دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
هواداران سرخابی های پایتخت بیش از هر زمان دیگر نگران وضعیت تیم‌شان در فصل نقل و انتقالات هستند.

به گزارش آوای خزر، فصل نقل و انتقالات همواره دورانی پر از بیم و امید برای هواداران فوتبال است. هوادارانی که آرزو دارند تا در دوران تعطیلی مسابقات، تیم های محبوب شان بهترین عملکرد را در یارگیری داشته باشند و بتوانند با قدرت به مسابقات بازگردند و به موفقیت برسند. در این میان، حفظ و نگهداری اسکلت تیم و تمدید قرارداد بازیکنانی که فصل گذشته در تیم حضور داشته اند، به اندازه جذب بازیکنان جدید ضروری است چرا که با ایجاد ثبات و سپس تقویت تیمی است که یک مجموعه فوتبالی امکان موفقیت را می تواند داشته باشد.

در این میان دو باشگاه پر طرفدار استقلال و پرسپولیس که باید یک ماه دیگر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان خود بروند، سخت در تلاشند که بتوانند ستاره های فصل پیشین خود را حفظ کنند. در ادامه مروری خواهیم داشت بر وضعیت تمدیدی های سرخابی های پایتخت در روزهای داغ نقل و انتقالات.

 

استقلال

پس از اینکه آبی ها با فرهاد مجیدی فصل را بدون جام و با شکست در فینال جام حذفی و همچنین سومی در لیگ برتر به پایان رساندند، حالا باید خود را برای فصل آینده آماده کنند. فصلی که فرهاد مجیدی برای اولین بار می خواهد تیمش را خودش ببندد و در وهله اول، خواهان تمدید قرارداد اکثر بازیکنان فعلی اش شده. بازیکنانی نظیر حسین حسینی، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، ارسلان مطهری و داریوش‌ شجاعیان قراردادشان با باشگاه به پایان رسیده و آبی ها برای حفظ استخوان بندی خود چاره ای جز تمدید قرارداد با آن ها ندارند. با همه این اوصاف چند بازیکن استقلال در پیغامی به این باشگاه عنوان کرده اند که ابتدا باید مطالبات فصل گذشته شان پرداخت شده و تسویه حساب کامل با آن ها انجام بگیرد و سپس قرارداد خود را با باشگاه تمدید کنند.

بیشتر بازیکنان استقلال ۶۰ درصد از قرارداد خود را دریافت کرده اند که با این شرایط باشگاه استقلال باید برای تمدید قرارداد با آن ها مشکلات مالی را حل کرده و سپس قراردادهای جدید را به امضا برساند. مشکلات مالی ای که البته به نظر حل شدنی نمی آیند. علی رغم ادعای رسانه رسمی باشگاه استقلال مبنی بر برگزاری جلسات با بازیکنان و مدیربرنامه های آن ها جهت تمدید قرارداد، خبرهایی که از باشگاه استقلال بیرون می آید حاکی از این است که حساب بانکی آبی ها خالی است و آن ها توان مالی برای تسویه حساب و تمدید و انعقاد قرارداد با بازیکنان جدید ندارند و همین مسئله شرایط را برای آن ها بسیار پیچیده کرده است. در این میان، جدایی بازیکنانی نظیر میلیچ، دیاباته و محمد نادری از جمع استقلالی ها قطعی شده و ارسلان مطهری هم روز گذشته با انتشار پستی در اینستاگرامش تلویحا خبر از جدایی خود داد.

این در حالی است که استقلال باید روز 22 شهریورماه در دیداری حساس و سخت به مصاف تیم الهلال عربستان برود و با شرایط موجود، مشخص نیست که آبی ها در آن مسابقه با چه توان و قدرتی بتوانند پا به زمین بگذارند.

تمدید ستاره‌ها، تمدید موفقیت

 

پرسپولیس

پرسپولیس درحالی به قهرمانی لیگ بیستم رسید و به پنجمین قهرمانی متوالی اش دست یافت که قرارداد شش بازیکن تیمش به پایان رسیده حالا هواداران این تیم منتظر هستند تا قرارداد مهره های مورد نظر یحیی گل محمدی تمدید شود.
یکی از بازیکانی که قراردادش با باشگاه به پایان رسیده بود محمدحسین کنعانی زادگان بود که در شب جشن قهرمانی خبر از جدایی اش از جمع قرمزها داد. به غیر از کنعانی، قرارداد احمد نوراللهی، امید عالیشاه، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری و وحید امیری هم به پایان رسیده و باشگاه تا به حال نتوانسته قرارداد آن ها را تمدید کند.
از قرار معلوم این بازیکنان به باشگاه اعلام کرده‌اند که باشگاه ابتدا باید مطالبات فصل گذشته آنها را تسویه کند و بعد برای تمدید اقدام شود.

بازیکنان پرسپولیس ٢۵ درصد از اصل قرارداد فصل گذشته خود را طلبکار هستند و در کنار آن آپشن‌هایی نظیر قهرمانی، صعود به لیگ قهرمانان آسیا و رضایت سرمربی هم به این طلب اضافه می‌شود که با احتساب این آپشن‌ها طلب بازیکنان چیزی حدود 40 درصد است.

با این حال از گوشه و کنار اخباری به گوش می رسد که ممکن است یحیی از جمع 5 بازیکنی که به آن ها اشاره شد، دو یا سه بازیکن را در جمع نفراتش نگه ندارد. البته این موضوع بستگی به عملکرد نقل و انتقالاتی پرسپولیس و خرید بازیکنان جدید دارد و یحیی منتظر است ببیند چه نفراتی به تیم اضافه خواهند شد تا در خصوص تمدیدی ها تصمیم نهایی اش را بگیرد.

پرسپولیس هم به عنوان یکی از نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا روز 23 شهریور در شهر دوشنبه به مصاف تیم استقلال تاجیکستان خواهد رفت./عرفان حاج بابایی

تمدید ستاره‌ها، تمدید موفقیت

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار