دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
گزارش عملکرد فرودگاه‌های کشور در شهریور نشان می‌دهد پرواز‌های فرودگاه‌های کشور نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته است.

رشد پرواز‌های کشور در شهریور ۱۴۰۰به گزارش اوای خزر، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ماه شهریور سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۷ هزار و ۶۶ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۲ میلیون و ۷۴ هزار و ۸۰۷ مسافر و ۱۸ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۹۴۷ کیلوگرم بار به وسیله این پرواز‌ها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به شهریورماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۵ درصد رشد و ۲۳ و ۱۳ درصد کاهش و نسبت به مردادسال جاری به ترتیب ۲، ۲، و ۱ درصد کاهش داشته‌اند.

 
همچنین در این ماه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو در مجموع ۲ هزار و ۸۹ نشست و برخاست انجام شده که این پرواز‌ها ۱۷۲ هزار و ۴۵۰ مسافر و یک میلیون و ۸۷۳ هزار و ۲۱۳ کیلوگرم بار جابه‌جا کرده‌اند. عملکرد این فرودگاه‌ها نیز نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۵، ۳۹ و ۳۸ درصد کاهش و نسبت به ماه پیش از آن به ترتیب ۲۷، ۳۰ و ۲۵ درصد افزایش داشته است. 
 
در این ماه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با انجام ۱۰ هزار و ۲۹ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۷۷۸ هزار و ۹۵۸ مسافر رکورددار انجام پرواز و تردد مسافر در کشور بوده و ۳۴/۴درصد از کل نشست و برخاست‌ها و ۳۴/۶۶ درصد از جابه‌جایی مسافر را به خود اختصاص داده است. پس از این فرودگاه، به ترتیب دو فرودگاه مشهد با ۳ هزار و ۱۵۱ نشست و برخاست و شیراز با ۲ هزار و ۳۶۷ نشست و برخاست قرار گرفته‌اند. فرودگاه کیش نیز با هزار و ۵۴۸ نشست و برخاست، رتبه اول در بین فرودگاه‌های اختصاصی و رتبه چهارم در بین کل فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
 
در این ماه فرودگاه ماکو با ۲۸ نشست و برخاست و جابه‌جایی هزار و ۳۹۱ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه اختصاصی و فرودگاه اراک با انجام ۸ نشست و برخاست و جابه‌جایی۶۸۷ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه کشور بوده‌اند. درشهریورماه ۱۴۰۰ حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست کل پرواز‌ها به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و یزد انجام شده است. همچنین از فروردین ۱۴۰۰ به فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت، هشت فرودگاه عسلویه، خارک، ماهشهر، الوان، سیری، گچساران، بهرگان و آغاجاری اضافه شده است.
 
گفتنی است در شهریورماه ۱۴۰۰، ۹۶/۳۰ درصد از نشست و برخاست‌ها داخلی، ۲/۹۳ درصد خارجی و ۰/۷۸ درصد از پرواز‌ها در مسیر عتبات عالیات بوده است. در این ماه پرواز‌های داخلی ۹۴/۹۶ درصد از مسافران و ۸۵/۵۴ درصد از بارها، پرواز‌های خارجی ۳/۸۶ درصد از مسافران و ۱۲/۷۹ درصد از بار‌ها و پرواز‌های عتبات عالیات ۱/۱۸ درصد از مسافران و ۱/۶۷ درصد از بار‌های کشور را جابه‌جا کرده‌اند.
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار