستی خزرآباد ساری برگزار شد، با اشاره به خروج ترامپ از برجام با بیان اینکه به هیچ وجه نباید با مسائل موجود احساسی عمل کنیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب و مسئولان امر می‌دانند که چگونه با این مسائل روبرو شوند لذا باید با منطق، شجاعت و تدبیر پاسخ آنها را بدهیم.

وی افزود: ترامپ آنقدر حرفهای بی ربط زد که بلافاصله سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه اعلام کردند ما از برجام خارج نمی‌شویم و  با سیاست اروپا پیش می رویم نه با سیاست آمریکا.

قائم مقام وزیر کشور گفت: خروج آمریکا از برجام مبارک بود، 15 ماه برجام را نگه داشت اما در این مدت تمام مسیرها را بر ما بست، اکنون با خروج از برجام تکلیف ما مشخص شده است.

هاشمی با تأکید بر اینکه مردم را امیدوار کنید، اظهار داشت: برخی از اخبار باعث ناامیدی مردم است، ما ملت و کشور بزرگی هستیم، وقتی که انسجام درونی داشته باشیم؛ «نه ترامپ و بابای ترامپ» نمی‌تواند به کشور ضربه بزند زیرا مردم همانطور که در هشت سال جنگ تحمیلی با تمام وجود ایستادگی کردند اکنون نیز ایستادگی می‌کنند.

***

قائم مقام وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اقتصاد سالم اقتصادی است که بیش از 75 درصد آن از مالیات تامین شود، در دولت یازدهم این روند مثبت بود و سیاست دولت روحانی بسیار خوب است البته ما نمی گوییم مالیاتِ غیر واقعی بگیریم بلکه مالیاتی که حق هست، گرفته شود.

این مسئول بیان کرد: مازندران باید حرف اول را در کشاورزی و صنایع تبدیلی بزند زیرا توان آن را دارد و حتماً هم در صنایع تبدیلی کشاورزی و غذایی میتواند به راحتی رتبه اول کشور را به دست بیاورد، اراده که باشد، هر جا انسان حرکت کند موفق می شود.

وی با بیان اینکه معدن یک ثروت ملی خدادادی است و بیش از 79 ماده معدنی به علاوه نفت و گاز در کشور داریم، ادامه داد: خیلی از کشورها مثل ژاپن و کره جنوبی و اروپا این مواد معدنی را ندارند، در مازندران نیز به گفته استاندار مازندران به اندازه جدول مندلیف مواد معدنی داریم که باید از آنها استفاده کنیم ضمن اینکه «فرآوری» این مواد مورد نظر است؛ سیاست دولت یازدهم این بود که از خام فروشی به فرآوری برسیم.

هاشمی بیان کرد: وقتی صحبت از اقتصاد مقاومتی می‌شود این است که بالاترین قدرت خود را در اقتصاد ملی به کار بگیریم، معتقدیم تولید موفق این است که 20 تا 30 درصد آن به خارج صادر شود.

قائم مقام وزیر کشور گفت: ثروت عظیمی در استان داریم که باید از آنها به خوبی استفاده کنیم؛ به عنوان نمونه باید در بخش اکتشاف معادن ببینیم که چه چیزی در استان داریم و برای استان ایجاد اشتغال کنیم.

وی با بیان اینکه بروکراسی اداری بسیاری از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را آزار می دهد، افزود: نباید سرمایه‌گذار ما در پیچ و خم‌های ادارات گرفتار شود، کار فرمانداری، استانداری و بخشداری این است که کمک کنند، ایجاد بروکراسی در مسیر کارآفرین معنی ندارد.

هاشمی اظهار داشت: در شرایط فعلی وظیفه اسلامی و شرعی این است با کسی که بخواهد در مسیر کارآفرینان کوچکترین مزاحمتی ایجاد کند با آن برخورد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اجازه ندهید اختلاف به هیچ وجه در مسیر شما تاثیر داشته باشد، افزود: از حاشیه‌سازی دوری کنید، مازندران با استعدادی که دارد می‌تواند در بخش کشاورزی و صنایع غذایی و لبنی معجزه کند؛ این استان به‌قدری دارای استعدادهای ذاتی است که آن را با هلند مقایسه می‌کنند.

هاشمی بیان کرد: این استان می‌تواند در بخش صنایع کشاورزی، غذایی و تبدیلی پیشتاز باشد، خیلی به دنبال صنایع آلاینده در استان نروید زیرا حیف است، خیلی در این زمینه شعار می‌دهند، در حالیکه صنایع غذایی و کشاورزی در استان معجزه می‌کند و اشتغالزایی بالایی دارد، لذا باید به سمت این صنایع بروید.

وی ادامه داد: آبیاری تحت فشار و تغییر الگوی کشت در استان را انجام بدهید، کشور خشکسالی هستیم زیرا میزان بارش‌ها 40 درصد کمتر از قبل شده است، باید فکر کنیم زیرا نمی‌توانیم بنشینیم و تماشا کنیم، صرفه‌جویی در آب، برق، بنزین و گاز و همچنین اصلاح شبکه‌های فرسوده را اگر انجام بدهیم؛ یعنی اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: انصافاً استانداران در بخش اقتصاد مقاومتی تلاش مضاعفی انجام می‌دهند، برای هر استانی نیز وزیر معین و استان معین در نظر گرفته شده است؛ البته تجربیات من می‌گوید که این استان نیازمند سایر استانهای کشور نیست زیرا نیروهای خوبی دارد.

وی در پایان خطاب به مدیران با بیان اینکه شما باید با کار و تلاش کارنامه درخشانی را در استان به یادگار بگذارید، گفت: این مهم نیست که چه مدت در یک پست بمانید؛ وقتی از آن سمت کنار می‌روید، قضاوت از شما آغاز میشود، مردم شما را قضاوت می‌کنند و ممکن است بگویند حیف شد رفت و یا خوب شد رفت! لذا ارتباط خود را با مرم زیاد کنید از صاحبان فکر نظر بخواهید، از امکانات دانشگاهها و توانمندی اساتید استفاده کنید.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار