دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

جنجال در بغداد به خاطر کنار هم ایستادن وزرای ایران و عربستان
در هنگام گرفتن عکس یادگاری مقامات شرکت کننده در اجلاس بغداد کشور میزبان محل ایستادن وزیران خارجه ایران و عربستان را در کنار هم طراحی کرد اما وزیر خارجه ایران برای اعتراض به این طراحی در صف اول ایستاد. این پایان ماجرا نبود چون بعد از قرار گرفتن امیرعبداللهیان در صف نخست، این بار نخست وزیر امارات دلخور شد تا جایی که با قهر از سالن اجلاس در کنفرانس سخنرانی نکرد و یکی از وزیران امارات به جای او سخن گفت.

حذف رجیستری تلفن همراه از مبادی ورودی
ارونقی معاون فنی گمرک ایران گفت: با تشکیل کارگروهی، سازوکار حذف رجیستری از مبادی تعیین و به احتمال زیاد از هفته آینده اجرایی خواهد شد. با اجرایی شدن این تصمیم، هر مسافر بعد از ورود به کشور بدون ارائه مشخصات در گمرک، یک ماه فرصت دارد با ورود به سامانه، نسبت به رجیستری اقدام کند.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت روز ۶ شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرد: ۶۱۴ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ نفر رسید.

رهبر معظم انقلاب: رفع تحریم دست من و شما نیست
رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: در قضیه‌ی هسته‌ای آمریکایی‌ها انصافا وقاحت را از حد گذراندند. واقعاً از حد گذراندند واقعاً. جلوی چشم همه از برجام خارج شدند حالا جوری حرف می‌زنند انگاری که ایران از برجام خارج شده. حل مشکل اقتصاد را موکول به تحریم‌ها نکنید. برنامه‌ریزی برای حل مشکلات را با فرض وجود تحریم انجام دهید. رفع تحریم‌ها که در اختیار ما و شما نیست. در اختیار دیگران است.

کاخ سفید: عجله‌ای برای به رسمیت شناختن دولت طالبان نداریم
دولت آمریکا هرگونه به رسمیت شناختن سریع دولت طالبان در افغانستان را رد کرد و عنوان داشت عجله‌ای برای این کار ندارد. جن ساکی سخنگی کاخ سفید در این زمینه گفت: می خواهم آشکارا اعلام کنم که عجله‌ای برای به رسمیت شناختن هر نوع دولت جدید در افغانستان توسط آمریکا یا هر شریک بین‌المللی ما وجود ندارد.

تکذیب سکته مغزی مهدی چمران
سخنگوی شورای شهر تهران برخی اخبار مبنی بر سکته مغزی «مهدی چمران» رییس شورا را رد کرد. علیرضا نادعلی در این باره گفت: با فرزند چمران درخصوص بیماری ایشان صحبت کردم که گفتند ،حالشان بهتر است و سکته نکردند. وی افزود: موضوع سکته رد شده است و طبق دستور دکتر در منزل در حال استراحت هستند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار