دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به آوای خزر اعلام کرد
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ثبت نام 30 هزار دانش‌آموز این استان در 168 تشکل مردم‌نهاد گفت: برنامه جامع سمن‌های دانش‌آموزی تا پایان سال تحصیلی جاری تدوین می‌شود.
برنامه جامع سمنهای دانش آموزی در حال تدوین است/ ثبت نام 30 هزار دانش آموز در سمنها

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، محمد شعبانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته تربیت اسلامی(8 تا 15) اسفندماه در اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه برگزاری این هفته برای آن است که بخش تربیتی مدیریت شود نه اینکه به آموزش و پرورش واگذار شود، بنابراین "تربیت" مفاهیم عام و خاص دارد و نقش همه آنها در سند تحول دیده شده است.

وی ادامه داد: افرادی که مسئولیت پرورشی و فرهنگ سازی دارند؛ مکلف هستند از همه عوامل تاثیرگذار در مدرسه در فرآیند تربیت دانش آموزان استفاده کنند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بیش از 700 مشاور در مدارس داریم، بحث پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی را مهمترین و حساس ترین موضوع در حوزه پرورشی و تربیتی علام کرد.  

شعبانی بزرگترین چالش موجود در حوزه پرورشی را نیروی انسانی عنوان و خاطرنشان کرد: شاید در سه تا چهار سال آینده نیمی از مربیان پرورشی بازنشسته می شوند و به شدت با کمبود این نیرو مواجه ایم.

وی با اعلام اینکه حدود 4 هزار مدرسه در مازندران داریم، بیان کرد: در حال حاضر حدود 1800مربی پرورشی در مدارس استان فعال و 1200 نفر معاون پرورشی هستند، اکنون 200 مربی پرورشی نیاز داریم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران از فعالیت نیمی از دانش آموزان در تشکلهای دانش آموزی و شرکت حدود 120 هزار دانش آموز در رشته های مختلف فرهنگی هنری خبر داد که در سامانه همگام ثبت می شود و در این سامانه در واقع میزان رغبت دانش آموزان مشخص می شود.

شعبانی درباره برنامه های هفته امور تربیتی اظهار کرد: نمایشگاه فعالیتهای امور تربیتی در شهرستانها و برگزاری همایش فعالان امور تربیتی در 13 اسفندماه ازجمله برنامه های ماست، البته در سالجاری با تغییر رویکردهای تربیتی از بخشی نگری به جمعی نگری و از کمی نگری به کیفی نگری سعی شده است روند جدیدی را در حوزه امور تربیتی داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال آوای خزر درباره آخرین وضعیت و کیفیت عضوگیری دانش آموزان در 186 سمن استان بیان کرد: 100 هزار برگه عضویت در سمنها برای 540 هزار دانش آموز توزیع شده است و تاکنون 30 هزار نفر ثبت نام کردند.
 
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران از راه اندازی به زودی سامانه سازمانهای مردم نهاد دانش آموزی خبر داد و گفت: قصد داریم برای آموزش حرفه ای دانش آموزان عمل کنیم به همین دلیل در بخش بعدی تشکیل کمیته اندیشه ورز را داریم.

شعبانی با اعلام اینکه به دنبال تشکیل یک تیم هشت نفره از "سرسمنها" هستیم، افزود: تا پایان سال تحصیلی جدید یک جشنواره شاخه دانش آموزی سمن ها و برنامه آموزشی نیز از طرف سمنهای استان برای دانش آموزان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه به دنبال تدوین برنامه جامع برای سمنهای دانش آموزی هستیم، اظهار کرد: این برنامه تا پایان خردادماه نوشته می شود و بررسی خواهد شد که کدام سمنها می توانند تاثیرگذار بوده و فعالیت کامل داشته باشند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: فقط سمنهای فعال می توانند برای سال تحصیلی آینده فعالیت کنند وگرنه حتی سمنهای نیمه فعال را نمی پذیریم.

شعبانی در پایان گفت: نهادهای فرهنگی باید وحدت رویه بیشتری داشته باشند، اکنون نرخ انسجام در بین نهادهای مرتبط در امر فرهنگی پایین است که اگر این نرخ بالا رود، موفقیتهای بهتری در امور تربیتی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار