دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
رپورتاژ آگهی/
دراین مقاله قصد داریم تا عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش ماشینی را ذکر کنیم تا بتوانید به شما در خرید فرش ماشینی ارزان قیمت و باکیفیت کمک کرده باشیم.

 

عوامل زیادی، مانند الیاف، رنگ، تراکم، سایز و ...، در تفاوت قیمت فرش ها تاثیر دارند. به همین علت در زمان خرید فرش شاهد تفاوت قیمت بین انواع آن خواهید بود. قیمت تمام کالاها زیر نظر اتحادیه همان کالا هستند و بر اساس میانگین قیمت تولید، تعیین می شوند. فرش ماشینی هم جزو کالاهای پر فروش در ایران است که قیمت آن براساس جنس متریال به کار رفته در بافت آن محاسبه می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش ماشینی را ذکر کنیم تا بتوانید به شما در خرید فرش ماشینی ارزان قیمت و باکیفیت کمک کرده باشیم.

 

علت اختلاف قیمت فرش های ماشینی

شاید تاکنون برای شما پیش آمده که وقتی به بازار یا فروشگاه فرش ماشینی رفته باشید و در آنجا فرش هایی با طرح و نقش یکسان دیده باشید، اما از نظر قیمت متفاوت بوده باشند. و این سوال در ذهن تان باشد که با وجود شباهت، چرا قیمت آنها متفاوت است؟ در ادامه هر یک از عوامل موثر در تفاوت قیمت فرش ماشینی کاشان را بررسی خواهیم کرد.

  • شانه فرش

علت تفاوت قیمت فرش

اولین گزینه در مقایسه فرش ماشینی که باید به آن دقت کنید، تراکم و شانه فرش است. شانه فرش، تعداد گره های موجود در عرض فرش را گویند. هر چقدر تعداد شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، قیمت فرش ماشینی نیز گران تر خواهد بود. برای نمونه قیمت فرش 9متری 700 شانه ارزان تر از قیمت فرش 9متری 1200 شانه است، چون تراکم فرش ماشینی هزار شانه کمتر می باشد.

  • تراکم فرش

تراکم فرش نیز در قیمت آن تاثیرگذار است. منظور از تراکم، تعداد گره های بافته شده در راستای طول فرش ماشینی می باشد. بالا رفتن تعداد گره بافته شده در فرش، نشان دهنده بکار گیری الیاف بیشتر در بافت فرش می باشد و این باعث افزایش وزن فرش می شود. با توجه به به روز شدن دستگاه های بافت فرش، که سعی در ظریف بافتن فرش ها دارند. برای ظریف شدن فرش ها نیز نیاز به افزایش تراکم فرش و نزدیک تر شدن و زیبایی فرش است. تمام این عوامل سبب تفاوت قیمت در بین فرش ها می شود.

  • متراژ فرش

انتخاب متراژ و ابعاد فرش به نیاز، سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. اندازه های استاندارد فرش در بازار عبارت است از، فرش ۶ متری، فرش ۹ متری و فرش 12 متری. البته امروزه به علت کوچک بودن خانه ها، افراد مایلند از فرش هایی با ابعاد کوچک انتخاب کنند. بنابراین ابعاد ۶ متری و ابعاد فرش 9 متری محبوبیت و فروش بیشتری دارند.

برخی از افراد به دنبال خرید فرش های بزرگ، ریزبافت و یا گل برجسته برای مکان هایی مانند پذیرایی منزل خود هستند، تا جلوه بی نظیر به فضای خانه ببخشد. اما برخی دیگر علاقمند به خرید فرش هایی با کیفیت مناسب و ابعاد کوچک تر می باشند. هر چه ابعاد و تعداد شانه فرش کمتر باشد، قیمت آن نیز پایین تر خواهد بود.

  • الیاف فرش

یکی از دیگر عواملی که در تفاوت قیمت در انواع فرش کاشان موثر است، الیاف می باشد. الیاف فرش در دوام و عمر بسیار اهمیت دارد. امروزه از الیاف مختلفی مانند ابریشم، اکرلیک ، پشم ، پلی استر و BCF در بافت فش های ماشینی مورد استفاده می باشد. و از این بین متریال ابریشم، پشم و اکرلیک دارای قیمت بالاتری در مقایسه با پلی استر و BCF دارند. به خصوص اکرلیک چون از کشور آلمان وارد ایران می شود و جزو بهترین الیاف مورد استفاده می باشد. فرشهای اکریلیک کیفیت و عمر بالایی دارند، در نتیجه دارای قیمت بالاتری نیز در مقایسه با الیاف های دیگر می باشند.

فرش های ابریشمی به دلیل ظرافت بالای الیاف، قیمت گرانتری در مقایسه با دیگر فرش ها دارند. فرش های ابریشم به صورت چله ابریشم و گل ابریشم بافته می شوند، که زیبایی و درخشندگی خاصی دارند. فرش ماشینی بافته شده با پشم نیز از جمله فرش های پر فروش در بازار فرش می باشد. البته فرش های پلی استر نیز به دلیلی درخشش زیاد و زیبایی منحصر به فردی که دارند در رتبه سوم قرار می گیرند. اما از نظر کیفیت و ماندگاری سطح پایین تری از فرش های پشم و اکرولیک دارند.

  • رنگ فرش

علت تفاوت قیمت فرش

از دیگر دلایل وجود تفاوت قیمت در فرش ها، رنگ بکار رفته در آن ها می باشد. هر چقدر تعداد رنگ های مورد استفاده در فرش بیشتر باشد، باعث زیباتر جلوه آمدن فرش می شود.

رنگ های مورد استفاده در رنگرزی الیاف، شامل دو نوع طبیعی و مصنوعی می باشند. فرش هایی که از رنگ طبیعی استفاده می کنند، قیمت بالاتری در قیاس با فرش هایی با رنگ مصنوعی دارند. با این حال امروزه از رنگ های مصنوعی بیشتر در رنگرزی الیاف فرش مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ های مورد کاربرد در فرش ها چشم نوازی بیشتری دارد و باعث بالاتر شدن قیمت فرش ماشینی خواهد شد.

  • طرح فرش

طرح و نقش به کار رفته در فرش نیز از عوامل تفاوت قیمت به حساب می آید. بیشتر طرح هایی که برای فرش های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد، عبارت است از:

۱- فرش طرح افشان

۲- فرش ترنج دار

۳- فرش طرح خشتی

هر کدام از این نقوش می تواند بر قیمت فرش تاثیر بگذارد. همچنین هر چه فرش، طرح پیچیده و ظریف تری داشته باشد، قیمت بیشتری در قیاس با فرش هایی با طرح های ساده خواهد داشت. وجود طرح های یکپارچه و افشان که کل فرش را می پوشاند، قیمت بالاتری دارند.

  • نوع دستگاه بافت فرش

از دیگر عوامل موثر بر قیمت فرش، نوع دستگاه بافت فرش ماشینی می باشد. برای نمونه دستگاه های کارخانه فرش کاشان، از به‌روز ترین و با کیفیت ترین ماشین آلات موجود در دنیا می باشند. که باعث می شود باکیفیت ترین فرش های ماشینی را بتوان از مجموعه فرش کاشان خریداری نمود.

  • برند فرش

عامل دیگری که موثر در قیمت فرش، برند و نام کارخانه تولیدی می باشد. هر چقدر برند فرش معتبر و شناخته تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. اما در بین استثناتی نیز وجود دارد، مثالا کارخانه فرش کوروش یک برند بسیار مطرح و محبوب می باشد که فرش ماشینی ارزان را به مشتریان خود عرضه می کند. شما عزیزان جهت بررسی و خرید فرش های ماشینی باکیفیت با قیمت مناسب می توانید از فروشگاه فرش کاشان بازدید نموده و فرش دلخواه خود را انتخاب و خریداری نمایید.

علت تفاوت قیمت فرش

کلام آخر

اگر قصد خرید فرش را دارید باید قبل از انتخاب، اطلاعات کاملی در مورد عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش ماشینی داشته باشید. و نیز پیشنهاد می کنیم تا برای خرید فرش ماشینی، به فروشگاه فرش معتبر مانند فرش ستاره کوروش مراجعه نمایید تا از کیفیت و قیمت فرش های ماشینی عرضه شده اطمینان داشته باشید. فروشگاه فرش کاشان به دلیل عرضه مستقیم از کارخانه، انواع فرش های تولیدی باکیفیت خود را با قیمت کارخانه و ارزان تر از بازار فرش به فروش می رساند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار