دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
گزارش/
باران سیل‌آسا و برف و کولاک که 25 استان کشور را درگیر کرده بود سبب کاهش 5 تا 6 درصدی گردشگر به استان‌های توریستی کشور شد اما این ارقام به‌خوبی نشان می‌دهد که گردشگران واقعی هر طوری که هست به دل طبیعت و مناطق تاریخی می‌زنند، بنابراین در شرایطی که کشور درگیر سیل و برف و رانش بوده اما همچنان موج سفرها ادامه داشته است؛ این یعنی افزایش علاقه‌مندی به سیر و سفر و یک موفقیت در حوزه گردشگری که مازندران رکورددار آن است!
سیل، سفرها را 5 درصد کاهش داد/ مازندران همچنان رکورددار سفر در سیل

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، با وجود باران سیل آسا و خسارات زیادی که به مازندران وارد شد اما این استان همچنان مقصد نخست گردشگری است و مسافران و گردشگران هر طوری هست تلاش دارند خود را از ترافیک جاده‌های مواصلاتی نجات داده و از طبیعت دلفریب و زیبای مازندران بهره‌مند شوند.

مازندران بی‌تعارف مقصد مهم گردشگری داخلی است، هر گردشگر اهدافی از سفر دارد، خواه برای تفریح و دیدار با دوستان و آشنایان باشد یا برای تجارت، اما همه آنها به دنبال منافع مشترکی هستند؛ این منافع در فرار از روزمره‌گی‌ها، دستیابی به تجربیات و رسیدن به آرامش و آسایش است و مازندران با جاذبه‌های بی‌نظیر خود محلی برای رسیدن به آرامش و دور شدن از مسائل روزمره است.

***

ظرفیت اقامتی استان مازندران یک میلیون و 230 هزار و 197 نفرشب است که هر چند برای این استان گردشگرپذیر رقم بالایی نیست اما می‎تواند پاسخگوی بخش زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی باشد.

یکی از برنامه‌های خوبی که در این استان در نظر گرفته شده توجه به بومگردی است که در همین راستا نیز تاکنون 121 فقره پروانه اقامتگاه‌های بوم‌گردی صادر شده است.

علیرغم سیلاب و برف و کولاک که به نظر می‌رسید از میزان گردشگران استان بکاهد اما کاهش بین 5 تا 6 درصدی گردشگر آنهم به دلیل شرایط جوی حاکم بر سراسر کشور و از جمله مازندران رقم قابل بحثی نیست، چه اینکه مازندران تا امروز همچنان رتبه نخست سفرهای داخلی را به‌خود اختصاص داده است و کرمانشاه در رتبه دوم قرار دارد.

براساس اعلام ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، تعداد مسافر مقیم تا ظهر روز 9 فروردین‌ماه از 10 میلیون نفرشب اقامت فراتر رفته است، بنابراین مازندران باوجود شرایط نامساعد جوی که از آغازین روز نوروز تاکنون بصورت پراکنده ادامه دارد؛ روزانه دست کم 800 هزار نفرشب اقامت داشته است.

سیل، سفرها را 5 درصد کاهش داد/ مازندران همچنان رکورددار سفر در سیل

آمار اعلام‌شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است اما نکته حائز اهمیت این است که تعداد بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و گردشگری و دست‌ساز 7 میلیون و 125 هزار و 342 نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته است.

این رقم نشان می‌دهد که هوای سرد و بارانی مازندران ذائقه گردشگران را از جنگل و دریا و دشت به سمت موزه‌ها و سایت‌موزه‌ها برده است. بطوری که در 19 موزه مازندران طی 12 روز گذشته حدود 107 هزار گردشگر داخلی و 421 گردشگر خارجی بازدید داشتند. در مجموع مازندران نشان داد که در هر شرایطی رکورددار سفر است حتی در سیل و کولاک.

به گزارش آوای خزر، براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی مازندران، آسمان این استان تا روز 12 فروردین همراه با باران در دشت و برف در ارتفاعات است و اختصاصاً در روز طبیعت آسمانی بهاری با بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ 1354

اخبار مازندران

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار