دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اعلام کرد
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: سیل اخیر در مازندران بیش از 10 میلیارد تومان به بخش میراث فرهنگی استان خسارت وارد آورد.
سیل در مازندران بیش از 10 میلیارد تومان به بخش میراث فرهنگی خسارت زد

مهدی ایزدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: در سیل اخیر 40 اثر تاریخی در معرض خطر استان تخریب شد که بخش اصلی شامل پل‌ها و محوطه‌های تاریخی شناخته شده و ثبت شده هستند.

وی با بیان اینکه در مناطق بالادست و ارتفاعات نیز خسارتهایی داشتیم، افزود: یکی از آنها در منطقه بلده - روستای نوج - تکیه نوج و دیگری نیز تکیه تاکار و دیگری خسارت به بافت روستای یوش به‌عنوان اولین روستای ثبت‌شده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: بیش از 300 خانه، مکان تاریخی و مذهبی در بافت باارزش این روستا آسیب حدی دید که برآورد مالی کارشناسان ما در روستای یوش بیش از 3 میلیارد تومان است.

ایزدی بیان کرد: کاروانسرای سنگی کندوان چالوس، تاسیسات گردشگری میرود و تپه تاریخی سرخ‌دشت بابلسر، منطقه تفریحی توسکاچشمه، حمام‌های تاریخی در روستاهای اوارد، لمراسک و ریحان‌آباد، گلوگاه، عمارت افغان‌نژاد و گوهرتپه بهشهر، بنای امام‍زاده اوسا و تاسیسات گردشگری روستای حسین‌آباد میاندرود، زیرساخت محور گردشگری دو هزار و سه هزار تنکابن، مقبره درویش فخرالدین موزیرج و مقبره درویش یوسف در بابل، زیرساخت منطقه نمونه جوارم، نمایشگاه و دو کارگاه صنایع دستی سوادکوه، پل شاهپورپف کیجاپل، کارگاه صنایع دستی لفور و پل شاه‌عباس شیرگاه در سوادکوه شمالی ازجمله آثاری است که در سیل اخیرآسیب دیدند.

وی ادامه داد: باغ 33 هکتاری، قلعه مارکو و پل تاریخی منسوب به صفوی در رامسر، کاخ جهان‌نما، پل تاریخی، حمام قاجاری و حمام صفوی فرح‌آباد ساری، تکیه قدیمی نوج، بقعه شاهرضا سلطان ناتل و بقعه سید فضل‌الله نور، پل جنید، مدرسه مری سیمرغ، پلهای جنید، لاک پل و سنگ پل و افراکتی در قائمشهر، بقعه امامزاده عبدالله و آب انبار اطرب، کارگاههای صنایع دستی در روستاهای استخرپشت، زروم، سفیدکوه، آکرد، فریمک در نکا از دیگر آثار میراثی و محوطه‌های تاریخی و باستانی مازندران است که در سیلاب‌های اخیر مازندران دچار خسارت شد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران مجموع آسیب‌های وارده به اماکن تاریخی و میراثی استان را بیش از 10 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: کار آواربرداری و شستشو در اماکن خسارت دیده در حال انجام است و در صورت تأمین اعتبار بازسازی آغاز می‌شود.


اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار