دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
رپورتاژ آگهی/
اگر قصد دارید در بابل یا بابلسر ساکن شوید، نکات زیر را در انتخاب محل زندگی رعایت کنید.

نکات طلایی انتخاب محل زندگی مناسب در بابل و بابلسر

تغییر محل زندگی بسته به هر شخصی متفاوت است. ممکن است برخی بخواهند در یک شهر شمالی ساکن شوند تا از آب‌وهوا و مناظر طبیعی آن لذت ببرند. عده‌ای هم توانایی پرداخت اجاره و هزینه‌های گران قیمت در شهر‌های بزرگ را ندارند. از این رو شهر‌های شمالی و خوش آب‌وهوا می‌تواند انتخاب مناسبی برای آن‌ها به شمار بیاید. اما مهاجرت یا ساکن شدن برای مدتی در شهری دیگر به راحتی مقدور نیست. چرا که باید تمامی جنبه‌های لازم را برای انتخاب محل مناسب را بررسی کرد. شهر بابل و بابلسر جزو شهر‌های پرجمعیت و مهاجرپذیر محسوب می‌شوند. اگر قصد دارید در بابل یا بابلسر ساکن شوید، نکات زیر را در انتخاب محل زندگی رعایت کنید.

 

چه میزان دسترسی به فضای سرسبز می‌خواهید؟

مازندران مخصوصا شهر‌های بابل و بابلسر تلفیقی از فضا‌های سرسبز و مدرن شهری هستند. اینکه در مهاجرت یا اسکان موقت خود در نظر داشته باشید که می‌خواهید در نزدیکی دریا، جنگل یا حتی شهر باشید نکتهٔ  بسیار مهمی است. چرا که بافت بومی هر منطقه متناسب با میزان مدرن شدن آن، متفاوت خواهد بود. البته عده‌ای برای راحتی و نزدیک بودن به مراکز شهری، ترجیح می‌دهند در مرکز شهر ساکن شوند. اینگونه دغدغهٔ برآورده شدن نیاز‌های روزمره را کمتر خواهند داشت. هرچند شهر‌های بابل و بابلسر به دلیل خاصیت توریستی بودن از امکانات قابل توجهی برخوردارند؛ اما روستا‌های اطراف آن که سهم بیشتری از فضای سرسبز را خواهند داشت طبیعتا دسترسی کمتری به امکانات شهری دارند.

آب‌وهوایی معتدل یا شرجی؟

یکی از جذابیت شهر‌های شمالی، متغیر بودن آب‌وهوای هر منطقه با یکدیگر است. درست است که اغلب هوای شرجی در شهر‌های شمالی مشهود است؛ اما همین دو شهر نزدیک به هم (بابل و بابلسر) هرکدام به میزان نزدیکی به دریا، جنگل و کوه در میزان شرجی بودن متفاوتند. در نتیجه لازم است قبل از مهاجرت و اسکان به این شهر‌ها دقت کنید و میزان تفاوت دما در هر نقطه از شهر را مشاهده و حس کنید. حتی ممکن است تصور کنید دمای شرجی بابلسر با حال‌وهوای شما سازگار نیست، در حالی که پس از سفر به آن منطقه نه تنها مشکلی نداشته باشید، بلکه همان هوایی باشد که می‌خواهید. البته تغییر میزان شرجی بودن هوا در شهر‌های شمالی مانند بابل و بابلسر در فصل‌های گرما بیشتر احساس می‌شود. پس بهترین زمان برای مسافرت و انتخاب آب‌وهوای مناسب، تابستان خواهد بود.

خانه یا ویلای مناسب، از کجا پیدا کنیم؟

بسیاری از مردم برای مهاجرت به شهر دیگر یا حتی سفر چند روزه مشکل انتخاب و پیدا کردن محل زندگی مناسب را دارند. البته مدتی‌ست که سایت

divar.ir این امکان را برای تمامی مردم ایران فراهم کرده تا به هر شهر شمالی که می‌خواهند سرک بکشند و از وضعیت ویلا‌ها و خانه‌های آنان مطلع شوند. دیوار برای تمامی شهر‌های شمالی صفحه‌ای ایجاد کرده که خانه‌های قدیمی و ویلا‌های مناسب برای فروش و اجاره در آن قرار داده شده است. به طور مثال اگر می‌خواهید در نوشهر خانه‌ای بخرید، می‌توانید از لینک روبه‌رو استفاده کنید. همچنین

دیواربابل و بابلسر نیز به صورت جامع مکان‌های مناسب برای زندگی در این شهر‌ها را لیست کرده‌اند. از این رو برای مسافرت یا خرید خانه در شهر‌های شمالی مخصوصا بابل و بابلسر دچار سردرگمی نخواهید شد. مزیت اصلی سایت دیوار این است که می‌توانید از سطح قیمت‌ها و امکانات هر محله و خانه به صورت آنلاین باخبر شوید. این امکان برای افرادی که وقت کافی برای جستجوی حضوری ندارند، بسیار مناسب است.

 

نکات طلایی انتخاب محل زندگی مناسب در بابل و بابلسر

دسترسی به امکانات رفاهی و اجتماعی

افرادی که به شهرهای شمالی مانند بابل و بابلسر مهاجرت یا سفر می‌کنند، اهداف متفاوتی دارند. برخی می‌خواهند مدت کوتاهی را در یک منطقهٔ‌ خوش آب‌وهوا سپری کنند و برخی دیگر قصد سکونت دائمی دارند. به هرحال بسته به شرایط‌ مختلف، دسترسی به امکانات اولیهٔ رفاهی در شهرها می‌تواند اولویت پیدا کند. در نتیجه در نظر داشته باشید که متناسب با مدت اقامت خود، منطقه‌ای را انتخاب کنید که دسترسی به امکانات اولیه مانند بیمارستان، رستوران،‌ مدرسه و وسایل عبور و مرور فراهم باشد.

 کلام آخر

دو شهر بابل و بابلسر مهاجرپذیرتر از دیگر شهر‌های شمالی مازندران هستند. از این رو انتخاب محل زندگی مناسب در این شهر‌ها حائز اهمیت است. به طوری که قبل از سفر و مهاجرت باید لیستی از نیاز‌ها و شرایط نوشته شود. سپس متناسب با اولویت‌های اصلی به جستجوی خانه یا ویلا پرداخته شود. بهترین راه برای انتخاب محل زندگی مناسب و بدست آوردن دید تقریبی از شرایط، سایت دیوار است. چرا که آگهی‌های فروش و اجاره برای تمامی شهر‌های شمالی در این سایت وجود دارد. بدین صورت می‌توان قبل از هر چیزی به سایت دیوار سر زد تا میزان دسترسی هر خانه یا ویلا را به شهر یا مناظر طبیعی و قیمت آن‌ها جویا شد.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار