دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

پنتاگون: چین تا سال ۲۰۳۰ هزار کلاهک اتمی خواهد داشت
وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در گزارش جدیدی در خصوص چین ادعا کرد پکن با سرعت در حال ساخت سلاح هسته‌ای است و تا سال ۲۰۳۰ بیش از یک هزار کلاهک اتمی خواهد داشت.

دو داماد یک چهره سیاسی پست گرفتند
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: برخلاف آنچه آقای رئیس‌جمهور دیروز در این زمینه گفت، باز هم اخباری درباره انتصابات فامیلی به‌ویژه انتصابات «دامادمحوری» شنیده می‌شود که مأیوس‌کننده است. یکی از کسانی که گفته بود من با گماردن افراد خویشاوند مخالفم، دو نفر از دامادهایش در مناصب ارشد مدیریتی پُست گرفته‌اند.

بسیج ۲ هزار ماسک به سفارت کره جنوبی اعطا کرد
جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران ۲ هزار ماسک به سفارت کره هدیه دادند. آنها همچنین با در دست داشتن دست نوشته هایی، بدهی بیش از هفت میلیارد دلاری و پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی را مطالبه کردند.

تخریب سنگ قبر ابراهیم یزدی برای دومین بار
خانواده ابراهیم یزدی (وزیر خارجه پیشین ایران) از تخریب سنگ قبر وی برای دومین بار خبر داده است. ابراهیم یزدی در شهریور سال ۹۶ درگذشت و در بهشت زهرا مدفون است. قبل از این در اسفند ۹۶ هم برای نخستین بار، سنگ قبر توسط افراد ناشناس تخریب اما تعویض شد. خانواده ابراهیم یزدی گفته است این بار اقدام به تعویض و بازسازی سنگ مزار نخواهد کرد.


واکسیناسیون کرونا از ۹۱ میلیون دز فراتر رفت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: تزریق واکسن کرونا برای ایمن سازی جامعه اکنون به همت دولت از مرز ۹۱ میلیون دز فراتر رفت.

۸۰ درصد یک دز و ۵۴ درصد دو دز واکسن زده‌اند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۸۰ درصد جمعیت هدف کشور یک دز و ۵۴ درصد دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. عین‌اللهی گفت: با سرعت مناسب واکسیناسیون در کشور امیدواریم شاهد مرگ و میر بالا مانند موج پنجم نباشیم؛ هنوز آثاری از موج ششم بیماری را نمی‌بینیم و میزان بستری و مرگ و میر بیماران در هفته‌های گذشته، ثابت مانده است.

تلاش لبنان برای خروج از بحران با عربستان
«نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان از دست یابی به توافق با میشل عون برسر نقشه راهی برای خروج این کشور از بحران روابط با عربستان خبر داد. نجبیب میقاتی در سخنانی به صورت ضمنی از جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان خواست استعفا دهد و گفت که از قرداحی می خواهم منافع ملی را ترجیح دهد. با این حال قرداحی اعلام کرد که کناره گیری نخواهد کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۹۸۶۲ بیمار جدید کووید۱۹ شناسایی شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۸۲۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۹۲۱ نفر رسید.

شرکت هواپیمایی تیم ملی، مجوز سفر به لبنان را ندارد
سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون روزهای سختی را سپری می‌کند. شرکت هواپیمایی ما، مجوزهای لازم را برای رفتن به لبنان را ندارد. این مساله ممکن است به خاطر شرایط سیاسی لبنان باشد. انتخاب‌های ما به شدت محدود است. عددهای اعلام شده، به شدت عجیب و غریب است و فدراسیون فوتبال دست تنها است.

آذربایجان: ایران پیام‌های مثبتی می‌فرستد
وزیر خارجه آذربایجان اعلام کرد که در طی هفته‌های اخیر پیام‌های مثبتی از سوی ایران به آن‌ها رسیده است.


۱۰ لیتر، سهمیه بنزین جبرانی دولت به مردم
وزیر نفت: در پایان آبان ماه ۷۰ لیتر بنزین به کارت سوخت خودروهای شخصی واریز می‌شود.

ویتنام: حال هر ۲۶ خدمه کشتی در ایران خوب است
وزارت خارجه ویتنام به وضعیت خدمه کشتی متخلف که توسط ایران در دریای عمان توقیف شد، اشاره کرد و افزود که حال همه آنها خوب است. طبق اعلام وزارت خارجه ویتنام، ناخدای نفتکش روز ۲۷ اکتبر به سفارت ویتنام در تهران اطلاع داد که تمام ۲۶ خدمه در سلامت هستند و با آنها رفتار خوبی شده است.

رهبر کره شمالی عکس پدر و پدربزرگش را حذف کرد
رهبر کره شمالی همزمان با تلاش برای فرار از سایه اجدادش، تصاویر پدر و پدربزرگش را از ساختمان‌های دولتی برداشته و به مقامات دستور داده تا ایدئولوژی "کیم جونگ اونیسم" را ترویج دهند.

ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد ایران به ۲۱۰ کیلو و اورانیوم ۶۰ درصد به ۲۵ کیلو رسیده
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: طبق قانون محلس از ما ۱۲۰ کیلو اورانیوم ۲۰% خواستند، در حالیکه الان از ۲۱۰ کیلو عبور کرده‌ایم. تاکنون ۲۵ کیلو ۶۰% تولید کرده‌ایم که به استثنای کشورهای دارای سلاح هسته ای هیچ کشوری قادر به تولید آن نیست.

گروسی: نظارت در ایران ضعیف شده
رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد که نظارت بر تاسیسات هسته‌ای در ایران دشوار شده. او ادامه داد که ما نیاز به دسترسی داریم. او شیوه بازرسی از مراکز اتمی ایران را به پرواز در ابرهای متراکم تشبیه کرد و مدعی شد که این مسیر نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه یابد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار