دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۶

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

نیاز ایران: ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا
رییس جمهور روحانی  با بیان اینکه حدود ۲۰۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم گفت که قیمت واکسن داخلی هنوز مشخص نشده و مبنای محاسبه قیمت، ریالی است و ارزی نیست . روحانی همچنین خبر داد که هم واکسن برکت مجوز تزریق گرفته است، هم واکسن پاستور.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت رو ۵ تیر ۱۴۰۰ اعلام کرد: با فوت ۱۲۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۸۳ هزار و ۷۱۱ نفر رسید.

بازگشت به پارامتر‌های اصلی برجام دشوار می شود؟
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درحالیکه ۶ دور از مذاکرات برای بازگشت این کشور به توافق هسته ای گذشته و توافقی صورت نگرفته، گفت: اگر این شرایط ادامه پیدا کند، اگر آنها (ایران) به چرخش سانتریفیوژهای پیچیده تر در سطح بالاتر ادامه دهند به نقطه ای می رسیم که بازگشت به پارامترهای اصلی توافق هسته ای به صورت عملی بسیار دشوار خواهد شد.

ثبت داده‌ها تعهد ایران به آژانس نیست
غریب‌آبادی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین بامداد شنبه در پیامی توییتری نوشت که اقدام ایران در ثبت داده‌ها، تصمیمی سیاسی بوده و نباید به عنوان تعهدی در رابطه با آژانس بین‌الملی انرژی اتمی در نظر گرفته شود.

جهانپور: هفته‌ای یک یا دو کشور درخواست خرید واکسن ایرانی می دهند
جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: که مکرر به صورت هفتگی درخواست‌هایی از کشورهای مختلف دنیا مبنی بر خرید واکسن ایران وجود دارد، اما طبیعتا تولید داخلی در ماه‌های اولیه بیشتر مصروف واکسیناسیون در داخل کشور خواهد شد، اما این آمادگی وجود دارد که هم به صورت تولید مشترک و انتقال فناوری در کشورهای مختلف، واکسن ایرانی انتقال پیدا کند و هم اینکه مازاد بر مصرف و ظرفیت واکسیناسیون کشور هم در اختیار کشورهای دوست، همسایه و بعد سایر کشورها قرار گیرد.

۲۲ سال و ۶ ماه حبس برای قاتل جورج فلوید
پلیس عامل قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکا به ۲۲ سال و نیم حبس محکوم شد. قتل جورج فلوید موجب گسترش اعتراضات سراسری در آمریکا و سایر مناطق جهان علیه رفتارهای خشن و نژادپرستانه پلیس شده بود.

قصاص پدر مرتکب قتل فرزند منتفی است
مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به لایحه "تشدید مجازات پدر مرتکب قتل فرزند" و با بیان اینکه در کلیه نشستهای فقهی حقوقی، قصاص پدر منتفی اعلام شد و حداکثر ۱۰ سال حبس قطعی خواهد بود، گفت: مجازات تعیین شده کافی نیست، اما تبصره‌هایی که منجر به بازدارندگی و پیشگیرانه تنظیم شده‌اند مفید هستند. باید در صورت تصویب، بر اجرای این قانون نظارت کرد و قوه قضاییه گزارش مبسوطی جهت تنویر افکار عمومی به جامعه ارائه کند.

آغاز موج پنجم کرونا در ایران
پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه موج پنجم کرونا در کشور شروع شده است، گفت: ویروس جدیدی که در حال چرخش است به احتمال زیاد ویروس هندی دلتا است و سرایت پذیری آن بسیار شدید بوده و هر شخص بیمار می‌تواند 8 تا 12 نفر را درگیر کند.

مخفی کاری درباره ۱۴۰ بشقاب پرنده؟
تارنمای خبری «هیل» نوشت: بنابر یک گزارشی که روز جمعه از حالت محرمانه خارج شده تائید می کند که دولت آمریکا از سال ۲۰۰۴ میلادی بیش از ۱۴۰ گزارش درباره اشیا پرنده ناشناخته دریافت کرده است. نظرسنجی مشترک «هیل و موسسه نظرسنجی هریس ایکس» که در این مورد به عمل آمده نشان می دهد، ۷۰ درصد از شهروندان آمریکایی بر این باورند که دولت آمریکا تمامی حقایق درباره اشیا پرنده ناشناخته موسوم به «یوفو» (UFO) را به اطلاع عموم مردم نمی رساند. نشریه آمریکایی یو.اس.ای تودی نیز با پرداختن به این خبر نوشت: دولت فدرال آمریکا با توجه به انتشار گزارش پنتاگون درباره وجود و رویت اشیا پرنده ناشناخته، برخی از پرسش ها را بی پاسخ گذارده است. از جمله اینکه آیا حیات فرا زمینی وجود دارد؟ آیا تهدید امنیتی با وجود چنین موجوداتی احساس می شود؟ درگذشته چه تحقیقات و مطالعاتی درباره این پدیده صورت گرفته و قرار است چه اقداماتی برای بررسی این پدیده صورت گیرد؟

حمایت وزیر بهداشت از توییت «پفیوز» جهانپور
سعید نمکی در واکنش به توییت کیانوش جهانپور، اظهار کرد: دکتر جهانپور عزیز به دلیل خسته شدن از برخی‌ از این افراد توییتی زد که من گفتم چرا خود را به دردسر می‌اندازی، برخی‌ها به دنبال این هستند که ما را اذیت کنند. وی گفت: من وقتی وارد وزارت بهداشت شدم بر تولید داخل تاکید کردم و گفتیم اگر محصولی تولید داخل دارد کسی اجازه واردات ان را ندارد‌. ما از بخش خصوصی پاکیزه‌‌ای که داریم و پس از مدت‌ها هنوز ارزشان تامین نشده است متشکریم ولی عده‌ای فکر کردند از این نمد کلاهی می‌توانند بسازند و هرچه می خواستند گفتند ولی ما با کمال خونسردی از کنار این اراجیف رد شدیم.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار