دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

اشرف غنی به طالبان: از عراق، یمن و سوریه عبرت بگیرید
رئیس جمهوری افغانستان به طالبان تاکید کرد تا از عراق، سوریه و لیبی درس عبرت بگیرند و با کنار گذاشتن خشونت به روند صلح بپیوندند. در آستانۀ تکمیل‌شدن روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، رییس‌جمهور غنی گفت که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیشنهاد او بود. او در این باره افزود: «آیا امریکایی‌ها را به عزت از افغانستان بیرون کردم یا نه؟ کی من گفتم آمریکایی‌ها باشند؟ هفت سال پیش نگفته بودم که آمریکایی‌ها بیرون می‌روند؟ دو سال پیش به رییس‌جمهور ترامپ ننوشتم که نیروهایت را از افغانستان بیرون ببر؟»

وعده محقق نشده؛ سرعت واکسیناسیون همچنان بسیار پایین است
در ۸۸ روز گذشته به‌طور متوسط روزانه ۷۱ هزار و ۱۸۳ دوز واکسن تزریق شده است. این در حالی است که روز گذشته وزیر بهداشت تأکید کرده بود که از شنبه (۱۹ تیر) میزان تزریق روزانه به ۴۰۰ هزار دوز می‌رسد.


حمله موشکی مجدد به پایگاه آمریکا در  سوریه
منابع خبری از حمله موشکی مجدد به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در شرق سوریه خبر دادند. کانال تلگرامی «صابرین نیوز» نوشت که پس از اصابت موشک به این پایگاه آمریکایی، ستون‌هایی از دود در آسمان برخاست. برخی منابع عربی بامداد دیروز هم از وقوع حمله راکتی به پایگاه نظامیان ائتلاف آمریکایی در داخل پایگاه نفتی کنیکو در استان دیرالزور، نزدیک مرز عراق و سوریه است خبر دادند. کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز نوشت: «۴ موشک مستقیماً به پایگاه کنیکو برخورد کردند».

آخرین امار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۲۰ تیر ۱۷هزار و ۶۶۴ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۸۲۱ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران به سه میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۵۰ نفر رسید. همچنین ۱۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۸۵۹ نفر رسید.

آغاز ثبت‌نام واکسیناسیون ۶۵ ساله ها
ثبت‌نام واکسیناسیون علیه کرونا برای افراد بالای ۶۵ سال یعنی متولدین ۱۳۳۵ و قبل از آن در سامانه salamat.gov.ir آغاز شد. در مرحله اول، واکسیناسیون افراد ۶۸ سال به بالا با ارسال پیامک از دوشنبه آغاز می‌شود.

طالبان: بیعت نکید، از دین خارج شده اید
یک عضو ارشد طالبان بعد از تصرف ولایت تخار افغانستان، در یک سخنرانی عدم بیعت با امیرالمومنین این گروه تروریستی را مساوی با خروج از دین دانست. وی گفت: هرکس با امیرالمومنین شیخ ‌هبه‌الله بیعت نکند حتی اگر اهل نماز و روزه هم باشد از اسلام خارج است. این عضو ارشد طالبان از حاضران در جلسه سخنرانی خواست سخن او را به گوش همه برسانند تا تمام مردم با امیرالمومنین شیخ‌ هبه‌الله بیعت کنند.


ماجرای آتش زدن یک خودرو مقابل دادگستری
شامگاه شنبه تصاویر و فیلمی از آتش گرفتن یک خودرو مقابل مجتمع حقوقی و کیفری اراک در فضای مجازی استان مرکزی منتشر شد و فردی که ادعا می‌شد صاحب خودرو است، مقابل این مجتمع در حال فریاد بود. رئیس کل دادگستری استان مرکزی حجت الاسلام " عبدالمهدی موسوی " در این باره گفت: بر اساس تحقیقات اولیه، نامبرده دارای پرونده های متعددی در مجموعه دادگستری اراک بوده که هیچ کدام مفتوح یا در مرحله اجرای حکم نیستند و همه مختومه شده اند. تنها یک پرونده در شوراهای حل اختلاف اراک علیه وی دایر بر مطالبه مطرح و در حال رسیدگی است. حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: این فرد محجور و دارای پرونده سرپرستی در واحد سرپرستی دادسراست. وی بیان کرد: به علت خطرناک بودن وی و حالات خطرناک نامبرده، دستور اعزام و بستری وی در بیمارستان امیرکبیر صادر شد.

تکذیب فوت یک شهروند بعد از دریافت واکسن ایرانی
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان طی اطلاعیه‌ای فوت شهروند زاهدانی به دلیل دریافت واکسن کوو برکت را تکذیب و اعلام کرد: ساعاتی پیش توییتی منتشر شد که مدعی است یک از هموطنان بلوچ بنام محمد نور اربابی ۷۱ ساله در روز ۱۶ تیرماه واکسن کووبرکت را دریافت و پس از ۲۴ ساعت از تزریق واکسن در روز ۱۷ تیر فوت کرده است. برای اثبات دروغ بودن این خبر کافیست بدانیم در تاریخ ۱۶ تیر هنوز تزریق واکسن کوو برکت در سیستان و بلوچستان شروع نشده بود و تزریق این واکسن در روز ۱۷ تیر، بصورت نمادین برای استاندار سیستان و بلوچستان معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این استان و چند تن از خانواده محترم شهدا شروع شد و طبیعتا فوت این هموطن عزیزمان ارتباطی با واکسن کووبرکت نداشته است. اطلاعات افرادی که تاکنون واکسن دریافت کرده‌اند نیز کاملا موجود و محفوظ است و با وجود تزریق بیش از چهار هزار دز از این واکسن در شهر زاهدان، نه تنها موردی از فوت اتفاق نیافتاده بلکه حتی عارضه جدی نیز گزارش نشده است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار